Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-12-15, 23:39
  #1
Medlem
En stats uppgift är att skydda sin befolkning (försvar/arme) och att upprätthålla sitt rättssystem (domstolar och polis).
I Sverige tar staten även hand om många andra viktiga samhällsfunktioner som skola, vård och äldreomsorg. Detta betalar vi DYRA pengar för varje månad. Svenskarna har länge tyckt att det är så här vårat samhälle ska se ut och att det har fungerat bra.

Men nu börjar mer och mer i det Svenska systemet falla sönder, en skola med sjunkande resultat, enorma problem med integrationspolitiken, bristande sjukvård, ett försvar som resten av värden skrattar åt, polisen saknar både personal och resurser, näst intill alla typer av brott ökar, bostadsbubblan från helvetet och en åsiktskorridor som heter duga.

Förtroendet för staten har sjunkit dramatiskt de senaste åren och min fråga är vad den enskilde individen kan göra för att komma undan eller lösa problemen? ska man jobba svart, leva på kontanter och skaffa sig vapen för att freda hus och hem?
Eller behöver vi en egen Trump som kan ge hela den politiska eliten fingret?

osäker på vart jag skulle posta det hör men de löser säker moderatorerna
Citera
2017-12-15, 23:57
  #2
Medlem
Mackan52s avatar
Folkmiliser och arkebuseringar är svaret. Det fungerade i Finland således kommer det kommer fungera här. Ta på en vit armbindel, ladda älgstudsaren och släpa ut förrädarna i nackskinnet till ett öppet fält.

Den enklaste lösningen är den rätta lösningen.
__________________
Senast redigerad av Mackan52 2017-12-16 kl. 00:01.
Citera
2017-12-16, 00:05
  #3
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Folkmiliser och arkebuseringar är svaret. Det fungerade i Finland således kommer det kommer fungera här. Ta på en vit armbindel, ladda älgstudsaren och släpa ut förrädarna i nackskinnet till ett öppet fält.

Den enklaste lösningen är den rätta lösningen.

Detta.

Se till att ordna vapenlicens snarast om du inte redan har det - för ett så pass användbart vapen som möjligt. Myndigheterna jobbar sedan många år frenetiskt just för att förbjuda halvautomater med "stora" magasin till jägare, så vänta ett par år och du lär inte ens få ha en enkelskottare när det lär behövas som mest - dvs när hela Sverige blivit blattekaosland och no go-zone...
Citera
2017-12-16, 00:18
  #4
Medlem
Intressant koppling till Finska inbördeskriget! Det jag är rädd för att svenskarna är alldeles för bortklemade av 200 år av fred för att klara av att göra något åt det här? De flesta man pratar med tror ju fortfarande på SVT och SR när de uppenbart propagerar för sossarnas linje att vi aldrig varit tryggare!
Citera
2017-12-16, 00:36
  #5
Medlem
Europes avatar
Man beväpnar sig med skjutvapen. Jag gissar att på mindre orter kommer man starta beväpnade medborgargarden som skyddar orten (det är lite svårare här i Stockholm, med anonymiteten och den sociala splittringen). Sedan är det bra att preppa med det livsnödvändigast. Jag har personligen ännu inte hunnit göra det (fixa fältkök, vattenreserv, mat för några månader som inte kräver kyl eller frys o.s.v.). Allra helst skulle jag vilja fixa ett lager med alla befintliga antibiotika, men jag är inte säker på hur det skulle gå till. Någon som har några tips? Köpa något illegalt på nätet känns lite väl osäkert, då jag vill ju vara säker på att det verkligen är den antibiotika som anges.

Visst bör man rimligtvis inte belöna nuvarande regimen för den situation de har skapat genom att gå och rösta på den, men däremot tror jag konsekvenserna av de senaste årtiondenas statsstyrning inte går att undvika genom att nu rösta dit någon annan (men möjligvis går det kanske ändå att bromsa in vansinnet och förfallet, vad vet jag...).

