Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-12-19, 05:55
  #13
Medlem
Fashwaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smetisen
En stats uppgift är att skydda sin befolkning (försvar/arme) och att upprätthålla sitt rättssystem (domstolar och polis).
I Sverige tar staten även hand om många andra viktiga samhällsfunktioner som skola, vård och äldreomsorg. Detta betalar vi DYRA pengar för varje månad. Svenskarna har länge tyckt att det är så här vårat samhälle ska se ut och att det har fungerat bra.

Men nu börjar mer och mer i det Svenska systemet falla sönder, en skola med sjunkande resultat, enorma problem med integrationspolitiken, bristande sjukvård, ett försvar som resten av värden skrattar åt, polisen saknar både personal och resurser, näst intill alla typer av brott ökar, bostadsbubblan från helvetet och en åsiktskorridor som heter duga.

Förtroendet för staten har sjunkit dramatiskt de senaste åren och min fråga är vad den enskilde individen kan göra för att komma undan eller lösa problemen? ska man jobba svart, leva på kontanter och skaffa sig vapen för att freda hus och hem?
Eller behöver vi en egen Trump som kan ge hela den politiska eliten fingret?

osäker på vart jag skulle posta det hör men de löser säker moderatorerna

Rösta SD.
Mata andra med röda pillret.
Eventuellt behövs ett nytt parti till höger om SD.
För att radikalisera debatten och få in SD i värmen.
Citera
2017-12-19, 05:59
  #14
Medlem
Frihetskrigets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vem0th
Eftersom vi får inte lagligt bära vapen som skydd från staten, så är vårt vapen att sjukskriva oss. Belasta välfärden.

Här har vi lösningen. Sluta betala skatt. Dränera resurser istället för att frivilligt BETALA för att landet ska ockuperas av främmande element. Själv har jag lite för stort driv i mig för att bara sitta hemma på röven och slappa, så emigrerade istället. Däremot lovar jag dyrt och heligt att jag kommer på momangen om jag blir sjuk, enbart för att belasta svensk sjukvård.
Citera
2018-06-07, 14:47
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Situations
Jo, om folk gemensamt vägrade att delta i löneslaveriet skulle de onekligen hamna i en svår sits. Nu känns det extremt otroligt att något sådant skulle inträffa - folk är ju så att säga rätt fästa vid sina löner - men det är intressant att spekulera i vad som skulle inträffa.

Vad är mest troligt? Att staten lyssnar på sina skattebetalande medborgare och börjar uppfylla sina legitima uppgifter, eller att staten slutar låtsas att de vill sina invånare väl och sätter in våldsmonopolet med full kraft? Jag tippar på att de skulle göra minsta möjliga positiva förändringar i förhoppning om att blidka befolkningen och lagföra ledande individer i en sådan potentiell bojkott.


Ja staten har väl aldrig velat sina medborgare väl. Titta bara på alla myndigheter, dessa bara motarbetar den enskilde individen hela tiden men låtsas vara på individens sida. Våldsmonopolet ligger närmast till hands i ett sådant läge.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback