2018-09-17, 12:37
Medlem
Youfuckingbitchs avatar
En spekulation jag tror ganska starkt på är att främst Imma och Jokern(von borstel) är Peters drogpåverkade lättpåverkade vapen i sina planer på att göra sig en hacka.
Han har bearbetat dem ett tag.
Bjöd med Jokern (inte imma har jag för mig men någon mer... Står i fup orkar inte leta just nu) på en fin resa till Paris sommaren 2017 och har vunnit lojalitet så.

Tycker mycket pekar på att Peter är den som initierar detta.
Flera vittnen påpekar att han är homofob och första gången Magnus träffade honom skar det sig kraftigt mellan dem.

Edit: fel. Det var vid ett senare tillfälle när Jonatan höll på att flytta ut från Magnus. Då Peter lånade dusch hos honom eftersom han bodde i en kolonistuga i lövgärdet.

Magnus skrek att "vad gör den här machotypen i mitt hus" till katinka.
Edit: första gången de träffades var när katinka tog med Peter till Magnus. Enligt henne var det tydligt att de inte tyckte om varandra redan då.

Finns också många vittnesmål om att han är manipulativ.
Peter är mitt kort.
Senast redigerad av Youfuckingbitch 2018-09-17 kl. 12:57. Anledning: Minnet svek
Citera
2018-09-17, 12:58
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Youfuckingbitch
En spekulation jag tror ganska starkt på är att främst Imma och Jokern(von borstel) är Peters drogpåverkade lättpåverkade vapen i sina planer på att göra sig en hacka.
Han har bearbetat dem ett tag.
Bjöd med Jokern (inte imma har jag för mig men någon mer... Står i fup orkar inte leta just nu) på en fin resa till Paris sommaren 2017 och har vunnit lojalitet så.

Tycker mycket pekar på att Peter är den som initierar detta.
Flera vittnen påpekar att han är homofob och första gången Magnus träffade honom skar det sig kraftigt mellan dem.
Magnus skrek att "vad gör den här machotypen i mitt hus" till katinka.
Finns också många vittnesmål om att han är manipulativ.
Peter är mitt kort.

Jag håller helt med om Peter, han verkar ju drälla av motiv. Nästan svårt att välja ett.....

Men på något sätt får de med sig Felix, frågan är hur och varför. Jag är övertygad om att Felix inte är oskyldig, hans berättelse är liksom för bra.......och otrolig. Vore bra på en lista över hur många gånger han kunde ha larmat utan risk för sig själv......

Han har ju absolut inga skador, utom brännmärket på handen, som kan vara självförvållat. Dessutom har han absolut inga problem att torka blod och avföring, det är ju nästan med stolthet han berättar att han liksom "hjälpte" M med det, som något slags vårdande (min tolkning). Hans förhör går ju mycket ut på hur "snäll" han är mot M, talar snällt och lugnande etc etc. Letar han poäng till förmildrande??

Att inte Katinka och Jonathan blir mer synade av polisen förstår jag inte.....och jag förstår fortfarande inte om den där "Razz" och Jonathan är samma person.

Men fuppen är maskad på ett sätt så man vet ju inte var och/eller i vilka delar den är maskad, ett stort minus tycker jag.
Citera
2018-09-17, 14:21
Medlem
Vet inte om det har tagit upp tidigare i tråden, men såg i FUP att PA var anhållen för förberedelse till rån den 23/11 2017 i Uppsala tillsammans med en P**ka Br**th*ltz som man tror är bekant med O
Citera
2018-09-17, 14:46
Medlem
Youfuckingbitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lollerballe
Vet inte om det har tagit upp tidigare i tråden, men såg i FUP att PA var anhållen för förberedelse till rån den 23/11 2017 i Uppsala tillsammans med en P**ka Br**th*ltz som man tror är bekant med O
Missat det helt.
Intressant att två veckor innan mordet på Magnus har han alltså tänkt fixa snabba cash med Oves kompis.
Det är betungande att han är på fri fot efter ett sånt allvarligt brott så kort tid efter.
Citera
2018-09-17, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lollerballe

Antagligen var P i stort behov av pengar, och tänkte då ut denna jävulska plan.
Citera
2018-09-17, 15:03
Medlem
Är det någon som vet något mer om denne Pek*a Breith*ltz?
Citera
2018-09-17, 15:59
Medlem
Felix kör med en besynnerlig metod vid det tyska förhöret, där han skall låtsas inte veta de övrigas namn och på ett övertydligt sätt kalla dem ”den långhåriga” (Ove) ”den tydliga” (Peter), ”den som jag inte pratat om så mycket” (Imma) och ”den store” (Jokern).
Långt in på förhöret frågar polisen om han inte vet deras namn, när de ändå tillbringat all denna tid tillsammans, har de inte pratat sinsemellan och använt sig av varandras namn, frågas det om.

