2018-02-06, 17:16
Medlem
SmygarBerits avatar
Varför skulle socialen vilka bryta lagar och bara ta barnen från Therese om hon nu är världens bästa och snällaste? En sak vore ju ifall socialen skulle säga att barnen inte ska vara med Joel om han nu våldtar, slår och håller på. Men om de ändå är separerade och Therese är fullt kapabel att ta hand om barnen så borde de ju ha låtit hon ha dem?
Socialen tar inte barn bara på måfå och jag tror faktiskt att man hellre plockar in lite familjebehandling är gå igenom en tidsmässig och energimässig process med LVU på så många ungar om det inte fanns fog för det.
2018-02-06, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arlighet123
Känner Terese mycket väl !!

Ni har inte fattat. Än Terese är oskyldig Terese har inte hota. Folk eller gjort något olagligt

Jaaaaa barnen får allt dom behöver hos sin trygga biologiska. Mamma Terese därför bäst att barnen bor hos Terese. J ha själv sakt han inte kan ta hand om barnen och sen är han inte lämplig att vara förälder då han använder våld mot kvinnor och barn :@ Terese ha haft bra uppväxt för utom allt mal.n ställde till med mobba henne och m hota Terese flera gånger o m åkte dit för de hon gjorde. Och sen allt Terese fått stå ut med som J ställde till med våldtäckt misshandel. I 6 8 år STACKARS TERESE OCH BARNEN som måsta lida för de hämta de äckligt gjorde dom

Terese hotar ljuger inte hon gör inte falska anmälningar Hon tar inte andras identitet
Terese har fått papper på att hon har en lindrig utvecklingsstörning men. De gjordes då hon var barn. Hon borde göra ny utredning så dom ser att de stämmer inte de som står i. Utredning dom gjorde för många år sedan
Terese är oskyldig Terese pappa är fotbolls tränare åt t och J0el
Sen Joel jobbar. Utopia. På Max där Malin var inne och låtsades vara Terese och t mamma och Joel bevisade at de var. Malin då. Joel visade bild på t och chef sa nej o han visa bild på Malin sa chef ja

Om Terese blir dömd för detta som hon inte allas har gjort. Så. Har hon rätt att överklaga. Domen. Men polis hade liksom inga bevis mot Terese ens

Joel känner till och vet exakt hur Terese skriver

Terese. Är den bästa mamman som hennes fyra barn kan få Sen att socialen ljuger och bryter lagar. Och lyssnar på falska lögnhalsar J..l Är J som är de stora boven som påstår. Saker som inte är Sanna och allt J har gjort mot t och barnen är för jävligt dom de är synd om är tessan och barnen som måsta gå igenom allt helvete och soc ljuger och påstår falska saker för alla som känner Terese. Väl vet att hon är den bästa mamma till sina barn och att barnen får den trygghet omsorg och allt barn behöver de ger Terese dom. Och t har bet om hjälp exp stöd familj en helg månaden och. Familje pedagog som t o J hade förut i Umeå 5 gr i veckan så de finns massor med hjälp för alla familjer men bara. Soc som inte fattat att dom ska följa lagar Soc är till för att ge hjälp och stöd i hemmen för att barn ska kunna bo med sin biologiska förälder men soc kidnappar barn med sina lögner i allafall i t s fall så kommer soc med massa lögner och tog barnen utan grunder var pappan som var problemet o t sökte hjälp för att barnen och t ska få skydd från J våld

Terese är en bra person som är oskyldig lägg ner era falska på hopp

Men skärp till dig. Om det nu råkar vara så att du är en vän till Terese på riktigt och inte bara fantiserar så har du ett brutalt uppvaknande framför dig. Du må ju begripa att det är helt orimligt, och att det bara är du och Tereses safackompisar som tror på henne. ALLA andra har inte fel, eller är dum i huvudet, det faller ju på sin egen orimlighet. Tänk hur fruktansvärt dum och förnedrad du kommer känna dig när du väl inser hur iskallt och hänsynslöst din bästa kompis har ljugit för dig, och du har suttit och försvarat människan på det viset du gör. För din egen skull, piffa till dig och tänk efter. Ett sådant svek känns inte bra, det är ingenting som man önskar en annan människa..
2018-02-06, 20:08
Bannlyst
terese ha inget gjort vet jag till 1000 procent

