2006-01-21, 09:46
Medlem

Tyckter crashdiet är helt ok, även om genren inte är något jag vanligtvis lyssnar på. Rätt coolt att köra sin grej som de gjorde, trots att de är 2 årtionden för sena .
Citera
2006-01-21, 09:51
Medlem
Hylands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel Ahlm
Det är närmare Älvsjö station än Hagsätra station iaf och ligger precis intill Älvsjöbadet.
Jo det är sant men det tillhör Hagsätra. Bor några minuter därifrån så... Men det är skitsamma!

David var det närmsta GG Allin jag har sett på svensk mark. Tyfvärr så var det väl det som tog hans lifv också!
Citera
2006-01-21, 15:34
Medlem
Lures avatar
Synd fan :l, deras musik var helt ok.

Kom att tänka på en sak, jag å ett gäng åkte estlandsfärja förra året och då var det nått skumt rockband där som var sminkade å grejer, dom spelade inte dom var bara där å söp. Sångaren (han verkade vara sångaren ..vågade aldrig prata med dom) hade en leopard tröja på sig också. Kan det har varit dom?

Har ett minne av när vi nästan var tillbaks i hamnen i sthlm, det var morgon och solen sken. Vi satt på däcket fett bakis och mådde skit, det där rockbandet satt lite längre bort. Så ser jag att sångaren sitter å klunkar ur en whiskeyflaska som jag sett han köpa tidigare nere i taxfreen den morgonen. Flaskan är redan halvt slut då tänkte "shit dom där snubbarna är the real deal" ..vem fan sätter sig å klunkar ur en whiskeyflaska på morgonen efter två dagars supande o_o
Citera
2006-01-21, 16:17
Medlem
503s avatar
trist. Tycker dom var det vettigaste bandet som kommit från Sverige på väldigt väldigt länge.
Citera
2006-01-21, 16:52
Medlem
Gammal barndoms vän till mig....

Umgicks ganska mycket på den tiden (16-21års åldern)

Sen gick det skapligt utför för honom.....
Citera
2006-01-21, 17:26
Medlem
Sir.Ps avatar
http://aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,765895,00.html
Citera
2006-01-21, 17:50
Medlem
mankers avatar
Ånej, först Kurt Cobaine, jeff Buckley, Elliott Smith, Jim Morrison, och nu denne pågen David/dave/whatever.. en till stor artist med ett oerhört bra band bortgången..

mitt liv krasades just.

crashdiet har alltid vart ren skit för mig och kommer så va. dock synd att någon dör/tar livet av sig sådär.
Citera
2006-01-21, 18:06
Medlem
pönoshts avatar
hörde att han hängde sig, men det kan ju va fel så klart
Citera
2006-01-22, 20:41
Medlem
NoTruces avatar
Snacka om att ta det där med att repa till sin spets.
Citera
2012-08-14, 16:27
Medlem
Tjack-i-starkols avatar
Varför inte väck liv i en gammal tråd som denna?

Läste att en biografi om Dave Lepard var på väg ut men att författaren,
minns inte vem som skulle skriva den, tyckte att historian blev alldeles för mörk
och tyckte det kändes fel att skriva om all skit.

Har ju inte missa att D.L festade rätt hårt men var det allt som krävdes
för att få författaren att backa?
Citera
2012-08-15, 01:00
Medlem
neverborns avatar
Har inte hört något om någon biografi. Men jag kan ju passa på att skriva ner vilken underbar människa världen miste. Fyfan att det är så längesen det hände nu, det känns så jävla hemskt fortfarande allting. Dave var en otrolig sångare bara han ville. Och han hade humor, det hoppas jag vi alla är överens om.
Citera
2014-02-28, 13:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tjack-i-starkol
Varför inte väck liv i en gammal tråd som denna?

Läste att en biografi om Dave Lepard var på väg ut men att författaren,
minns inte vem som skulle skriva den, tyckte att historian blev alldeles för mörk
och tyckte det kändes fel att skriva om all skit.

Har ju inte missa att D.L festade rätt hårt men var det allt som krävdes
för att få författaren att backa?
Skrev just i en annan tråd om detta, hans morsa har precis släppt en bok om honom tydligen (Men vet inte om det var just det du syftade på)
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in