Citat:
Ursprungligen postat av
Kepler-22b
Hur du rum på ett internetcafe eller?

Kan ju förstå om man får en basuppkoppling på 100 upp/ned eller långsammare men 1000 mbit känns ju extremt onödigt som hyresbolag då 95% av de boende antagligen inte har någon användning av den hastigheten.
Själv har jag haft Bahnohf ett bra tag och har aldrig haft några problem. Som sagt så värnar de dessutom om integriteten, och man får vpn på köpet i sitt bredband. Ownit verkar ju också vara bra, men personligen stöts jag bort lite av den ungdomliga uppsynen på sidan i form av fjortisar med tatueringar över hela kroppen.
1 Gbps är lite av en standard idag skulle jag säga, i alla fall om man har gruppavtal. Vi har samma hastighet hos oss och BRFen betalar en bra bit under hundralappen per månad per lägenhet. Bahnhof erbjöd bara två hastigheter, 1 och 10 Gbps. Eftersom i princip ingen dator har stöd för 10 Gbps så valde vi det första alternativet.
Sedan kostar det i princip inget extra för operatören att erbjuda högre hastigheter. De allra flesta kommer ändå ladda ner samma mängd data per dag, men fördelen att när de väl laddar så går det snabbare. Det är ytterst få som sitter och maxar linan konstant.
Vi är ca 200 lägenheter, totalt använder vi i snitt runt 180 Mbps. Det är alltså < 1 Mbps per lägenhet i genomsnitt. På kvällar och helger när folk streamar Netflix ligger siffran på runt 400-500 Mbps.