Är Nån som vill sätta dit Terese för saker hon inte gör jag försvarar min vän för jag vet att sanningen. Är att hon är oskyldig. Terese ljuger inte hon talar sanning och är ärlig person som vill alla väl
lägg av. Skylla på t
2018-02-06, 21:50
Medlem
GalenSkånings avatar
Citat:

Är Nån som vill sätta dit Terese för saker hon inte gör jag försvarar min vän för jag vet att sanningen. Är att hon är oskyldig. Terese ljuger inte hon talar sanning och är ärlig person som vill alla väl
lägg av. Skylla på t

Alltså vi har förstått att du tror att hon är oskyldig. Vi andra tror att hon är skyldig. Att säga att hon är snäll och alltid talar sanning räcker inte för att ändra våra åsikter om fallet. Som jag sagt tidigare så tror jag också att hon är snäll men hon har gjort grejer som är straffbart och där finns bevis för det.
2018-02-06, 22:38
Medlem
LillaTEs avatar
Citat:

lägg av. Skylla på t

Nej Terese vill inte alla väl... Du vet, precis som alla andra vet, att Terese inte vill Joel väl och att hon tycker riktigt illa om vissa handläggare på soc.
Sedan verkar hon inte vilja sina egna barn väl eftersom att hon inte fattar att det inte räcker med en mammas kärlek för att barn ska må bra. Barnen behöver mycket mer än vad hon kan ge dem. Terese HAR en utvecklingsstörning men åtminstone två av barnen verkar vara normalbegåvade. Hur ska Terese kunna ge dem allt det de behöver för sin intellektuella utveckling, när barnen har högre mental kapacitet än hon har och kommer att växa ifrån sin mamma intellektuellt?
Barnen verkar ha fantastiska familjehem! Jag vet att den äldre pojken V utvecklats massor sedan han fick flytta till familj. Jag tvivlar mycket på att han kunnat det lika bra hos Terese.

Joel har INTE gett bort barnen. Han har förstått att för att barnen ska få det bästa liv de kan få så behöver de stabilare hem än vad han eller Terese kan ge dem. Varför kan inte Terese förstå att barnen INTE ska bo hos henne på heltid? Umgänge ska de naturligtvis ha, men INTE bo där.
2018-02-06, 22:40
Medlem
Citat:

lägg av. Skylla på t

Men du måste ju förstå att vi är skeptiska till hennes trovärdighet när man läst igenom FUP:en?! Finns inte mycket däri som talar för att det INTE är Terese.
Alla människor kan göra fel, även den bäste kan fela. Men i Terese fall vore det bättre om hon istället erkände och tog ansvar för sina handlingar.
2018-02-07, 08:28
Medlem
SmygarBerits avatar
Citat:

lägg av. Skylla på t

Varför skulle någon vilja Therese illa om hon är världens snällaste??
2018-02-07, 09:13
Medlem
Vault-Boys avatar
Citat:

lägg av. Skylla på t

Sicken jävla tur att inte du sitter som beslutsfattare i domstolar, då hade väl både Zethraeus och Flink friats och därefter helgonförklarats.
För de är väl bara snälla och rara gossar från Falun?
2018-02-07, 11:35
Medlem
GalenSkånings avatar
Arlighet123 vi är ju nu införstådda med att du tror att Terese är oskyldig. Jag respekterar din åsikt och du får tro precis vad vad du vill.
Jag är lite nyfiken på att veta vem du tror att det är som ligger bakom detta brott som nu Terese står åtalad för om det är så att någon annan ligger bakom. Vem tror du det är och varför skulle denna människa vilja göra Terese (och Joel för den delen) så illa?
2018-02-07, 12:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SmygarBerit
Varför skulle någon vilja Therese illa om hon är världens snällaste??
Ja Terese är den snällaste. Sen att de finns idioter som vill jävlas med henne är bara dumt sen varför idioter jävlas med henne är ju svårt att veta svartsjuka eller att dom bara jävlas för jävlandes skull
2018-02-07, 12:15
Medlem
MamaRoachs avatar
När kommer domen?
2018-02-07, 12:19
Medlem
LillaTEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MamaRoach
När kommer domen?

Tror att det var 14/2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera