2019-02-14, 17:46
Medlem
vtcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dung.Beetle.Knight
Jag orkar inte skapa ny tråd så jag lånar denna.

Jag har sagt upp Ownit från i förrgår men de har inte stängt ner nätet så att säga. Ska man ringa och säga till? Kan de fakturera mig för detta? (Jag har fått bekräftelse på uppsägningen). Eller ska jag surfa på och se glad ut så länge det funkar? (Tänkte skaffa Bahnhof när Ownit går ner).
När skulle uppsägningen träda i kraft? Om du har sagt upp avtalet och fått en bekräftelse på detta så kan du slappna av.
Citera
2019-02-14, 17:56
Medlem
deadhead.s avatar
Ownit alla dagar i veckan.
Citera
2019-02-14, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vtc
När skulle uppsägningen träda i kraft? Om du har sagt upp avtalet och fått en bekräftelse på detta så kan du slappna av.

Igår så det har ju inte gått jättelång tid
Citera
2019-02-14, 20:30
Medlem
vtcs avatar
Citat:
Igår så det har ju inte gått jättelång tid
Okej - då kanske de bjuder på lite marginal. Skulle det snurra på i veckor extra så hade det känts mer tveksamt
Citera
2019-02-14, 22:38
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Jag orkar inte skapa ny tråd så jag lånar denna.

Jag har sagt upp Ownit från i förrgår men de har inte stängt ner nätet så att säga. Ska man ringa och säga till? Kan de fakturera mig för detta? (Jag har fått bekräftelse på uppsägningen). Eller ska jag surfa på och se glad ut så länge det funkar? (Tänkte skaffa Bahnhof när Ownit går ner).

Varför vill du byta ner dig??
Citera
2019-02-15, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Varför vill du byta ner dig??

Ownit tar 389:-/mån för 250/100. Bahnhof tar 325:-/mån för 250/100 och få igår VPN.

Jag har haft Ownit i 18 månader. För ett tag sedan kom de med en lam ursäkt att min nätleverantör (IP-only) hade höjt avgiften så de höjde till 389:- Bahnhof sänkte priserna istället.

Jag ser ingen anledning att betala 64:- mer i månaden. Skulle Bahnhof visa sig vara helt förfärligt är det bara att byta tillbaka.
Citera
2019-03-10, 02:04
Medlem
TeleporteraTalibans avatar
Lånar tråden lite. Jag har idag Telenor som leverantör men är grymt missnöjd på alla plan och ska byta snarast. Kollade upp lite alternativ och såg att jag bland annat har möjligheten att få Ownit, men ryggade genast tillbaka när jag upptäckte att Ownit var köpt av Telenor. Så min fråga gäller Ownit vs Telenor, är det same same med tanke på att Telenor äger Ownit? Är det överhuvudtaget ens någon idé att byta från Telenor till Ownit ?
Citera
2019-03-10, 09:23
Citat:
Ursprungligen postat av TeleporteraTaliban
Lånar tråden lite. Jag har idag Telenor som leverantör men är grymt missnöjd på alla plan och ska byta snarast. Kollade upp lite alternativ och såg att jag bland annat har möjligheten att få Ownit, men ryggade genast tillbaka när jag upptäckte att Ownit var köpt av Telenor. Så min fråga gäller Ownit vs Telenor, är det same same med tanke på att Telenor äger Ownit? Är det överhuvudtaget ens någon idé att byta från Telenor till Ownit ?
Samma sak som BBB, säljare hos Telenor har loggor för Telenor, Ownit och något som heter "Open Universe" i mailfoten. Förmodligen läggs varumärket ned om några månader.
Citera
2019-03-10, 10:30
Medlem
Citat:
Ownit tar 389:-/mån för 250/100. Bahnhof tar 325:-/mån för 250/100 och få igår VPN.

Jag har haft Ownit i 18 månader. För ett tag sedan kom de med en lam ursäkt att min nätleverantör (IP-only) hade höjt avgiften så de höjde till 389:- Bahnhof sänkte priserna istället.

Jag ser ingen anledning att betala 64:- mer i månaden. Skulle Bahnhof visa sig vara helt förfärligt är det bara att byta tillbaka.

Det är ännu billigare.
Citera
2019-03-10, 12:27
Medlem
OrganiCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeleporteraTaliban
Moderbolaget är Telenor men det innebär inte att det är samma företag som Ownit. Det är två helt skilda företag. Jag stod också i valet och kvalet vad jag skulle välja efter att ha gjort slut med BBB, men till slut valde jag Ownit och har nu haft det i flera år och jag ångrar mig inte en sekund. Telenor har flera av mina vänner och alla säger samma sak - att det är skit. Mitt råd är du bör läsa lite trådar här på FB om de båda företagen och sedan bilda dig en egen uppfattning.
Citat:
Ursprungligen postat av dissidentx
Samma sak som BBB, säljare hos Telenor har loggor för Telenor, Ownit och något som heter "Open Universe" i mailfoten. Förmodligen läggs varumärket ned om några månader.
Pajas
Hur vore det om du läste på lite innan du yttrar dig?
Senast redigerad av OrganiC 2019-03-10 kl. 12:35.
Citera
2019-03-14, 21:27
Medlem
Luxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleptut
Min mor har Ownit.
Bra support
Stabil leverans
Strulat en gång och då snabb hjälp, kort kötid på telefon.

Jag har Banhof
Usel support, går i princip ej att komma fram på telefon under en timmas kö.
Problem med streaming på kvällar att det då hackar o har sig.

Att nätet är slött kvällstid? Är det verkligen så nu för tiden?
I början av internets intåg på privatmarknaden märkte man tydlig skillnad, men de senaste 10 åren med fast lina har jag då aldrig märkt att nätet varit belastat så att det påverkat mig.
Citera
2019-03-15, 18:24
Medlem
Haft Bahnhof i 3 år nu och har inget att anmärka på. Hade Telia (skit) förut och dom uppdaterade när man behövde signalerna bäst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in