2006-01-20, 19:37
Medlem
må han få en plats i spritlandet
Citera
2006-01-20, 19:44
Medlem
Hylands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel Ahlm
Mitt band har replokal i samma komplex som de har/hade. Vi träffades ibland och de var trevliga snubbar. Men visst levde de (eller iaf några av dem) rock n roll. Söp massor osv. Trist att han dog. Hörde rykte om att han hade tagit självmord. Helt ok band f.ö.
Replokalen ligger i Hagsätra va?
Citera
2006-01-20, 19:47
Medlem
Perriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
ja dom verkade gå upp i det till max. jag och några kompisar träffade dom på hultsfred och det var 100% rock n´roll hela tiden. bjöd på ett schysst framträdande sen också.
Ofasen, tack. Nu har de iallafall min djupaste respekt.

Då blev ju det hela ännu tråkigare.

/perris
Citera
2006-01-20, 20:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hyland
Replokalen ligger i Hagsätra va?

Älvsjö.
Citera
2006-01-20, 20:52
Medlem
Hylands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel Ahlm
Älvsjö.
Hagsätra är det då. De har replokal i Hagsätra, men det ligger nära till Älvsjö så det går väl kanske bra att kalla det Älvsjö då?!
Citera
2006-01-20, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
ja dom verkade gå upp i det till max. jag och några kompisar träffade dom på hultsfred och det var 100% rock n´roll hela tiden. bjöd på ett schysst framträdande sen också.

Speciellt han verkade leva "rock n´roll". För mycket.. med tanke på hur det gick... Men folk har väl trott att han överdrivit osv i liknande intervjuer som den här..

"-Jag startade bandet för att komma ifrån supandet. När jag fick idén var jag bostadslös och mådde piss. Jag ville göra något helt enkelt, säger Dave.
Sedan kommer ett flöde av teorier om Crashdïets vardagsliv. Enligt Dave lever de sin stil, de är inte som andra band som har gruppen som en ventil där man kan festa och leva rövare. Crashdïet är snarare den detaljen som håller Dave och de andra på mattan något så när.
- För att kunna spela måste vi nyktra till lite ibland, förklarar
Dave.

Crashdïet startade runt 2000, men den första upplagan höll inte länge. 2002 innebar en omstart. Ett år senare kom en sexspårs skiva som bandet gav ut själva. Dave själv menar att han knappt
lyssnar på musik längre. Det enda som slinker ner är 10CC och dödspunk med G. G. Allin.

Crashdïet vill helt klart provocera, men allra mest vill de ha kul. Efter många år av hårdrock med nedstämda gitarrer och deppig livssyn är målet att få till lite party igen.
- Vi har ganska höga pretentioner. Hemma skriver jag jävligt avancerade låtar, men sedan kan vi aldrig spela dom. Man ska satsa hårt och sedan misslyckas, då blir det bra, menar Dave."
Citera
2006-01-20, 22:39
Medlem
Han hängde sig.
Citera
2006-01-20, 23:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hyland
Hagsätra är det då. De har replokal i Hagsätra, men det ligger nära till Älvsjö så det går väl kanske bra att kalla det Älvsjö då?!

Det är närmare Älvsjö station än Hagsätra station iaf och ligger precis intill Älvsjöbadet.
Citera
2006-01-20, 23:06
Medlem
VARFÖR? De gjorde ju så bra, mysig musik som verkligen gav FB:s tillbaka to the `80`s...men...RIP!
Citera
2006-01-20, 23:19
Medlem
Nemesis1s avatar
Jag har alltid sett Crashdïet som ett svenneband som saknat attityd de utländska glambanden hade på 80-talet... Svenska band har ju tendensen att prioritera saker som politiskt budskap och musikalisk skicklighet framför image... Något som absolut inte passar sig inom glamrocken!

Nåja, självmordet har öppnat mina ögon och fått mig att inse att Crashdïet visst var värdiga att kalla sig själva glamrockers av internationell standard... Att först knarka så mycket att ens bandmedlemmar överger en och sedan hänga sig visar att man tar livsstilen på allvar, även om man är svensk och 20 år för sen...
Citera
2006-01-21, 00:23
Medlem
Leppard var en legend inom sleaze/punk/drägg sverige när han levde. Hans minne kommer nog alltid att leva kvar, tyvärr(?) så kommer nog historierna bli ännu värre nu när han är död.

Att leppard inte skulle vara värdig att kalla sig sleazerockare, eller ens kunna vara en frontfigur i ett sleazerockband tar jag bara som ett skämt. Leppard är, var och har alltid varit en dåre av sällan skådad kaliber. En man som aldrig vikit sig för nånting och aldrig backat för nåt heller.

Så sluta snacka skit om en svensk legend. Hans idiotier kommer alltid leva kvar!!!
Citera
2006-01-21, 02:04
Medlem
ImTheMans avatar
trist, verkligen. Glamrock lanske inte är den typ av musik som tilltalar mig idag. men när jag började lysnsa på musik var band som mötley crüe, skid row och poison bland det jag uppskattade mest. jag tycker att crashdiet lyckades rätt bra med att föra vidare dem traditionerna och nog uppskattar jag när mer när deras musik spelas på den kommersiella radion än den dynga man annars tvingas stå ut med. som sagt; trist, jag hade hoppats att få höra mer ifrån dem än så här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in