Citat:
Ursprungligen postat av
Youfuckingbitch
En spekulation jag tror ganska starkt på är att främst Imma och Jokern(von borstel) är Peters drogpåverkade lättpåverkade vapen i sina planer på att göra sig en hacka.
Han har bearbetat dem ett tag.
Bjöd med Jokern (inte imma har jag för mig men någon mer... Står i fup orkar inte leta just nu) på en fin resa till Paris sommaren 2017 och har vunnit lojalitet så.
Tycker mycket pekar på att Peter är den som initierar detta.
Flera vittnen påpekar att han är homofob och första gången Magnus träffade honom skar det sig kraftigt mellan dem.
Magnus skrek att "vad gör den här machotypen i mitt hus" till katinka.
Finns också många vittnesmål om att han är manipulativ.
Peter är mitt kort.
Jag håller helt med om Peter, han verkar ju drälla av motiv. Nästan svårt att välja ett.....
Men på något sätt får de med sig Felix, frågan är hur och varför. Jag är övertygad om att Felix inte är oskyldig, hans berättelse är liksom för bra.......och otrolig. Vore bra på en lista över hur många gånger han kunde ha larmat utan risk för sig själv......
Han har ju absolut inga skador, utom brännmärket på handen, som kan vara självförvållat. Dessutom har han absolut inga problem att torka blod och avföring, det är ju nästan med stolthet han berättar att han liksom "hjälpte" M med det, som något slags vårdande (min tolkning). Hans förhör går ju mycket ut på hur "snäll" han är mot M, talar snällt och lugnande etc etc. Letar han poäng till förmildrande??
Att inte Katinka och Jonathan blir mer synade av polisen förstår jag inte.....och jag förstår fortfarande inte om den där "Razz" och Jonathan är samma person.
Men fuppen är maskad på ett sätt så man vet ju inte var och/eller i vilka delar den är maskad, ett stort minus tycker jag.