2019-03-23, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naturligt-urval
Hur reagerade hon på din utskällning?

När jag tänker efter så rätt oförstående..
2019-03-24, 17:10
Medlem
Men fy så obehaglig människa detta är! Tack och lov att hon inte bor i skellefte längre..
Men stackars alla Umebor..
Hur stor chans tror ni de är att hon får fängelse?
Tänker utifrån att hennes brott bara eskalerat..
Hon kommer snart ha ihjäl nån..
2019-03-25, 12:32
Medlem
LillaTEs avatar
Någon som noterat att Terese, förutom att hon än en gång bytt visningsnamn, på Facebook inte längre har en massa kommentarer från "Joel" (troligen ett av Terese kontrollerat konto). Du behöver scrolla en bit ner innan du hittar nån kärleksförklaring.

För övrigt, otroligt trist att vi inte kunnat ha någon Flashback:are i rätten denna gång. Jag tror att hon blir fälld, men det lär bli exakt samma värdelösa straff denna gång med.
Jag tycker också att hon är en otäck människa. Oavsett vilken personlighetsstörning hon har, så känns hon både oberäknelig och farlig. Jag önskar verkligen att hon kunde åka in ett tag.
Det känns verkligen olustigt att hon får gå lös. När kommer det att brinna i Umeå för att hon tänt på? När försöker hon ha ihjäl någon bara för att få ringa ambulans och få leka hjälte? Hon är en så sjuk människa att jag jublar över att slippa dela stad med henne.
2019-03-25, 14:17
Medlem
underhands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillaTE
Någon som noterat att Terese, förutom att hon än en gång bytt visningsnamn, på Facebook inte längre har en massa kommentarer från "Joel" (troligen ett av Terese kontrollerat konto). Du behöver scrolla en bit ner innan du hittar nån kärleksförklaring.

För övrigt, otroligt trist att vi inte kunnat ha någon Flashback:are i rätten denna gång. Jag tror att hon blir fälld, men det lär bli exakt samma värdelösa straff denna gång med.
Jag tycker också att hon är en otäck människa. Oavsett vilken personlighetsstörning hon har, så känns hon både oberäknelig och farlig. Jag önskar verkligen att hon kunde åka in ett tag.
Det känns verkligen olustigt att hon får gå lös. När kommer det att brinna i Umeå för att hon tänt på? När försöker hon ha ihjäl någon bara för att få ringa ambulans och få leka hjälte? Hon är en så sjuk människa att jag jublar över att slippa dela stad med henne.
Enligt folkbokföringen har Joel flyttat tillbaka till Stockholm...

Längtar efter att någon ny "sanvän" kommer in och berättar hur rättegången har varit och om strafföreläggandet var rättvist och hur hon mår i det stora hela.
2019-03-25, 16:02
Medlem
LillaTEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av underhand
Enligt folkbokföringen har Joel flyttat tillbaka till Stockholm...

Längtar efter att någon ny "sanvän" kommer in och berättar hur rättegången har varit och om strafföreläggandet var rättvist och hur hon mår i det stora hela.

Hoppas verkligen att han flyttat och slipper Terese, men även tidigare hade han C/O i sthlm men bodde i en by ca 20-30 min bilväg från Umeå.

Det tar väl lite tid (två veckor?) innan vi vet något om straff? Brukar ta ett tag..
Saknar också sanvän-rapporter, men det verkar som att ingen sådan heller varit med i rätten
2019-03-25, 16:10
Medlem
hum.by.666s avatar
Lånat konto.

Hej alla "Flashbackare"! Jag blev inskickad av min släkting till TR för att "bevittna" denna rättegång i Humbys ställe. Har väl inte så mycket att rapportera utöver vad åklagaren yrkade på i sin slutplädering. Fängelse för Terese men inte för Jimmy. Eftersom Terese har en tidigare dom och att det här brottet startat direkt efter den föregående domen yrkade åklagaren på just fängelse. Jimmy har ingen dom och då anser åklagaren att han inte ska frihetsberövas.
Annika förhördes och det var på ett trovärdig sätt hon framförde hur hon upplevde hoten. Synd att hon blev avbruten i sin berättelse några gånger.

