• 1
  • 2
2017-12-11, 02:56
Medlem
Hej, har märkt en del förändingar hos min pojkvän. Bor inte hos honom så vet inte vad han sysslar med men enda sen jag tagit avstånd från honom/ tappat intresset en aning så har han:

- tränar nästan varje dag på gymmet och har ångest över att han inte tränar på helgerna när jag vill ta det lugnt (från att inte tränat någonting alls)

- han svettas extremt mycket under sex / så fort man kommer nära honom (han svettades inte lika mycket förut)

- hans armar har blivit superstora (men bara armarna)

- han är trött hela tiden (han har ett heltidsjobb och gör inget mer än det)

- han har fått små "bröst"

- han tar "proteinpulver" (?) varje dag

- han har blivit mer kall

- han har gått upp i vikt (han har alltid haft svårt för det tidigare)?

- hans akne på ryggen har blivit värre (men acne var där från början - när vi först träffades)

- han har beställt kosttilskott från ingenstans och beställer regelbundet proteinpulver.

- han kissar även mer ofta

Vet inte om det är anabola, ngn som har erfarenhet av hur en person som använder det blir? Vi kom in på ämnet när hans kompis skämtade om att han tog det och då sa han bara: jag skulle aldrig ta det men han har varit beroende av gräs / tagit kokain (enstaka tillfällen) tidigare så..? Osäker i och med att just musklerna enbart blivit större vid armarna speciellt. Sen har han kanske gått upp 10 kg på 2 mån skulle jag tro.
Citera
2017-12-11, 03:14
Medlem
Micke-13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappe-n1
Hej, har märkt en del förändingar hos min pojkvän. Bor inte hos honom så vet inte vad han sysslar med men enda sen jag tagit avstånd från honom/ tappat intresset en aning så har han:

- tränar nästan varje dag på gymmet och har ångest över att han inte tränar på helgerna när jag vill ta det lugnt (från att inte tränat någonting alls)

- han svettas extremt mycket under sex / så fort man kommer nära honom (han svettades inte lika mycket förut)

- hans akne på ryggen har blivit värre (men acne var där från början - när vi först träffades)

- han har beställt kosttilskott från ingenstans och beställer regelbundet proteinpulver.

Vet inte om det är anabola, ngn som har erfarenhet av hur en person som använder det blir? Vi kom in på ämnet när hans kompis skämtade om att han tog det och då sa han bara: jag skulle aldrig ta det men han har varit beroende av gräs / tagit kokain (enstaka tillfällen) tidigare så..? Osäker i och med att just musklerna enbart blivit större vid armarna speciellt. Sen har han kanske gått upp 10 kg på 2 mån skulle jag tro.

Svårt att säga men svettet och ackne kan vara ett tecken på att han trycker i sig lite djungel juice. Har han fått humör svängningar och är lätt irriterad och kan enkelt knulla 2 timmar och komma 2 gånger o sträck så har du en garanti att han går på steroider speciellt då han sväller upp snabbt som du nämnde men skulle säga med 90 % säkerhet att det inte bara är protein och lite creatin som din snubbe får i sig
Citera
2017-12-11, 03:35
Bannlyst
Anabola och amfetamin låter rimligt. Om du har någon självbevarelsedrift så frågar du honom.
Citera
2017-12-11, 05:08
Medlem
KringExs avatar
Skulle gissa att han går på steroider, ja
Citera
2017-12-11, 05:30
Medlem
F.Hansens avatar
Citat:

Troligtvis tar han inte anabola. Det är väldigt ovanligt att folk i Sverige gör det. Likadant som "att så många gymmar" så är det bara en bråkdel av hela befolkningen som gymmar regelbundet. Av de som gymmar regelbundet är det en bråkdel som tar dessa saker.
Däremot så tror jag att han fokuserat mer på träningen och kosten. Han äter säkert mer kalorier, mer protein, så ämnesomsättningen går upp och då är det lättare att svettas. Mer protein, mer shakes, kissar mer. Mer kolhydrater som binder vätska, kissar mer.
Om han tagit något hormon så har han väldigt kassa receptorer om det bara är hans armar som växer. Antagligen vet han inte hur han ska träna utan kanske mest kör armar för att det är kul/ det är lättaste musklerna för han att få att växa.

Det enda som egentligen talar för att han skulle ta något starkare prepparat är brösten, men det är inte muskler som gör att de är större utan det är riktiga bröst? Han kanske har börjat dricka mer öl, det kan också ge det. Eller att han har någon slags hormonell obalans.

Att han visar mindre intresse för dig kan bero på att erat förhållande inte fungerar. Många använder träning för att få ur energi som annars går till att älta negativa tankar, som en form av självterapi.

Men du kan ju prata med han om det hela.
Citera
2017-12-11, 05:38
Medlem
nirrts avatar
Låter som en första testokur.

Utveckla.
Citera
2017-12-11, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrassesTigrar
Anabola och amfetamin låter rimligt. Om du har någon självbevarelsedrift så frågar du honom.

går inte direkt att lita på hnm tyvärr :/
Citera
2017-12-11, 08:06
Bannlyst
Citat:
går inte direkt att lita på hnm tyvärr :/
Hur tänker du dig livet utan honom då? Om ni går isär?
Citera
2017-12-11, 08:09
Medlem
hakro807s avatar
Bitch tits, svettningar, acne och att armarna börjar växa ordentligt tyder ju på att han stoppar i sig någonting.
Citera
2017-12-11, 08:09
Medlem
"Små bröst" kan väl även framkomma om han bygger muskler och fettprocenten förändras. Dvs han ser annorlunda ut pga kroppen förändras.

Det är svårt att ge något bra svar pga det du uppfattat som mycket och det andra tänker sig vad du menar. Blir väldigt fördrivet. "Små bröst" kan definieras väldigt olika i folks skalle, även så "mycket acne" m.m.
Citera
2017-12-11, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nirrt
Låter som en första testokur.

Utveckla.

Brösten är inte helt raka utan själva vårtan kan svälla upp ibland ocb är inte som förut. kanske har med hans viktuppgång att göra men brukar då själva bröstvårtan bli aningen större då? Det går lixom att ta tag i dom litegrann.
Citera
2017-12-11, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrassesTigrar
Hur tänker du dig livet utan honom då? Om ni går isär?

Jag har kommit till ett stadie där jag inte längre bryr mig om han sårar mig något mer. Hela relationen är så sexistisk och ytlig på något sätt. Försöker ta mig ut ur skiten nu men när jag tänkte på varför han blivit som han blivit så kanske det är pågrund av anabola vilket skulle göra det lättare för mig att lämna helt. Dock skulle han aldrig erkänna det då han vet att jag skulle bli sur (men bryr mig egentligen inte - det går inte att såra mig mer och det finns ingen tillit). Men har extrem separationsångest.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in