Citat:
Ursprungligen postat av
hejhopp23
Det är inte att det finns en funktion "skydda belopp" som jag vänder mig emot utan att Swedbank vägrar att avbryta en pågående stöld. Ifall transaktionen inte går igenom så avbryts väl förmodligen köpet hos ebay och bedragaren får inte varorna skickade till sig.
Vad som saknas, hos Swedbank, är därför möjligheten för ägaren av pengarna att rå om sina egna pengar. Ifall det var kontanter så skulle jag kunna agera, då jag lägger över allt till Swedbank så har de andra prioriteter.
Nu uppger Swedbank att de vägrar att undersöka och genomföra reklamationerna, även fast jag har tillgodosett dem med all information, om inte jag gör andra saker som de vill. Får de göra så?
DU har lagt upp DITT bankkort som betalningsmedel på DITT eBaykonto.
En transaktion har genomförts via DITT eBaykonto, som enligt dig någon har haft otillåten tillgång till.
Banken har kontroller, ja, men berätta gärna hur en enstaka transaktion över internet och eBay, där du säkerligen har gjort flera transaktioner tidigare, skall kunna upptäcktas som felaktig/obehörig?
Banken har ingenting med transaktionen att göra. Ditt eBaykonto har använts. Banken har ingenting med DITT eBaykonto att göra. Därför vänder du dig till eBay.