2018-02-08, 18:07
Medlem
Bymyselfs avatar
En positiv bild av en man som enl Arlighet123 alltså begått både våldtäkt, misshandel och övergrepp på sina egna barn, mycket märkligt 🤔.
2018-02-08, 18:47
Medlem
Bymyselfs avatar
Tack Pumaronja för ditt inlägg! Du behövs som motpol för de inlägg som Arlighet123 postar här! Vad tror du om de anklagelser som riktats mot Joel? Vet om om Joel blivit anmäld för något av de brott som Arlighet123 påstår att han begått?
2018-02-08, 20:15
Medlem
GalenSkånings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tusen
Men hur kommer det sig att detta ärende prioriteras före ett där man anklagar en familjefar för att både misshandla och att våldta sin fru och sina barn? Tänker att tidsperioden på dessa händelser bör ju till och med ha varit INNAN skilsmässan och därmed INNAN majoriteten av alla påhopp och hot började hagla på sociala medier.

Fy f*n rent ut sagt, jag tycker så sjukt synd om Joel! Och även för Terese den dagen hon inser att hon bokstavligt talat skjutit sig själv rakt i foten och antagligen sumpat chanserna att någonsin få tillbaka sina barn. Det kommer bli ett hårt uppvaknade, men baserat på inläggen här i tråden från arlighet123 så verkar det inte som att det kommer bli något uppvaknande. Någonsin.
Terese har ju aldrig någonsin gjort fel, oavsett vad domen visar och vad alla bevis tyder på.

Och hur kan man som vän till Terese låta henne bli misshandlad i flera år innan man agerar? Dags att rannsaka sig själv där kanske...

Ja hon gör det inte lätt för sig, en dag kommer folk till insikt och då blir det nog inte så roligt för henne! Hon kan ju rädda detta genom att säga som det är! Då kommer folk att ha lite respekt för henne i alla fall!
Senast redigerad av GalenSkåning 2018-02-08 kl. 20:18.
2018-02-08, 21:16
Medlem
Redisas avatar
Tack Pumaronja.
Hoppas Ts sanna vänner ser till att hon får all hjälp hon behöver...
2018-02-08, 22:45
Medlem
Jag har förstått att Arlighet123 har som specialgren att inte svara på frågor, men jag gör ett försök ändå:
Har Terese gett sitt medgivande till att du sitter på Flashback och skriver om hennes privatliv? Konsulterar du henne inför varje detalj du lämnar ut, eller har du fullmakt att fläka ut hennes liv på både längden och tvären? Hur kan du ha insikt på sådan detaljnivå som du har?

Citat:
Ursprungligen postat av Lgswe
Du som känner Terese så väl!Varför har hon varit på Frivården ?
Man är ju inte där om man inte är dömd för något!
Alla som åtalas för ett brottmål kallas till Frivården inför rättegången, för att bl.a. kartlägga lämplighet för olika påföljder.

Citat:
Ursprungligen postat av Stefano87
https://imgur.com/a/c85Yc

Av förklarliga skäl osäker på om det är T eller barnen som har tecknat, desto mer säker på att OM det är barnen så kommer det tack och lov dröja innan de får komma dit och teckna igen.
Det där var en jävligt onödig bild att lägga upp.
2018-02-09, 17:48
Medlem
LillaTEs avatar
Vår stjärna är enligt facebook i Umeå med vänner och äter på Max.. undrar vilket Max?
JA jobbar väl fortfarande på en av Maxrestaurangerna? Är hon utstuderat elak och väljer att kaxigt äta på det Max där de kan tänkas råkas och JA måste vara professionell och hålla god min om de ses trots att han vet att hon ligger bakom smutskastning av honom?
2018-02-09, 17:51
Medlem
MamaRoachs avatar
Hur går det på instagram då? Något nytt och spännande där?
2018-02-09, 17:59
Medlem
Kan berätta lite om Joel. Lärde känna han när han började spela innebandy och fotboll med mitt lag i Skellefteå Runt 2003 . Joel kom snabbt in i gruppen och vi umgicks mycke på helger och kvällstid. Joel var alltid glad och trevlig och han ville alltid alla väl. Vi spelade mycket tv spel hos honom och hade trevligt. Ibland var vi bara 4 st och ibland hela 8st som var och spelade hos honom. Men när Joel bytte klubb och bytte stad blev det mindre man umgicks. Men varje gång Joel var i Skellefteå så var han välkommen till våra träningar eftersom han var en sån glädje spridare och visste precis hur man skulle behandla alla i laget. Kan då bara stå för min åsikt och den är att Joel är en fantastisk människa och älskar sin familj jobbet och framför allt idrotten. Direkt det började gå rykten på staan om detta så förstod ja att Joel skulle aldrig kunna göra något sådant. Vet att även när dom var ihop Joel och Terese så fick Joel konto hackat.
2018-02-09, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GalenSkåning
Kan du då förklara hur det hela gick till när han tog straffet? Du vet lika väl som alla andra att man tar inte någons straff bara sådär! Jag har förstått de enligt nedan.

