2017-12-23, 12:32
Medlem
olovpalmes avatar
Men vem är GM? Namn?
Citat:
29 åringen dömdes i Sundsvalls tingsrätt för bland annat olovlig körning, narkotikabrott och rattfylleri till åtta månaders fängelse.Varken tingsrätt eller åklagare såg vård som ett alternativ eftersom mannen hela tiden begått nya brott.
Men hovrätten hade en annan åsikt och dömde honom till kontraktsvård.Gm rymde och dödsmisshandlade 21 åringen i Falun.
Eftersom han dömdes i Sundsvall bör GM vara Norrlänning kanske?Från Medelpad?
Om jag förstår saken rätt hände mordet 2004?Men vilket datum och månad?
Har GM kommit ur fängelset?
Har han fortsatt med nya brott?
Citera
2017-12-23, 12:38
Medlem
Var försiktiga med att lyssna på lösa rykten om BO, det är inte helt ovanligt att ahöriga och vänner till kriminella sprider rykten om deras offer.
Innan det finns hårda fakta kring den saken så tycker jag vi håller oss till att diskutera det som faktiskt finns bekräftat.
Citera
2017-12-23, 13:11
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majaa
Jag är en dalkulla, BO är ett känt namn.

Jag säger inte att han förtjänade att dö, jag menar bara att han kanske inte gick runt och var ett helgon och plötsligt blev mördad. Han kanske gjorde sig förtjänt av en misshandel som sedan urartade.
Är GM också ett känt namn?Kommer GM också ifrån Dalarna eller vilken typ av anknytning hade GM till Falun?
var GM och BO bekanta sedan tidigare?Eller var dessa 2 män helt okända för varandra?
Hur gick mordet till?Om jag förstår saken rätt angrep GM BO helt oprovocerat.
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Var försiktiga med att lyssna på lösa rykten om BO, det är inte helt ovanligt att ahöriga och vänner till kriminella sprider rykten om deras offer.
Innan det finns hårda fakta kring den saken så tycker jag vi håller oss till att diskutera det som faktiskt finns bekräftat.
Det kan vara som du säger i många fall.
Citera
2017-12-23, 13:26
Medlem
Kobolds avatar
Citat:

Jag säger inte att han förtjänade att dö, jag menar bara att han kanske inte gick runt och var ett helgon och plötsligt blev mördad. Han kanske gjorde sig förtjänt av en misshandel som sedan urartade.

Det går alltid att hitta "kansken" för den som vill rationalisera våld. Offret kanske inte förtjänade att bli våldtagen, men kanske var klädd på fel sett, kanske flirtade med gärningsmannen, eller kanske var för full. Kanske borde kända våldsverkare inte gå lösa bland vanligt folk, utifall att de kanske kan få för sig att utdöma godtyckliga godtyckliga dödsstraff åt personer som kanske har gjort något eller kanske bara råkar vara på fel plats vid fel tillfälle. Kanske är gärningsmannen ute just nu. Kanske har han lärt sig sin läxa och är en förändrad person, men han kanske fortfarande är våldsam och labil. Han kanske befinner sig någonstans i närheten av dig. Du kanske inte skulle vilja råka på honom ute i det vilda. Han kanske kan få för sig att du förtjänar något otrevligt.
Citera
2017-12-23, 14:12
Medlem
Citat:
Målsägandet var inte fläckfri heller... Bl.a. förhållanden med yngre flickor och skit. Kanske dejtade fel lillasyster?

Har du några bevis för det?

Kanske kvinnor jobbande på flyktingboenden som varit med unga ensamkommande förtjänar att sparkas ihjäl också?

Bara lite på hörsägen sådär?

Edit:
Alla förtjänar en rättslig prövning, och ska dömas enligt gällande lag om denne gjort något fel.
Istället för att efteråt sprida rykten, speciellt om döda som inte kan försvara sig.
Senast redigerad av nermal 2017-12-23 kl. 14:57.
Citera
2017-12-24, 05:25
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Har du ADHD eller var du bara förälskad i det numera döda pedohelvetet?

Omöjligt att diskutera med dig tydligen.
Det döda pedohelvetet känns ju jävligt hårt då man pratar om en mördad människa!
Kan du ge oss några relevanta beskrivningar om hur BO enligt dig är en äcklig pedofil?
Har du själv i unga år blivit ofrivilligt knullad av BO, eller vad?
Citera
2017-12-24, 06:52
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeqqo
Vidrig händelse, vill minnas att det inte skrevs så mycket som det borde ha gjorts när det begav sig. Någon som minns namn på GM?

Moderator får gärna ändra namn på tråden och skriva dit årtalet för händelsen (2004).

Ja hela tråden borde egentligen byta namn och innehåll.

Nu har säkra källor från Dalarna förklarat att Mattias Ström förtjänade att bli dödsmisshandlad. Han var först en kille som hade förhållanden med yngre tjejer sen blev han pedofil. Vi vet än inte var det kan sluta, innan 2017 är slut kan det komma information om att Mattias Ström kanske har mördat och styckat nån också.

Så att det kom förbi ett helgon med 130 små incidenter som grov misshandel m.m var bara bra för då fick Mattias Ström lära sig en läxa av nån som verkligen hade hög moral och etik.

Egentligen är det hovrätten och tingsrätten som ska ha sex och sju års fängelse för att dom hade mage att ge moralväktaren fängelse för hans insats. En medalj av vår Konung borde han fått istället.

Ja så kan man också se på det.
Citera
2017-12-24, 11:32
Medlem
RonaldJeremyHyatts avatar
Har man 130 avsnitt i belastningsregistret som utpressningar, narkotikabrott och grova misshandlar så är man ingen duvunge och har förbrukat sin rätt att vistas ute i samhället.
Citera
2017-12-28, 07:53
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:

Nån som vet vem den helgonförklarade GM var?? Om han fick 7 år skulle han sitta inne effektiva 4,5 år ca. 2008 kom han ut då.
Citera
2017-12-28, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltDelThis
Nån som vet vem den helgonförklarade GM var?? Om han fick 7 år skulle han sitta inne effektiva 4,5 år ca. 2008 kom han ut då.

Om Majaa sprider en objektiv sanning med sina anklagelser mot BO så borde hon även kunna ge oss namnet på GM. Vi får väl se hur det blir med det.
Citera
2017-12-29, 08:10
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Om Majaa sprider en objektiv sanning med sina anklagelser mot BO så borde hon även kunna ge oss namnet på GM. Vi får väl se hur det blir med det.

Majaa är just nu avstängd från diskussioner.. vi får se om hon kommer tillbaka och försvarar sin skyddsängel sen.
Citera
2018-02-06, 20:21
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Är det nån som vet vad den helgonförklarade dödsmisshandlaren i Falun gör idag?? Befinner han sig på rätt sida om lagen??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in