2009-10-11, 12:27
Medlem
Studsbolls avatar
Saken är den att själva kvoten för folkhögskoleomdöme är minimal, och då blir det ändå många sökande per plats även med relativt få sökanden. Vill du se hur få så kolla statistiken här:

http://www.vhs.se/sv/Statistik1/
Citera
2009-10-11, 12:28
Medlem
speedycarlitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Saken är den att själva kvoten för folkhögskoleomdöme är minimal, och då blir det ändå många sökande per plats även med relativt få sökanden. Vill du se hur få så kolla statistiken här:

http://www.vhs.se/sv/Statistik1/

tack, du verkar vara killen med koll,

mvh
Citera
2009-10-12, 03:09
Medlem
Jag skulle rekommendera att du gjorde högskoleprovet också för att öka dina chanser att bli antagen.
De förklarade det här med kvoterna på min folkhögskola (gick en vecka ^^) och har man bara ett folkhögskolebetyg så minskar chanserna extremt.

Högskoleprovet ftw!
Citera
2009-10-12, 17:18
Medlem
eLItistas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Den jämför inte enbart med tidigare arbeten utan även med texter på internet.

Om man nu inte har tagit ett helt stycke rakt av, utan bara kanske en mening eller två identiskt med ursprungskällan, kan programmet snappa upp detta och hitta länken?
Citera
2009-10-12, 19:33
Medlem
jambosanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eLItista
Om man nu inte har tagit ett helt stycke rakt av, utan bara kanske en mening eller två identiskt med ursprungskällan, kan programmet snappa upp detta och hitta länken?

Ja.

Jobbar på grundskola och vi kör genom urkund. Texten kommer tillbaka och det som är plagierat är inrutat med källhänvisning.
Citera
2009-10-13, 11:06
Medlem
speedycarlitos avatar
ett annat problem..

jag är klar med alla grundbehörigheter, förutom godkänt i matte a,

måste jag gå ett år till på folkhögskolan enbart för att plugga in matte a?

eller kan ja ta en komvux kurs matte a och fortfarande söka på folkhögskolekvoten
?

mvh
Citera
2009-10-13, 11:16
Medlem
Spyrrans avatar
Du kan läsa Matte A på komvux men ändå hamna i folkhögskolekvoten när du söker.
Citera
2009-10-13, 11:35
Medlem
speedycarlitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spyrran
Du kan läsa Matte A på komvux men ändå hamna i folkhögskolekvoten när du söker.

är du säker? isf låter det ju kanon, slippa slösa ett helt år på skolan igen.
Citera
2009-10-31, 16:20
Medlem
Nadss avatar
Finns det någon gratis version av en plagiat kontoll man kan köra innan en inlämning?

Som en enkel försäkran att man inte förväxlat citat med vad man själv skrivit eller att alla i gruppen har rent mjöl...
Citera
2009-10-31, 20:15
Medlem
Pluggar på distans, dagen efter en deadline för en inlämningsuppgift så visste skolan att någon hade kopierat en annan student, och det i en grupp på över 100 pers.
Citera
2009-11-01, 10:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av U-166
Antagligen, är inte helt hundra men skulle gissa på att skolverkets regler gäller för alla former av skolor. Vad är det du gjort?

Vilket awesome ex jag har som startar en tråd med mitt konto utan att säga något till mig

Som svar på din fråga så ville hon vara tuff en kväll och röka lite brunt. Hon klarade sig dock. Case closed.
Citera
2009-12-02, 10:55
Medlem
saftad_burks avatar
Tråden där vi tipsar varandra om Folkhögskolor

Ts står först i kön:
Kan ni tipsa om en folkhögskola som håller dessa krav:
Den ska ha allmän kurs som börjar om en-två månader och ligga i västra götaland.

Har tittat runt på lite alla möjliga skolor men hittar verkligen ingen är man kan börja läsa redan i januari. Är inte sugen att vänta ett halvår på att få börja, inte heller att flytta femtio mil bort för att en skola där tar emot nya elever till vinterterminen.)

Någon som har tips?

Exempel på vad vi ska göra i tråden:

De som har några frågor t. ex "Hej! jag tycker om musik och vill läsa vidare det, men hittar inga såna skolor. Bor i västragötaland. Någon som kan tipsa om en skola?"
Annan man kommer in:
"Testa billströmska. De ska tydligen vara riktigt bra."

Och så fortsätter det så.
Senast redigerad av saftad_burk 2009-12-02 kl. 11:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in