2018-09-16, 22:20
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
nej F var under 21 och det är väldigt ovanligt med livstidstraff för förstagångsförbrytare med min gissning på högst tio står kvar ..I kan få 14 men jag tror fan han hamnar på tio med ungdomsrabbaten ochså
Nej, han är född i mars -96 och var således 21 år och drygt 7 månader gammal i december 2017.
Citera
2018-09-16, 22:25
Medlem
Hydraheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carolinequeen
Vi alla har blivit rånade på Magnus historia,, tyvärr kommer man nog aldrig få reda på sanningen,,
Det enda beviset är Felix som är psykopat, psykisk sjuk som drar en historia,, med att hugga en kille med yxa och ändå nekar han brott,, att han blev tvingad när de e då inte framkommer hot mot honom,, inget pistol hot eller kniv hot,, Om Felix hade varit ärlig och velat ha fram sanningen hade han räddat sin vän istället för att hugga honom... Då hade inget mord inträffat,,
Exakt.
Hade han varit en "vän" till Magnus så hade han slagit ner/hoppat på I och försökt rädda M och sig själv.
Som sagt han hade inte en revolver mot huvudet.
Senast redigerad av Hydrahead 2018-09-16 kl. 22:26. Anledning: Felstavningar
Citera
2018-09-16, 22:34
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, han är född i mars -96 och var således 21 år och drygt 7 månader gammal i december 2017.

ok fel av mej men min gissning på tio år står fortfarande kvar..han är ändå förstagångs förbrytare...har han fö genomgått psykundersökning?...finns ju en öppning för det med även om jag ser det som högst osannolikt
Citera
2018-09-16, 22:41
Medlem
Citat:
ok fel av mej men min gissning på tio år står fortfarande kvar..han är ändå förstagångs förbrytare...har han fö genomgått psykundersökning?...finns ju en öppning för det med även om jag ser det som högst osannolikt

Väger förstagångsförbrytAre så tungt? Har några bekanta som dömdes till mellan 10-12 år för mordförsök. Dom var +23 år och tidigare dömda. Men det handlade om en skjutning, här har dom ju torterat Magnus i flera timmar och slagit sönder huvudet med en yxa. Jag blir chockad om Felix får 10 år. Men spekulerar bara
Citera
2018-09-16, 22:41
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jag tror inte det stannar på 10 år för F, han kommer få högre, 18 år eller livstid.

I har inte varit lika handgriplig i själva dödandet och kan klara sig med 14-16 år.
Citera
2018-09-16, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag tror inte det stannar på 10 år för F, han kommer få högre, 18 år eller livstid.

I har inte varit lika handgriplig i själva dödandet och kan klara sig med 14-16 år.

I var nog inte 21 vid tillfället. Så det blir väll Max 14 år
Citera
2018-09-16, 22:58
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boven541
I var nog inte 21 vid tillfället. Så det blir väll Max 14 år
Han var inte ens tjugo år fyllda så du har nog rätt i att 14 år är max.
Citera
2018-09-16, 23:46
Medlem
Pandalina4s avatar
Har Oves åtal gett dom å vunnit laga kraft? Smuggling var det väl. Ev via posten. Har glömt efter att läst alla 1600 sidor. Det åtalet är separat dock. Någon som minns?
Citera
2018-09-17, 00:41
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Har Oves åtal gett dom å vunnit laga kraft? Smuggling var det väl. Ev via posten. Har glömt efter att läst alla 1600 sidor. Det åtalet är separat dock. Någon som minns?

står inget om det i FUP
Citera
2018-09-17, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Här står det om brevet, jag tror det står lite mer i fuppen, men kommer inte ihåg var.....

https://minfil.com/BfK8b2h1ba/Uddeva...Aktbil_375_pdf
Tack, det var en viktig pusselbit och det förändrar hela min syn.
De har planerat en smuggelresa, passen är med, I är dum nog och blir efterlyst på direkten.
F är chaufför, M finansiär, eller fått uppdraget att växla till euro, men inget blir som planerat när M inte hållet sitt löfte/ alt. blivit bestulen på pengarna, det blir ett jädra hallabalo i lägenheten, de försöker ta nya lån, vilket inte riktigt fungerar, M körs till kolonin, där han torteras för att klämma ur sig var pengarna är.
Detta skulle bli tidernas kupp och de skulle leva gott, allt var planerat i minsta detalj, osså kaos!

Hur verkar det?
Citera
2018-09-17, 10:56
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amdrillo
Tack, det var en viktig pusselbit och det förändrar hela min syn.
De har planerat en smuggelresa, passen är med, I är dum nog och blir efterlyst på direkten.
F är chaufför, M finansiär, eller fått uppdraget att växla till euro, men inget blir som planerat när M inte hållet sitt löfte/ alt. blivit bestulen på pengarna, det blir ett jädra hallabalo i lägenheten, de försöker ta nya lån, vilket inte riktigt fungerar, M körs till kolonin, där han torteras för att klämma ur sig var pengarna är.
Detta skulle bli tidernas kupp och de skulle leva gott, allt var planerat i minsta detalj, osså kaos!

Hur verkar det?

Nej, jag är mycket mycket övertygad om att M endast är ett BO, totalt oskyldig. Så vitt jag har förstått av hans inlägg på Facebook och en mycket liten chatt, så hade han liksom ett ordnat, om än bohemiskt liv. Han hade inte bott/ägt BRF så länge, jag tror det var första sommaren som han odlat "tomater" på sin terass. Alla är ju överens om att han rökte, jag tror han hade börjat att odla sin egen, kanske, men det är min spekulation.

Nej, M har utsatts för ett rent hatbrott och/eller hämnd, enligt min mening, antingen för sin homosexualitet eller annat.

Jag tror inte att M var skyldig någon pengar, jag tror absolut inte att M skulle vara med och planera någon "kupp". Däremot har säkert PA intalat smågrabbarna det, för de verkar ju tro att de nu ska leva lyxliv föralltid.......

Jag har svårt att släppa demonstrationen, där åtminstone M, AP och von Borsten är samtidigt. M var ju fotograf, och vid "rånet" tog man med sig kameror, men inget annat av värde direkt (framgår inte av fup i alla fall), samt alla hemska foton på M under misshandel m.m. men det är min spekulation.

Det hela känns ju som typ Pulp Fiction II, helt j-vla sjukt.
Citera
2018-09-17, 12:22
Medlem
Ok, intressant.
Jag får nog läsa fupen en gång till, har svårt att komma ihåg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in