Försvaret i båda lägren framhävdade i sin plädering om sin klients ev. skuld, inte direkt skylla på den andre, men "mellan raderna" märktes det att det ska bli ett mildare straff - om TR kommer fram till att se är skyldiga till brottet.

Terese reagerade ingenting på vad åklagaren sade om fängelse. Jimmys reaktion gick inte att se då han, åklagaren och Annika var via videolänk från Skellefteå.
Några pausar för att kissa gjordes inte mer då hon rusade iväg till toan i en 10-minuters paus. Det hela höll på i ca 1½ timme.

Hur som... dom kommer den 4/4 kl. 11.00

Over and out.
2019-03-25, 16:17
Medlem
SmygarBerits avatar
woop woop. Väntar med spänning på domen nurå
2019-03-25, 16:20
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hum.by.666
Lånat konto.

Hej alla "Flashbackare"! Jag blev inskickad av min släkting till TR för att "bevittna" denna rättegång i Humbys ställe. Har väl inte så mycket att rapportera utöver vad åklagaren yrkade på i sin slutplädering. Fängelse för Terese men inte för Jimmy. Eftersom Terese har en tidigare dom och att det här brottet startat direkt efter den föregående domen yrkade åklagaren på just fängelse. Jimmy har ingen dom och då anser åklagaren att han inte ska frihetsberövas.
Annika förhördes och det var på ett trovärdig sätt hon framförde hur hon upplevde hoten. Synd att hon blev avbruten i sin berättelse några gånger.

Försvaret i båda lägren framhävdade i sin plädering om sin klients ev. skuld, inte direkt skylla på den andre, men "mellan raderna" märktes det att det ska bli ett mildare straff - om TR kommer fram till att se är skyldiga till brottet.

Terese reagerade ingenting på vad åklagaren sade om fängelse. Jimmys reaktion gick inte att se då han, åklagaren och Annika var via videolänk från Skellefteå.
Några pausar för att kissa gjordes inte mer då hon rusade iväg till toan i en 10-minuters paus. Det hela höll på i ca 1½ timme.

Hur som... dom kommer den 4/4 kl. 11.00

Over and out.

Hej släktingen!

Tack för att du ställde upp! Intressant med de avsaknade kisspauserna.

Underbart att åklagaren begärde fängelse! Det är det enda rätta straffet som jag ser det. Hoppa TR också inser allvaret.
2019-03-25, 17:07
Medlem
Man hoppas verkligen att hon spärras in, men tror tyvärr inte det kommer hända. Stackars människor i hennes omgivning när hon är ute bland folk igen
2019-03-25, 17:15
Medlem
Jävlar också,tänk om hon åker in?mest troligt på psykvård.Men oj så skitnödiig,hon måste vara nu.Undrar om hon hittar på något dumt,innan domen kommer.
2019-03-25, 17:22
Medlem
Tror själv personligen att hon även denna gång kommer lindrigt undan tyvärr

Pga hennes handikapp mm

Men som tur är så Blir det nog en Säsong / Avsnitt 3 😇
2019-03-25, 17:59
Medlem
hum.by.666s avatar
Min moster har kört hem. Själv kunde jag inte pga marktjänst. Jag fick istället vara hundvakt. Som tack bjöd jag henne på nygräddade våfflor efteråt. Vi snackade lite om vilket intryck hon fick av hela tillställningen och hon reagerade mest på hur nonchalant Tessan uppträdde. Helt opåverkad syntes hon vara.
Detta är ju vardagsmat för den nu garvade Tessan, så det bekommer henne tydligen inte ett dugg.

Det hade varit några vänner på plats så jag frågade om det var några hon kände igen, jag citerar: "Jo, Joel och ett par stycken andra, resten var begåvningsreserven, ha,ha". Förutom dem var det bara min moster som var åhörare.

Jag hade bett henne vara observant på kisseriet, moster såg Tessan komma ut från toan innan förhandlingen började och satt sedan still fram till pausen men då blev det fart på henne. Märkligt tycker jag när det annars ska kissa var femte minut.

Jag kommer att beställa ljudfilerna i veckan, får väl ge dem någon dag så de hinner lägga in filerna i systemet.
Är det någon som kan tipsa var jag kan ladda upp dem, jag har ett ställe men när jag inte vet hur stora filerna är kanske det stället inte går att använda.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in