Citat:
Ursprungligen postat av
amdrillo
Tack, det var en viktig pusselbit och det förändrar hela min syn.
De har planerat en smuggelresa, passen är med, I är dum nog och blir efterlyst på direkten.
F är chaufför, M finansiär, eller fått uppdraget att växla till euro, men inget blir som planerat när M inte hållet sitt löfte/ alt. blivit bestulen på pengarna, det blir ett jädra hallabalo i lägenheten, de försöker ta nya lån, vilket inte riktigt fungerar, M körs till kolonin, där han torteras för att klämma ur sig var pengarna är.
Detta skulle bli tidernas kupp och de skulle leva gott, allt var planerat i minsta detalj, osså kaos!
Hur verkar det?
Nej, jag är mycket mycket övertygad om att M endast är ett BO, totalt oskyldig. Så vitt jag har förstått av hans inlägg på Facebook och en mycket liten chatt, så hade han liksom ett ordnat, om än bohemiskt liv. Han hade inte bott/ägt BRF så länge, jag tror det var första sommaren som han odlat "tomater" på sin terass. Alla är ju överens om att han rökte, jag tror han hade börjat att odla sin egen, kanske, men det är min spekulation.
Nej, M har utsatts för ett rent hatbrott och/eller hämnd, enligt min mening, antingen för sin homosexualitet eller annat.
Jag tror inte att M var skyldig någon pengar, jag tror absolut inte att M skulle vara med och planera någon "kupp". Däremot har säkert PA intalat smågrabbarna det, för de verkar ju tro att de nu ska leva lyxliv föralltid.......
Jag har svårt att släppa demonstrationen, där åtminstone M, AP och von Borsten är samtidigt. M var ju fotograf, och vid "rånet" tog man med sig kameror, men inget annat av värde direkt (framgår inte av fup i alla fall), samt alla hemska foton på M under misshandel m.m. men det är min spekulation.
Det hela känns ju som typ Pulp Fiction II, helt j-vla sjukt.