2018-02-08, 14:19
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tusen
Fast det är ju smidigt så sett... J kanske kan ta Terese’s straff i den här härvan. Han är ju van vid att göra så liksom

Ja, jag har också funderat i samma banor. Om man tolkar lagen enligt Arlighet123 (dvs enligt Lex Jimmy) så slipper T med hjärtfel, gallstensbesvär och kisserier sitta i fängelse om hon skulle bli dömd till det. Jimmy, som har bättre hälsa, kan istället sitta av hennes straff . Man lär sig något nytt varje dag.
2018-02-08, 14:27
Medlem
Redisas avatar
Kan nån råka känna Js ex och fråga om misshandel på J dotter? För att få lite perspektiv på det hela så att säga.
2018-02-08, 15:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lgswe
Du som känner Terese så väl!Varför har hon varit på Frivården ?
Man är ju inte där om man inte är dömd för något!

Eftersom polisen tror att Terese är misstänkt tack vare Joel skylde över allt på t är de en rutin av dom att. Hon fick fara och prata med frivården för få IFo Om vad som kan hända om hon blir dömd för nått hon inte gjort men. Den hon prata med sa att hon misstänker då inte att Terese skulle gör något nu och inte heller i framtiden
Om hon bli dömd kan hon få fara prata med en på frivården. Men eftersom hon är oskyldig skall hon inget straff få för hon ha inge gjort!!!!!
2018-02-08, 15:18
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arlighet123
Eftersom polisen tror att Terese är misstänkt tack vare Joel skylde över allt på t är de en rutin av dom att. Hon fick fara och prata med frivården för få IFo Om vad som kan hända om hon blir dömd för nått hon inte gjort men. Den hon prata med sa att hon misstänker då inte att Terese skulle gör något nu och inte heller i framtiden
Om hon bli dömd kan hon få fara prata med en på frivården. Men eftersom hon är oskyldig skall hon inget straff få för hon ha inge gjort!!!!!

Man blir inte misstänkt och åtalad bara för att någon skyller på en. Man blir misstänkt och åtalad för att det finns bevis, vittnen eller indicier mot en. När det gäller Terese finns det tydliga bevis och vittnesmål. Därför blev hon åtalad.

Om det är så enkelt att skylla på någon borde ju Joel sitta inne för misshandeln och våldtäkterna som du påstår han begått. Du är ju vittne till misshandeln och det finns enligt dig bevis från läkare på att Terese har så grova skador i urinblåsan efter våldtäkterna (förstår inte riktigt hur det hänger ihop med skador på urinblåsan, så du får gärna förklara). Men Joel har aldrig varit åtalad för något av detta. Och det tycker jag är väldigt konstigt eftersom det enligt dig är så lätt att bli misstänkt och åtalad utan bevis och vittnen. Här finns det ju enligt dig både bevis och vittnen. Ändå har Joel inte åtalats. Varför?

Du får gärna berätta för mig som läst några kurser inom juridik hur det här ligget till. Jag känner inte igen din tolkning av lagen.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2018-02-08 kl. 15:21.
2018-02-08, 15:56
Medlem
Redisas avatar
Intressant information, dock undrade jag om J*immy som blivit misshandlad av sin dotter, hans ex fru borde känna till detta. Det vore berikande att lyssna på hennes beskrivning av händelsen.

Appråppå våldtäkt på ett minderårigt barn så tror jag inte på att det ägde rum övh. Sådant skulle garanterat leda till åtal.
Senast redigerad av Redisa 2018-02-08 kl. 16:24.
2018-02-08, 16:27
Medlem
GalenSkånings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redisa
Appråppå våldtäkt på ett minderårigt barn så tror jag inte på att det ägde rum övh. Sådant skulle garanterat leda till åtal.

Nopp det tror inte jag heller, Arlighet försöker bara måla upp Joel som ett monster vilket jag inte tror han är.
Sen vad Arlighet och hans/hennes kompis Terese har att vinna på det kan nog bara dom själv svara på
Senast redigerad av GalenSkåning 2018-02-08 kl. 16:32.
2018-02-08, 16:39
Medlem
MamaRoachs avatar
@Arlighet123 Vad är ditt intryck av Jimmy? Är han lika underbar som Terese? Hur har Joel-dramat påverkat deras (Terese och Jimmys) relation?
Hur är Jimmy och dotterns relation idag?
2018-02-08, 16:43
Medlem
henki420s avatar
Att göra sådana anklagelser är ett värre brott än det Therese står anklagad för. Om det fanns ett uns av sanning i dem skulle hon ha polisanmält och det hade lett till en förundersökning. Så har inte skett, därför får man anta att det är som andra lögner hon uppgett.

Det har blivit än uppenbart varför hon inte har barnen hos sig och vi får hoppas att hon och den dömde barnmisshandlaren aldrig får dem heller. Jag tycker synd om Joel som får utstå all den här skiten och hoppas att han eller hans nära polisanmäler.
2018-02-08, 17:21
Medlem
Bymyselfs avatar
Skulle bli en mer nyanserad bild av den här soppan om någon som känner J*oel kunde bemöta alla anklagelser som haglar mot honom! Finns det ingen som känner honom tillräckligt väl för att kunna ge oss lite info om hur han är och om det finns ngn som helst grund för dessa anklagelser?
2018-02-08, 17:44
Medlem
Förtalet mot Joel bara fortsätter... det är helt galet. Mina sympatier för honom bara växer. Det är uppenbart att Terese, Jimmy och deras sk ”vänner” är onda, elaka människor som är skadliga för små barn. Det är bra att socialtjänsten har räddat barnen från den här toxiska miljön.
2018-02-08, 17:47
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bymyself
Skulle bli en mer nyanserad bild av den här soppan om någon som känner J*oel kunde bemöta alla anklagelser som haglar mot honom! Finns det ingen som känner honom tillräckligt väl för att kunna ge oss lite info om hur han är och om det finns ngn som helst grund för dessa anklagelser?

De som skrivit om Joel i tråden (bortsett från Arlighet123) har bara talat gott om honom vad jag förstått.
2018-02-08, 17:52
Medlem
Bilden av Joel i FUPen var också positiv från vänner, bekanta och arbetskollegor och det är tydligt att även de utredande poliserna i hans ärende fattat sympatier för honom.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in