En oskyldig använder inte den retoriken, avslöjad!
Citera
2018-09-18, 07:55
Medlem
Youfuckingbitchs avatar
21/9 dvs Fredag skall rättegången börja i Oddevold TR.
Första dagen lär bara vara nån sorts framställning av målet?
Det blir ett par veckor de håller på i rätten?
Kommer följa naturligtvis och funderar på att åka dit och vara på plats någon dag.
Man vill ju se vad för sorts krum kroppshållning dessa råttapor för sig med.
Citera
2018-09-18, 13:35
Medlem
SÄkert varit uppe 100ggr men jag vill se FUP i sin helhet. Har bara sett massa smådelar här ? Vart ligger den så man kan ta hem hela?
Citera
2018-09-18, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrtrattkantarell
Ja! Han måste va helt jävla rubbad. M är ju belyst av lampa från mobilen så F ser honom i ögonen och hugger...om och om igen. Medans M säger Nej nej nej eller aj aj...😢😭 citat: "Jag hugger yxan i Magnus huvud, han är fortfarande vid medvetandet, jag tror han satte sig upp och säger nej nej nej" fy faan va rå och kallblodig person. Han kan ju dessutom typ i detalj beskriva hur M börjar kräla/krypa och fortsätter hugga så yxa fastnar i huvudet. Och fortsätter med att beskriva hur det gurglar och gurglar i takt med andning och hjärtat som slår pumpar ut blod som skvätter på hans händer,armar,ansikte och byxor och säger citat: "det hörs väldigt tydligt"
Läser man FUP så hade han val att rädda sig själv och M flera gånger...men väljer att stanna kvar,trotts att han förstår att Magnus liv är i stor fara och kanske hans egna också. Min spontana instinkt är att FLY FÖR SITT LIV.!!!!!

Vilken sida i nån av de släppta FUPerna är förhöret då han berättar om hur mordet gick till?
Citera
2018-09-18, 14:45
Medlem
Tapiridaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette

Jag har svårt att släppa demonstrationen, där åtminstone M, AP och von Borsten är samtidigt. M var ju fotograf, och vid "rånet" tog man med sig kameror, men inget annat av värde direkt (framgår inte av fup i alla fall), samt alla hemska foton på M under misshandel m.m. men det är min spekulation.

Det hela känns ju som typ Pulp Fiction II, helt j-vla sjukt.

Jag förstår inte varför du tjatar om demonstrationen. TVB och IE är dömda för att härjat där ja, men vad har det med mordet att göra? Det är väl inte svårare än att demonstrationen var extremt uppmärksammad, det hade på förhand rapporterats överallt om att det skulle bli bråk och pojkarna ville vara med. Det står ju i FUP:en att de hatade nazister och definitivt hatar de polisen med tanke på deras kriminella livsstil, de verkar dessutom vara extremt kicksökande. Att M var där vore väl inte så konstigt, han och 15 000 andra som hatade nazister i Göteborg. Hur vet du att PA var där?
Citera
2018-09-18, 15:03
Medlem
Fezziks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Youfuckingbitch
21/9 dvs Fredag skall rättegången börja i Oddevold TR.
Första dagen lär bara vara nån sorts framställning av målet?

Bra fråga så jag frågade tingsrätten om huvudförhandlingsplanen, det här säger den om dag ett.
https://minfil.com/oav8D5hbb8/Uddeva...Aktbil_394_pdf
Citat:
Dag 1
21 september
Fm: Yrkanden och inställning samt sakframställan från åklagaren beträffande stämningsansö-
kan 180907 avseende mord m.m.
Em: Fortsättning på åklagarens sakframställan (den film som har åberopats visas som sista
moment denna dag)

Jag passade även på att fråga om ett uppdaterat dagboksblad. Där har det tillkommit ett åtal för bedrägeri som jag inte tror har varit uppe i tråden tidigare.
https://minfil.com/OevbD8hbb7/Uddeva...2018-09-18_pdf
Citat:
725 2018-09-17 430 STÄMNINGSANSÖKAN, bedrägeri (Peter Ahlberg)
726 2018-09-17 431 Förundersökningsprotokoll (23:18)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in