2020-02-07, 17:33
Medlem
danny79s avatar
Senaste inlägg lite äldre så skulle gärna vilja veta vad ni tycker nu om dessa 2.
Jag tänker främst på integriteten.
Citera
2020-02-07, 17:40
Medlem
danny79s avatar
Glöm min fråga. Bahnhof är tydligen den bästa leverantör att välja gällande integritet...
Att man ens ska behöva läsa alla användarvillkor nu för tiden. .
Jävla förmyndarstat
Citera
2020-02-07, 19:42
Bannlyst
Ownit har dålig support och dom har en usel mail tjänst. Dom gånger jag har haft strul så har Bahnhof
support fungera ok.
Citera
2020-02-08, 00:36
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 31G350125
Ownit har dålig support och dom har en usel mail tjänst. Dom gånger jag har haft strul så har Bahnhof
support fungera ok.
Hur lång tid tog det Bahnhof att svara på mejl? Något du minns?
Citera
2020-02-08, 02:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Hur lång tid tog det Bahnhof att svara på mejl? Något du minns?

Ringde till dem. Men kvalité på svaret var ok hos Bahnhof.

Ownit var typ lobotomerad first line support a la telia / com hem som svar. Dvs man sätter någon lättknullad blondin och säger att din dator är för gamla, så fort frågan blir för komplex för den lilla gumman.
Citera
2020-02-08, 02:52
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 31G350125
support fungera ok.

Hmm. så du vet hur supporten fungerar hos Ownit fast du har Bahnhof?

Om det vore som du säger så hade väl inte Ownit valts som bästa leverantör 5 år på rad.
https://www.ownit.se/om-ownit

Själv har jag 1000/1000 som ingår i hyran.
Har ringt supporten 2 ggr på 15 år. Båda handlade om avgrävda kablar.

Vad behövde du support med hos Bahnhof?
Citera
2020-02-08, 06:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster

Om det vore som du säger så hade väl inte Ownit valts som bästa leverantör 5 år på rad.

Har kommit i kontakt med ownit i andra sammanhang.. Bla med problemet rört deras efterblivna mail tjänst. Men nu kanske folk på flashback är smartare och använder inte operatörens mail tjänster.
Citera
2020-02-08, 15:49
Medlem
Citat:

Hur du rum på ett internetcafe eller? Kan ju förstå om man får en basuppkoppling på 100 upp/ned eller långsammare men 1000 mbit känns ju extremt onödigt som hyresbolag då 95% av de boende antagligen inte har någon användning av den hastigheten.

Själv har jag haft Bahnohf ett bra tag och har aldrig haft några problem. Som sagt så värnar de dessutom om integriteten, och man får vpn på köpet i sitt bredband. Ownit verkar ju också vara bra, men personligen stöts jag bort lite av den ungdomliga uppsynen på sidan i form av fjortisar med tatueringar över hela kroppen.
Citera
2020-02-09, 04:38
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kepler-22b
Hur du rum på ett internetcafe eller? Kan ju förstå om man får en basuppkoppling på 100 upp/ned eller långsammare men 1000 mbit känns ju extremt onödigt som hyresbolag då 95% av de boende antagligen inte har någon användning av den hastigheten.

Själv har jag haft Bahnohf ett bra tag och har aldrig haft några problem. Som sagt så värnar de dessutom om integriteten, och man får vpn på köpet i sitt bredband. Ownit verkar ju också vara bra, men personligen stöts jag bort lite av den ungdomliga uppsynen på sidan i form av fjortisar med tatueringar över hela kroppen.

Samma pris som för 100 Mbit/s d.v.s. <100/månad.

Hur vet du att deras skyddande av integriteten fungerar?
Har du testat? Hur?
För min del föredrar jag att kriminella åker fast. Det får lov kosta.

Aha, du fruktar att bli kränkt av att bli tillrättavisad av ungdomar?
Citera
2020-02-09, 10:57
Jag vet ej om jag hade otur men bahnhof support var helt frånvarande, den enda gången jag behövt dem. Ringde och efter lång väntetid kom jag fram till nån inspelad röst som sa att alla linjer var upptagna typ. Fick upprepa detta några ggr innan jag kom fram, men när jag väl gjorde verkade det vara en kompetent person.
Citera
2020-02-09, 13:21
Medlem
datalogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kepler-22b

1 Gbps är lite av en standard idag skulle jag säga, i alla fall om man har gruppavtal. Vi har samma hastighet hos oss och BRFen betalar en bra bit under hundralappen per månad per lägenhet. Bahnhof erbjöd bara två hastigheter, 1 och 10 Gbps. Eftersom i princip ingen dator har stöd för 10 Gbps så valde vi det första alternativet.

Sedan kostar det i princip inget extra för operatören att erbjuda högre hastigheter. De allra flesta kommer ändå ladda ner samma mängd data per dag, men fördelen att när de väl laddar så går det snabbare. Det är ytterst få som sitter och maxar linan konstant.

Vi är ca 200 lägenheter, totalt använder vi i snitt runt 180 Mbps. Det är alltså < 1 Mbps per lägenhet i genomsnitt. På kvällar och helger när folk streamar Netflix ligger siffran på runt 400-500 Mbps.
Citera
2020-02-09, 16:22
Medlem
Citat:
Hur vet du att deras skyddande av integriteten fungerar?
Har du testat? Hur?
För min del föredrar jag att kriminella åker fast. Det får lov kosta.

Kolla din ip innan och efter aktivering av VPN genom valfri ip lookup...

Du menar att man inte har användning VPN förutom för "kriminella" aktiviteter?

Citat:
jaha, du fruktar att bli kränkt av att bli tillrättavisad av ungdomar?

Behöver ingen support, utan stör mig snarare på marknadsföringsknepet för att locka "gamers" och ungdomar. Men det har ju inget med deras support att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in