När det gäller åsiktskorridoren, PK-propagandan, den postmarxistiska pseudovetenskapen m.m., så lär den i vilket fall sjunga på sista versen. T.ex. är det tämligen kört för gammelmedia, där svensk ljugmedia ingår, redan på grund av gammelmediadöden. Visst kan regimen fortsätta att finansiera statliga propagandakanaler som SVT och SR, men deras makt minskar när antalet lyssnare, tittare och läsare minskar.
Citera
2017-12-16, 00:40
  #6
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smetisen
Intressant koppling till Finska inbördeskriget! Det jag är rädd för att svenskarna är alldeles för bortklemade av 200 år av fred för att klara av att göra något åt det här? De flesta man pratar med tror ju fortfarande på SVT och SR när de uppenbart propagerar för sossarnas linje att vi aldrig varit tryggare!

Samtidigt finns det en bra poäng med att idioterna tror på propagandan och därför inte beväpnar sig. Det räcker gott och väl med att kriminella och jihadistiska idioter är beväpnade, resten får gärna fortsätta vara obeväpnade. Jag hoppas att det gäller för alla regimlojala och uttalat regimtroende, men en del av dem är ju bara fulla av skit och tror inte på det de själva säger, så frågan är om de förbereder sig samtidigt som de stenhårt hävdar att det inte finns något att förbereda sig inför?
Citera
2017-12-16, 00:47
  #7
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Det är bara gilla läget och acceptera klansamhället. Fixa en egen klan.
Citera
2017-12-16, 14:52
  #8
Medlem
Man ser ju hur invandrargängen går ihop i klaner/släkter för att skydda varandra, jag misstänker att det är för att de i deras hemländer inte litar på sin stat och de tar med sig den misstron när de kommer hit. Jag skulle inte bli förvånad om de redan nu finns platser på den Svenska landsbygden där befolkningen har gått ihop för att skydda varandra. När man vet att polisen antingen tar 2 timmar på sig eller inte alls dyker upp så är det självklart att folk kommer att ta till egna metoder för att försvara sig och sina familjer.
Att ha ett eget lager av förnödenheter som medicin och mat är nog ingen dum ide, MSB säger ju att i händelse av krissituation så ska gemene man klara sig 3 dygn utan att behöva belasta samhället. personligen tror jag inte att Löfven och hans gäng klarar av att ordna någon som helst krissituation på en vecka ens. Varje Svensk man föd av fri kvinna bör helt enkelt skaffa vapen och börja lägga upp ett förråd av ammunition.
Citera
2017-12-16, 19:05
  #9
Medlem
Vem0ths avatar
Eftersom vi får inte lagligt bära vapen som skydd från staten, så är vårt vapen att sjukskriva oss. Belasta välfärden.
Citera
2017-12-16, 23:17
  #10
Medlem
Situationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vem0th
Eftersom vi får inte lagligt bära vapen som skydd från staten, så är vårt vapen att sjukskriva oss. Belasta välfärden.

Jo, om folk gemensamt vägrade att delta i löneslaveriet skulle de onekligen hamna i en svår sits. Nu känns det extremt otroligt att något sådant skulle inträffa - folk är ju så att säga rätt fästa vid sina löner - men det är intressant att spekulera i vad som skulle inträffa.

Vad är mest troligt? Att staten lyssnar på sina skattebetalande medborgare och börjar uppfylla sina legitima uppgifter, eller att staten slutar låtsas att de vill sina invånare väl och sätter in våldsmonopolet med full kraft? Jag tippar på att de skulle göra minsta möjliga positiva förändringar i förhoppning om att blidka befolkningen och lagföra ledande individer i en sådan potentiell bojkott.
Citera
2017-12-16, 23:41
  #11
Medlem
Fascistoids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vem0th
Eftersom vi får inte lagligt bära vapen som skydd från staten, så är vårt vapen att sjukskriva oss. Belasta välfärden.
Varg Vikernes "ThuleanPerspective" har gjord en intressant video om just detta. About Welfare
Citera
2017-12-19, 05:37
  #12
Medlem
Intellectuss avatar
Man börjar söka efter ert nytt system. Något som kanske fungerar bättre. Direktdemokrati t.ex https://direktdemokraterna.se
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback