• 1
  • 2
2017-12-22, 22:44
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Mattias Ström dog bara 21 år gammal till följd av det oprovocerade våldet.
Hovrätten skickade den tungt kriminelle knarkaren till ett familjehem - i stället för fängelse.
Fyra dagar senare sparkade han ihjäl Mattias Ström, 21.

Mattias Ström attackerades en lördag oprovocerat när han var på väg för att spela fotboll med sina kompisar.

En 29-åringen slog honom omkull och sparkade honom så svårt i huvudet att han senare avled.

Gärningsmannen är drogmissbrukare med långvariga psykiska problem och förekommer under drygt 130 avsnitt i belastningsregistret. Han är bland annat dömd för grov misshandel, misshandel, utpressning och narkotikabrott.

I Tingsrätten dömdes 29-åringen till 6 års fängelse för grov misshandel och grovt vållande till annans död, men hovrätten ändrade idag straffet till 7 års fängelse.

Vem är gärningsmannen och vad gör han idag?? Lever han ett normalt liv idag??

URL:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/article10473702.ab
http://www.dt.se/allmant/dalarna/mord-ar-mord-1
http://sverigesradio.se/sida/artikel...artikel=506585
https://www.svd.se/foraldrar-gar-ihop-mot-valdet
Citera
2017-12-22, 22:48
Medlem
RonaldJeremyHyatts avatar
Välkommen till Sverige!
Citera
2017-12-22, 22:53
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonaldJeremyHyatt
Välkommen till Sverige!

Tyvärr har Sverige inte så bra system för dom här som återfaller i brott hela tiden.. tyvärr blev Mattias Ström en av dom som fick uppleva det i verkligheten..
Senast redigerad av CtrlAltDelThis 2017-12-22 kl. 22:58.
Citera
2017-12-22, 23:22
Bannlyst
Målsägandet var inte fläckfri heller... Bl.a. förhållanden med yngre flickor och skit. Kanske dejtade fel lillasyster?
Citera
2017-12-22, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majaa
Målsägandet var inte fläckfri heller... Bl.a. förhållanden med yngre flickor och skit. Kanske dejtade fel lillasyster?

Vadå har du domen?
Citera
2017-12-22, 23:45
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:

Ok eftersom Mattias Ström hade förhållanden med yngre tjejer så förtjänade han att bli brutalt dödsmisshandlad. Då vet vi det.

Nån mer som tycker att gm med sina minst 130 brott hade rätt att oprovocerat misshandla Mattias Ström till döds??
Citera
2017-12-23, 01:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Motherofgod
Vadå har du domen?
Jag är en dalkulla, BO är ett känt namn.

Jag säger inte att han förtjänade att dö, jag menar bara att han kanske inte gick runt och var ett helgon och plötsligt blev mördad. Han kanske gjorde sig förtjänt av en misshandel som sedan urartade.
Citera
2017-12-23, 02:58
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:

Jag säger inte att han förtjänade att dö, jag menar bara att han kanske inte gick runt och var ett helgon och plötsligt blev mördad. Han kanske gjorde sig förtjänt av en misshandel som sedan urartade.

Ok helgonet som bara hade begått minst 130 brott innan gick runt på stan och fick syn på en kille som hade varit tillsammans med yngre tjejer. Då tänkte han att den killen passar det bra att misshandla till döds, den uppgiften är jag rätt man att utföra.

Ja kanske var det så det gick till.
Citera
2017-12-23, 10:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltDelThis
Ok helgonet som bara hade begått minst 130 brott innan gick runt på stan och fick syn på en kille som hade varit tillsammans med yngre tjejer. Då tänkte han att den killen passar det bra att misshandla till döds, den uppgiften är jag rätt man att utföra.

Ja kanske var det så det gick till.
Har du ADHD eller var du bara förälskad i det numera döda pedohelvetet?

Omöjligt att diskutera med dig tydligen.
Citera
2017-12-23, 11:36
Medlem
Vidrig händelse, vill minnas att det inte skrevs så mycket som det borde ha gjorts när det begav sig. Någon som minns namn på GM?

Moderator får gärna ändra namn på tråden och skriva dit årtalet för händelsen (2004).
Citera
2017-12-23, 11:45
Medlem
Citat:

Oklart inlägg.

Exakt hur gjorde sig MS förtjänst av misshandeln? Varför lägger du in ett kanske? Menar du att gärningsmannen inte attackerade MS oprovocerat? Eller menar att du att MS i största allmänhet var förtjänt av en misshandel?

De mortuis nil nisi.
Citera
2017-12-23, 12:11
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:
Har du ADHD eller var du bara förälskad i det numera döda pedohelvetet?

Omöjligt att diskutera med dig tydligen.

Kanske fanns det nån som älskade den som blev brutalt dödsmisshandlad?? Han kanske hade familj och andra nära?? Men du kanske tycker att det bara är helgon med minst 130 brott som slår ihjäl andra som förtjänar kärlek i samhället.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in