jag går på en sådan högskoleförberedande kurs som TS snackar om.
jämfört med gymnasiet så känns det som om vi lär oss mer information som är av betydelse. vissa kurser vi har är superintressanta och är tex blandningar av Hi B, Sh C, Internationella relationer A + B.
den svenska vi läser är bara högskoleförberedande. den har inte riktigt kommit igång ännu (ja, det är ju en folkhögskola

), men det vi har haft har ändå varit bra o lärorikt känns det som. vi behövde Sv B för att komma in så det vi läser är väl något mellan Sv B och svenskan på högskolan. tycker det är bra för svenskan på högskolan är ju på en helt annan nivå jämfört med Sv B.
sen finns det fluminslag. lärare med skum syn på studierna. typ "nja, det spelar inte så stor roll vad du presterar"-attityd, bara man gör framsteg. o det kan man ju diskutera faktiskt hur bra det är. men jag tar ansvar för min egen utbildning. dvs vid de moment som känns slappa så frågar jag efter mer eller material som skulle passa min nivå. jag antar att det faller in i ramen "bara man gör framsteg"..
snart ska vi faktiskt till universitetet och gå på seminarer, det ska bli riktigt kul!
men fråga på om ni undrar något