Av någon anledning så tar Jimmys dotter stryptag på Jimmy. Någon gör en anmälan gällande detta och Jimmys dotter är misstänkt. Jimmy tycker att det är fel att hans dotter ska få en dom på sig så han säger att det är han som har tagit stryptag på dottern istället. Är det så det hela har gått till? Han som brottsoffer hade ju bara kunnat säga att ingenting har hänt och bara gå vidare i livet. Varför gör han inte bara det? Som du säkert förstår så har Terese ljugit för dig för en sådan historia är bara så fel som det kan bli!

Ja det är en sanslöst tramsig vinkling av verkligheten.

Tänk att behöva sitta av ett straff som drabbat en själv.. och att man själv kan välja att göra just det.

Fantastiskt att det finns människor som tror att det går att lura i garvade Abok-gamar här på FB att det kan gå till så.
Men samtidigt oroande att dessa finurliga typer faktiskt kan gå omkring fria i samhället och begå brott.

Stackars ungar, tvångsteriliserare... allt är förlåtet.
2018-02-09, 18:06
Medlem
MamaRoachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loffen70
Kan berätta lite om Joel. Lärde känna han när han började spela innebandy och fotboll med mitt lag i Skellefteå Runt 2003 . Joel kom snabbt in i gruppen och vi umgicks mycke på helger och kvällstid. Joel var alltid glad och trevlig och han ville alltid alla väl. Vi spelade mycket tv spel hos honom och hade trevligt. Ibland var vi bara 4 st och ibland hela 8st som var och spelade hos honom. Men när Joel bytte klubb och bytte stad blev det mindre man umgicks. Men varje gång Joel var i Skellefteå så var han välkommen till våra träningar eftersom han var en sån glädje spridare och visste precis hur man skulle behandla alla i laget. Kan då bara stå för min åsikt och den är att Joel är en fantastisk människa och älskar sin familj jobbet och framför allt idrotten. Direkt det började gå rykten på staan om detta så förstod ja att Joel skulle aldrig kunna göra något sådant. Vet att även när dom var ihop Joel och Terese så fick Joel konto hackat.

Usch vad jobbigt det här måste va för honom. Hoppas han anmäler de nya anklagelserna om våldtäkt, misshandel och övergrepp mot barn. Å andra sidan vill jag inte att han ska känna till det, med tanke på hur upprörd och stressad han förmodligen skulle bli. Undrar var allas vår Arlighet123 tagit vägen...
2018-02-09, 18:23
Medlem
GalenSkånings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loffen70

Känns som den bilden vi flesta har, han verkar vara en reko grabb!
Hur skulle du säga att Joels datorkunskaper är? Det har ju dykt upp anklagelser om att han hackat mobiler och Facebook-konton? Tror du han är kapabel att göra något sådant?
Sen tycker jag det är för jävligt att Terese och Arlighet123 försöker måla upp honom som våldtäktsman och pedofil, vi pratar om en utvecklingsstörd person som säkerligen inte har haft det så lätt här i livet. Fy fan säger jag bara, FY FAN!
Senast redigerad av GalenSkåning 2018-02-09 kl. 18:48.
2018-02-09, 19:31
Medlem
LillaTEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MamaRoach
Usch vad jobbigt det här måste va för honom. Hoppas han anmäler de nya anklagelserna om våldtäkt, misshandel och övergrepp mot barn. Å andra sidan vill jag inte att han ska känna till det, med tanke på hur upprörd och stressad han förmodligen skulle bli. Undrar var allas vår Arlighet123 tagit vägen...
Jag har snokat lite. Anklagelser om övergrepp på barn mm vet Joel redan om. En sak som fick soc ögon på familjen var när Terese påstod att han skulle varit på äldsta flickan. Joel och Terese flyttade isär ett tag. Barnen bodde med Terese. Misstanken om övergrepp las ned, men soc började inse hur dysfunktionell familjen var och de äldsta barnen fick flytta till nya familjer. Terese och Joel fick ihop det igen och avlade plötsligt barn igen. Yngsta pojken skapades och föddes alltså efter att de första barnen flyttat och efter anklagelserna om övergrepp.
Yngsta barnet fick flytta rätt snart han med såklart.
Det jag absolut inte får in i berättelsen är hur Terese extremt snabbt sedan gör slut med Joel och får ihop det med sin numer fd kompis ex.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in