2017-12-22, 14:58
Medlem
Har haft underhllsskulder fr barn sedan 2012 nr jag inte hade mjlighet att betala. Jag gjorde upp med frskringskassan och betalat 1800 kr i mnaden.
Frskringskassan har skickat skulder lpande var 4 mnad till kronofogden och jag har aldrig missat en betalning.
I gr mrkte jag att kronofogden drog 21.250 kr frn mitt privata bankkonto.
Allt som fanns.
De lmnade en sjukpenning p 7800 som kom in den 19e
Var finns samhllskontraktet. Om bara 10 mnader hade skulden varit reglerad.
I stllet rensade de kontot 2 dagar innan jul.
Vad ska jag nu kpa till mina barn till Jul och hur kommer hyran att fixas till nsta mnad d 10.000 p kontot var pengar jag lnat upp fr att kunna leva.
Har ensamkommande samma problem.
Senast redigerad av Johnth 2017-12-22 kl. 15:03.
Citera
2017-12-22, 15:03
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
Har haft underhllsskulder fr barn sedan 2012 nr jag inte hade mjlighet att betala. Jag gjorde upp med frskringskassan och betalat 1800 kr i mnaden.
Frskringskassan har skickat skulder lpande var 4 mnad till kronofogden och jag har aldrig missat en betalning.
I gr mrkte jag att kronofogden drog 21.250 kr frn mitt privata bankkonto.
Allt som fanns.
De lmnade en sjukpenning p 7800.
Var finns samhllskontraktet. Om bara 10 mnader hade skulden varit reglerad.
I stllet rensade de kontot 2 dagar innan jul.
Vad ska jag nu kpa till mina barn till Jul och hur kommer hyran att fixas till nsta mnad d 10.000 p kontot var pengar jag lnat upp fr att kunna leva.
Har ensamkommande samma problem.
Vad hade du rknat med? Klart fogden tar pengar om det finns p kontot och du har utmtning.

Nej, ensamkommande har inte dessa problem d de inte avlar av sig och inte betalar fr sig.
Citera
2017-12-22, 15:05
Medlem
Bluebeast72s avatar
Dom skter frhoppningsvis sina underhlls skulder bttre n dig..som man bddar..

god jul
Citera
2017-12-22, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Vad hade du rknat med? Klart fogden tar pengar om det finns p kontot och du har utmtning.

Nej, ensamkommande har inte dessa problem d de inte avlar av sig och inte betalar fr sig.

Javisst. Men jag har haft lpande kontakter med kronofogden och frskringskassan och de har alltid varit ok.
Som jag sa har jag betalt 1800 i indrivning mnaden och har aldrig missat.
Jag lnade 10.000 infr jul och satte pengarna med mina 10.000 sparade.
Den 19 gjordes ett beslut om revision eller vad de kallar det och den 20 tog de allt som fanns.
Jag trodde aldrig att de behandlar folk p det sttet.
Va fan. 20.000 kr infr jul. De vet ju att jag skulle betalt av allt inom ett r.
Citera
2017-12-22, 15:09
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Jag lider faktiskt inte med dig skulder gr fre julklappar.
Citera
2017-12-22, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Dom skter frhoppningsvis sina underhlls skulder bttre n dig..som man bddar..

god jul

Ja ja. Jag r fan en dum djvel som inte hade smpengarna i madrassen.. Hller med. Men trodde inte en sekund att de skulle rensa kontot.
Mitt samhllskontrakt r avslutat.
Lt staten str pengar ver invllarna.
Hur djvla dum var jag som trodde att de inte skulle bry sig ett dugg om mig och mina enorma skulder. IRONI.
Samhllskontraktet r definitivt brutet.
Jag kommer att kosta mer n 20.000 ensamkommande.
Citera
2017-12-22, 15:14
Medlem
Om det hade varit betalt inom ett r med 1800 kr i mnaden s borde du ju skulden i princip vara betald nu, vilket vl r bra?

Sen trist att det r innan jul men andra sidan kommer det fler jular. Och julen r ingen deadline, det r inget som hindrar att man kper och ger julklappar en mnad senare. Tror inte barnen protesterar nmnvrt.
Citera
2017-12-22, 15:21
Medlem
VanligtNamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
Ja ja. Jag r fan en dum djvel som inte hade smpengarna i madrassen.. Hller med. Men trodde inte en sekund att de skulle rensa kontot.
Mitt samhllskontrakt r avslutat.
Lt staten str pengar ver invllarna.
Hur djvla dum var jag som trodde att de inte skulle bry sig ett dugg om mig och mina enorma skulder. IRONI.
Samhllskontraktet r definitivt brutet.
Jag kommer att kosta mer n 20.000 ensamkommande.

P dig lter det som att det r statens fel att du har skulder. Om man har skulder s betalar man dom, inga konstigheter. Staten har inte satt dig i denna situation, det r du som har. Dom har ingen skyldighet mot dig att st fr dina kostnader.

Helt rligt s lter det inte direkt som att du r ngon skattebetalare av rang, snarare tvrt om. Du har satt dig i skiten och nu fr du ta dig ur den, utan julklappar.

God jul och lycka till!
Citera
2017-12-22, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dannebil
Om det hade varit betalt inom ett r med 1800 kr i mnaden s borde du ju skulden i princip vara betald nu, vilket vl r bra?

Sen trist att det r innan jul men andra sidan kommer det fler jular. Och julen r ingen deadline, det r inget som hindrar att man kper och ger julklappar en mnad senare. Tror inte barnen protesterar nmnvrt.

Nja, du ser att tydligen utan att jag visste det var tydligen resterande skuld de 21.000 vilket jag skulle ha betalt av nr jag betalar 1800 i mnaden utan gnll.
Fan, det var en liten chock att kolla bankkontot och upptcka en post,,, inbetalning till kronofogden 21.250.
Varje telefonsamtal till kronofogden har vntetid med 50 fre.
Jag verlever men fan ska veta att mitt samhllskontrakt r avslutat.
Citera
2017-12-22, 15:25
Medlem
r ingen annans fel om man har skulder, och s klart dom rtt driva in snabbare om finns mjlighet fr det.

Samtidigt r det ju inte statens fel du r dlig frlder som dragit p dig skulder och inte kan kpa julklappar eller mat. Du kan inte skylla p andra fr saker du sjlv skapat som orsak.
Citera
2017-12-22, 15:26
Medlem
Men en stor del eller hela skulden r betalad...Hurra! Vilken julklapp till borgenren.
Citera
2017-12-22, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanligtNamn
P dig lter det som att det r statens fel att du har skulder. Om man har skulder s betalar man dom, inga konstigheter. Staten har inte satt dig i denna situation, det r du som har. Dom har ingen skyldighet mot dig att st fr dina kostnader.

Helt rligt s lter det inte direkt som att du r ngon skattebetalare av rang, snarare tvrt om. Du har satt dig i skiten och nu fr du ta dig ur den, utan julklappar.

God jul och lycka till!

Igen. Min lilla passus rrande barnens julklappar var riktade till en feministisk dra. Du r kvinna so i nailed it.
Tnk efter nu.
Klart som fan att det r staten som satt mig i min situation.
I hur mnga lnder tror du att det r mjligt att g in i en privat bank och lnsa en kunds konton inom 2 dagar utan frhandsinfo till kontoinnehavare och underhllsskulder som anledning.
Det krvs polisanmlan och domstolsutredning i alla andra civiliserade lnder.

Endast i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in