2018-10-21, 13:15
Medlem
Playkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GurraGhandi
Inte en chans att han får livstid. Som mest tio år men mycket troligare är mellan fyra och friad. Det vågar jag ta gift på. Kan t o m tänka mig att de andra får högre straff hur omvänt det än kan låta. Det går ju inte titta på detta fallet med bara det faktiska för ögonen. Här är ju så otroligt mycket psykologi inblandat. Tror även att de andra, Ahlberg exkluderat, inte agerat helt efter egen fri vilja. Ahlberg är enl mig en fullfjädrad psykopat som ser till att hålla övriga i shack även i rättssalen. Det här är en riktigt manipulativ och obehaglig sate, fullt kapabel till vad som helst. Det har ju även bekanta till honom vittnat om. Tobbe och Emmanuel är ju bara fjantiga underhuggare däremot.
Igen - troligtvis ett av de svåraste fallen i svensk rättshistoria.

För mej är det solklart riktigt det som du skriver. Håller med dig till 100%. Det här med att Ahlberg ligger bakom hela skiten är jag helt övertygad om, och varför han inte ställs till ansvar för anstiftan till mord förvånar mig. Dom övriga borde spärras in på rättpsyk en lång tid framöver.
Citera
2018-10-21, 15:05
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Inte en chans att han får livstid. Som mest tio år men mycket troligare är mellan fyra och friad. Det vågar jag ta gift på. Kan t o m tänka mig att de andra får högre straff hur omvänt det än kan låta. Det går ju inte titta på detta fallet med bara det faktiska för ögonen. Här är ju så otroligt mycket psykologi inblandat. Tror även att de andra, Ahlberg exkluderat, inte agerat helt efter egen fri vilja. Ahlberg är enl mig en fullfjädrad psykopat som ser till att hålla övriga i shack även i rättssalen. Det här är en riktigt manipulativ och obehaglig sate, fullt kapabel till vad som helst. Det har ju även bekanta till honom vittnat om. Tobbe och Emmanuel är ju bara fjantiga underhuggare däremot.
Igen - troligtvis ett av de svåraste fallen i svensk rättshistoria.

håller ochså med dej frågan är hur mycket dom lyckas koppla ahlberg till jag tror det blir tufft få han fälld för något med mordet att göra..han är psyko men helt dum i huvudet är han inte..dom andra måste vattna han ifall det ska vara möjligt
Citera
2018-10-21, 19:12
Medlem
Citat:
Whatever. Jag har suttit i salen i stort sett varje dag och kan ju lugnt säga att det inte var någon teater från hans sida. Sedan får du ju fundera på varför hela (!) åtalet bygger på hans berättelse. Han har inte ändrat en stavelse i sin berättelse från tidigare förhör för tio månader sedan till det han nu berättar i rättssalen.
De andra tjockskallarna ändrar ju sina versioner flera gånger i polisförhör och nu dyker ytterligare versioner upp.
I slutändan handlar det nog enbart om huruvida han ska dömmas eller frias. Troligtvis ett av de svåraste fallen i svensk rättshistoria.
Hur har Ahlberg lagt fram sitt försvar under rättegången?
Citera
2018-10-22, 09:03
Medlem
in2lads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lollerballe
Hur har Ahlberg lagt fram sitt försvar under rättegången?
Helt oskyldig! Som advokaten sa "Ahlberg var ju inte ens där", menat när killen mördades. I övrig menar Ahlberg att de hade en "skön" stämning och rökte på bra!
Citera
2018-10-24, 14:55
Medlem
.
Senast redigerad av GurraGhandi 2018-10-24 kl. 15:01.
Citera
2018-10-24, 15:11
Medlem
in2lads avatar
Citat:
.
Hur gick det idag tyckte du?
Citera
2018-10-24, 17:25
Medlem
https://imgur.com/a/5wYm2XG

https://imgur.com/a/DMjko0z
Citera
2018-10-24, 17:55
Medlem
Youfuckingbitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lollerballe
https://imgur.com/a/5wYm2XG

https://imgur.com/a/DMjko0z
Tycker det är rätt bisarrt att åklagaren säger att Felix förtjänar en jätterabatt när han bevisligen har mördat en människa brutalt med yxa.

Och att Peter inte blir åtalad för anstiftan beror förmodligen på att det inte riktigt kan bevisas. Men det kan man ju se att han är drivande i FUP.
Hur än domarna blir kommer de överklagas.

Jag tror inte hela sanningen kommit fram.
Jag tror att Felix vart med på det hela tiden.
De satt och knarkade hela natten och felix konspirerade tillsammans med övriga.
Han är skådis. Glöm inte det.

Det var förmodligen han som släppte in dem i lägenheten.
Minns att Magnus tom hade installerat kameror då han visste att nån ville klippa honom av någon anledning.

Jävla pundare till helveten.
Citera
2018-10-24, 18:49
Medlem
in2lads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Youfuckingbitch
Tycker det är rätt bisarrt att åklagaren säger att Felix förtjänar en jätterabatt när han bevisligen har mördat en människa brutalt med yxa.

Och att Peter inte blir åtalad för anstiftan beror förmodligen på att det inte riktigt kan bevisas. Men det kan man ju se att han är drivande i FUP.

Minns att Magnus tom hade installerat kameror då han visste att nån ville klippa honom av någon anledning.

Om du tittar på inlägget ovanför så har åklagaren "tagit i från tårna" vad det gäller strafftiden. Malan och Ahlberg tittade på sina advokater och förstod ingenting av straffrekommendation. Felix blev avklädd vad det gällde att handla i nödvärn. Man kan inte döda en annan människa för att klara sitt eget.
Citera
2018-10-24, 22:32
Medlem
Youfuckingbitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in2lad
Om du tittar på inlägget ovanför så har åklagaren "tagit i från tårna" vad det gäller strafftiden. Malan och Ahlberg tittade på sina advokater och förstod ingenting av straffrekommendation. Felix blev avklädd vad det gällde att handla i nödvärn. Man kan inte döda en annan människa för att klara sitt eget.
Jag tycker inte den föreslagna strafftiden riktigt räcker.
Tycker alla utom von borste och Ove ska ha livstid. Minst.
Det var allt.
Senast redigerad av Youfuckingbitch 2018-10-24 kl. 22:41.
Citera
2018-10-25, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Youfuckingbitch

Tror också att Felix varit med hela vägen i planeringen. I fupen berättar ett vittne att Magnus blivit arg när Ahlberg var hemma hos honom och undrat vem som släppte in honom. Inte troligt att Magnus skulle släppt in Ahlberg om han knackat på dörren.
Citera
2018-10-25, 14:36
Medlem
judenhetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kreutzmann
Tror också att Felix varit med hela vägen i planeringen. I fupen berättar ett vittne att Magnus blivit arg när Ahlberg var hemma hos honom och undrat vem som släppte in honom. Inte troligt att Magnus skulle släppt in Ahlberg om han knackat på dörren.

Om han var med på det, varför berättade han ens för polisen? Varför har han inte ändrat sin berättelse? Varför stämmer i stort sett allt han säger? Varför finns det inga kopplingar mellan honom och de andra GM?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in