2011-03-11, 15:11
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TelAviv
Jag börjar förstå hur det ligger till, som jag redan innan anat. Men det känns så dystert med Komvux!

Folkhögskola kan vara riktigt jävla kanon. Personligen är det en av de bästa saker jag gjort i livet att läsa på folkhögskola, det finns mycket positivt med folkhögskola, men status är inte en av dem.
Citera
2011-03-11, 15:21
Medlem
Festungbreslaus avatar
Komvux må klinga mer trash men folkhögskolor är lite av en egen värld. Om du är en person som uppskattar rutiner, närvaro, nya vänner, allmänt flum så är folkhögskola perfekt. Problemen börjar först när du bryter mot reglerna genom att till exempel inte äta med klassen eller uteblir ifrån undervisningen. Inom gymnasiet/komvux så bedöms du per kurs, folkhögskolan ger istället ett omdöme baserat på exempelvis ett års studier. Så, om vi föreställer oss att du får idén att åka till Thailand en månad så kan de välja att inte ge dig något omdöme som straff.
Citera
2011-03-11, 15:37
Bannlyst
Faktum är att jag under gymnasiet hade usel närvaro, inte följde rutinerna mm.
Men tänk ifall man hamnar i en klass full med kommunister och folk man inte tål, då kommer ju kämpande för omdömet bli en stor börda..?
Citera
2011-03-11, 17:40
Medlem
Festungbreslaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TelAviv
Faktum är att jag under gymnasiet hade usel närvaro, inte följde rutinerna mm.
Men tänk ifall man hamnar i en klass full med kommunister och folk man inte tål, då kommer ju kämpande för omdömet bli en stor börda..?

Min personliga åsikt är att onödig närvaro oavsett studieform är värre än att tvingas läsa 10 invecklade artiklar till ett seminarium på masternivå. Precis som med allt annat så handlar mycket om din egen inställning, det kan ju faktiskt vara så att du uppskattar miljön.
Citera
2011-03-11, 20:16
Bannlyst
Förvisso,
Men ingen annan som är förankrad i djungeln av folkhögskolor?
Citera
2011-03-13, 02:22
Medlem
namnskylts avatar
På sthlm folkhögskola har Gustav Fridolin varit lärare - det kanske är status Högskolan ligger nice i en 1800-tals byggnad intill HHS och observatorielunden(?) -fint ska 're väre. Kanske finns fler folkhögskolor i sthlm?

Var inte Anna Sjödin på GULAG i någon folkhögskola oxå, minns inte vilken. Dock var hon rektor, främst kanske för att skolan inte hade några kurser i "Kvinnligt självförsvar" just då
Citera
2011-03-13, 22:54
Medlem
AttCzas avatar
Jag håller fullständigt med Mr. Barlow. Jag anser mig själv som en ambitiös person, och jag kan säga att jag inte är särskilt populär i skolan. Det finns några personer som jag kommer överens med, men de flesta tycker inte så mycket om mig. Kanske det beror på att jag är litet mer seriös, och försöker göra mina uppgifter?
Citera
2011-03-20, 12:16
Bannlyst
folkhögskola.??

så om man vill leva ett sådan flum liv hippe flum liv..Slacker liv.

http://www.imdb.com/title/tt0384793/

Med rökelser ,vattenpipa och korridors liv ect är det då hit man skall söka då??

http://www.facebook.com/pages/%C3%96...36829809663666

någon här som har några erfarenheter av FHSK och som vill berätta eller dela med er av dem.??
Hur levde ni där och hur fungerade vardagen för er där??
Citera
2011-03-20, 12:22
Medlem
kattrumpas avatar
Jag bor precis bredvid en folkhögskola. Folk ser ut som hippies, alltså långt skägg och allmänt äckliga. Vissa av dom bor i tipis året om, hela bunten luktar rök och man vill bara spy när man ser dom
Citera
2011-03-20, 12:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kattrumpa
Jag bor precis bredvid en folkhögskola. Folk ser ut som hippies, alltså långt skägg och allmänt äckliga. Vissa av dom bor i tipis året om, hela bunten luktar rök och man vill bara spy när man ser dom

Österlens fhsk där jag gick så hade folk i alla fall inte trasiga kläder utan var väl klädda men de höll på och festade dock av bara fan festa varje helg gjorde de alltid..
Citera
2011-03-20, 13:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kattrumpa

det beror väl på vart man studerar också inga av dessa bilder antyder på något av det du säger..finns olika kurser.

http://www.fhsk.skurup.se/

http://www.osterlen.fhsk.se/index.php?page=487

vem vill inte åka utomlands eller till FIJI franska polynesiern.??

http://www.youtube.com/watch?v=2kgG8YGqhEo

eller varför inte vara på Hawaji under ca 1 månads tid.??
Citera
2011-04-10, 13:46
Medlem
Är TurnItIn ett bra program att ha själv och se vad som anses vara kopierat direkt ifrån internet?
Håller på med en uppsats som snart ska skickas till urkund's hemsida och jag vill gärna veta hur mycket som är "taget" fastän jag försökt undvika det..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in