Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-11, 18:03
  #121
Medlem
Det låter som ett ställe där någon markägare dumpat ett par lass väggrus för kommande behov. Alltså någon grusad skogsväg som gå in i skogen så att man kan ta ut timmer mm. Gruset är till för att laga kommande potthål med. För att inte folk ska köra in och dumpa bilar och annat skräp blockerar man infarten med betongsuggor eller liknande. Ofta är dessa dock flyttade åt sidan. Inga stora platser, kanske 10-20 meter i diameter.
Citera
2018-01-11, 18:30
  #122
Medlem
Kanske här strax väster om Dingle, två mindre grustag. Ligger nog inom räckvidden om man gasar på lite. Det är trots allt motorväg till största delen.
58°30'14.88", 11°28'32.34"
Citera
2018-01-11, 18:44
  #123
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vargis
Eller varför inte gamla grusgropen utmed LV167 mellan Backamo och Lilla Edet?
Edit: https://goo.gl/maps/PKzQLvGuLiJ2

Finns det inte ett sådan ställe mellan backamo och mot Stenungsund? vill minnas att det ska finnas en gammal större grustag som är öde. Såg det en gång när jag var i området och köpte en bil. Där borde det kunna gå att gömma något som inte blir hittat i första taget. Tittat på kartan nu och det jag tänker på är gamla E6 mot Göteborg tror det heter skälltunga kvarn så är grusgropen precis söder om. Men någon kilometer norr därifrån finns det ytterligare en grusgrop i skogen. Var många år sedan
nu så hur det såg ut har jag inte större minne av men dom områden borde dom ha kollat nu
__________________
Senast redigerad av hippili 2018-01-11 kl. 19:09.
Citera
2018-01-11, 21:00
  #124
Medlem
Det verkar som gärningsmännen onekligen hittat ett bra ställe att gömma kroppen med tanke på att polisen inte lyckats hitta den. Frågan är om någon utomstående person kan veta vart de dumpat kroppen och kan hjälpa polisen?.
Är oavsett ovärdigt att kroppen fortsatt ligger nedgrävd i någon grushög.

Sen om någon vet vart kroppen ligger och inte vågar gå till polisen för eventuella konsekvenser, dra iväg ett PM till mig så vidarebefordrar jag informationen.
Citera
2018-01-12, 09:29
  #125
Medlem
Labanoss avatar
Angående skallgången med Missing People tidigare: Är det endast i området kring Hogstorp som man har sökt? Någon som vet mer detaljerat?
Citera
2018-01-12, 14:35
  #126
Medlem
Ytterligare två personer misstänks för mord. Artikeln uppdaterad med information från dagens häktningsförhandlingar i Uddevalla:

https://www.expressen.se/gt/jagare-s...nus/?social=fb
Citera
2018-01-12, 14:47
  #127
Medlem
Jag har funderat på hur Polisen kunde gripa MGM så snabbt. Redan innan BO efterlystes. Jag har en teori.

MGM nekar ju till brottet och har berättat för frivården att han "har gjort något" under hot med fara för sitt liv. Samtidigt vill nu åklagaren häkta de två senast gripna personerna för mord.

Jag tänker mig följande: MGM har faktiskt befunnit sig i en situation där han varit hotad. Direkt efter dådet har han varit tvungen att följa med på en resa från Uddevalla söderut genom Danmark och Tyskland. I Tyskland har han lyckats komma ifrån de övriga misstänkta. Han har då själv uppsökt Polis och berättat vad som hänt. Därefter har den svenska polisen kunnat hitta och arrestera övriga misstänkta.
Citera
2018-01-12, 16:05
  #128
Medlem
Hydraheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DumbleDoor
Ytterligare två personer misstänks för mord. Artikeln uppdaterad med information från dagens häktningsförhandlingar i Uddevalla:

https://www.expressen.se/gt/jagare-s...nus/?social=fb

"UDDEVALLA. Åklagaren Mats Sällström ville se tre personer häktade misstänkta för mord på försvunne Magnus Natschki, 36.

Men det blev två.

Tingsrätten anser inte att det finns tillräckliga bevis för att mannen som under förhandlingen gömde ansiktet under en handduk gjort sig skyldig till det som åklagaren påstod.

Däremot sitter han fortsatt häktad misstänkt för grovt skyddande av brottsling."


Det är väl samma som innan som blivit häktade?
__________________
Senast redigerad av Hydrahead 2018-01-12 kl. 16:05. Anledning: Tillägg
Citera
2018-01-12, 18:12
  #129
Medlem
Fezziks avatar
Uppdaterat dagboksblad
https://minfil.org/2584xdd7bd/Uddeva...2018-01-12.pdf
Citera
2018-01-12, 20:51
  #130
Medlem
hippilis avatar
Hur vet dom att han är död?
Citera
2018-01-13, 08:56
  #131
Medlem
takfirs avatar
Varför skriver inte media att det är etniska svenskar som är misstänkta?
Citera
2018-01-13, 10:28
  #132
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Satansverserna
Varför lägger Polisen ned resurser på en homosexuell idiotisk knarkare som har blivit nedgrävd i skogen i Uddevalla? Who cares

Vilken tragisk människa du måste va.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback