Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-16, 09:01
  #2629
Medlem
Pisswassers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mon.amie
Läs först FUP i trådens första inlägg.
Börja sedan läsa och njut - detta är Flashbacks bästa tråd! Som jag skrattat, men också blivit upprörd ibland. En användare, Arlighet123, som själv berättat att denne är en vän till T kommer snabbt in i tråden för att försvara sin vän och vet väldigt mycket om T. Diskussionerna är fantastiska. Du kommer förstå.

Det som hänt efter domen är att det - efter att T legat lågt ett tag - skapades nya konton på Facebook i hennes vänners namn, med hot osv, precis som med kontot T dömdes för. Dessa misstänker många tråden att T ligger bakom.
Det har även börjat brinna i T’s närhet, från små bränder i lägenhetshusets källare till den senaste då nästan hela lägenhetshuset brann ned. Alla överlevde, tack o lov. T häktades ett tag men släpptes i brist på bevisning. T var alltid den som ringde och rapporterade bränderna - troligtvis i ett försök att verka ”duktig” för att få tillbaka sina 4 barn som är omhändertagna av socialen.
Vad som är aktuellt nu är att T har lämnat sin man och gått tillbaka till sitt ex - den man i vars namn som T nyss dömdes för att ha skapat konton i för att dödshota vänner och bekanta med. Nu har ett falskt konto skapats i T’s mans namn, bara några få veckor efter att T lämnat honom.

T har enligt sin vän (som skrivit i tråden) en lindrig utvecklingsstörning, likaså hennes ex-pojkvän hon är med.
Hon har skyddstillsyn, men den verkar i min mening inte funka något vidare.

Tack för summeringen, ska se om jag orkar plöja igenom alla inlägg för det verkar vara ett riktigt spektakel detta.
2018-07-16, 17:17
  #2630
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GalenSkåning
Har börjat fundera lite på vad som kan få Terese att sluta med sina barnsliga fasoner!

Hennes inlägg om att döda negrer genererar ju en HMF-dom i slutändan, vilket tillsammans med alla grova hot kan komma att skilja henne från internet i flera år.
2018-07-17, 07:06
  #2631
Medlem
Det verkar som att vår kära T har börjat med en ny form av skadegörelse, nu har hon tydligen kastat sten mot Malins lgh och då krossat en ruta
Det eskalerar...
2018-07-17, 10:20
  #2632
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Hennes inlägg om att döda negrer genererar ju en HMF-dom i slutändan, vilket tillsammans med alla grova hot kan komma att skilja henne från internet i flera år.
Tveksamt.

Hon bombhotade universitetet eller kommunen i förra omgången men det fick hon inget extra för.
2018-07-17, 10:23
  #2633
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blubb07
Det verkar som att vår kära T har börjat med en ny form av skadegörelse, nu har hon tydligen kastat sten mot Malins lgh och då krossat en ruta
Det eskalerar...
Och med tanke på att Malin säger att hon såg henne på plats så borde det snart vara läge för polisen att plocka in någon för förhör.
2018-07-17, 13:36
  #2634
Medlem
GalenSkånings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Och med tanke på att Malin säger att hon såg henne på plats så borde det snart vara läge för polisen att plocka in någon för förhör.

Sen är ju frågan hur trovärdig Malin är i polisens ögon! Känns som hon inte är jättetroverdig tyvärr!
2018-07-17, 15:30
  #2635
Medlem
GalenSkånings avatar
Hade varit intressant att veta vad Kimpa och Terese bråkar om egentligen! Deras förhållande till varandra verkar vara rätt så stormigt!
2018-07-17, 17:40
  #2636
Medlem
Qusimotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Är länkad tidigare i tråden men håll till godo: https://www.facebook.com/jim*y.lindgrenkvick.9

haha hon har sämre svenska än en invandrare som går igår
2018-07-18, 10:16
  #2637
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Hennes inlägg om att döda negrer genererar ju en HMF-dom i slutändan, vilket tillsammans med alla grova hot kan komma att skilja henne från internet i flera år.

Väldigt konstigt att "hackaren" nu tagit bort hoten om just det på jimmys fake sida pluss att en tjej från Jörn som blev utsatt skrivit ett inlägg på sin fejja och vädjar alla att anmäla om dom blivit utstatta !
Hennes profil bild har åxå tagits bort från fake kontot...
Finns en man där åxå på sidan som hackaren kallar knark/fyllot så den som gör dessa sidor har ju en viss insikt i jörns borna åxå

Här är hennes inlägg mkt bra skrivet !!

SNÄLLA LÄS DETTA 😡
Jag vill gå ut med en sak angående inläggen som gjorda i Jimmy Lindgrenkvick namn det skapades för några dagar sedan. . Jag tror dom flesta förstår att någon annan gjort ett fejk konto i hans namn men om man läser hur det är skrivet förstår man att det är någon annan som ligger bakom kontot . Jag tycker att detta är rent för jävligt och hoppas alla går in och läser på sidan sen gör en anmälan mot kontot eller till polisen så rätt människa åker fast för HOTEN är till ALLA människor.
Ska denna sjuka människa få fortsätta trakassera olika människor eller fortsätta göra olika brottsliga handlingar ?
Så jag hoppas ni förstår att han som pekas ut är OSKYLDIG 😡 . .
Tack för ordet / ******
2018-07-18, 10:38
  #2638
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDizel
Väldigt konstigt att "hackaren" nu tagit bort hoten om just det på jimmys fake sida pluss att en tjej från Jörn som blev utsatt skrivit ett inlägg på sin fejja och vädjar alla att anmäla om dom blivit utstatta !

Jag rapporterade det värsta inlägget som "hot om våld/terrorism" till Facebook. Det kanske kan ha något med saken att göra.

Så här i de förannonserade masskjutningarnas tidsålder så är det ganska dumt att skriva "jag skall döda många människor" i ett inlägg på facebook.


Citat:
Ursprungligen postat av MissDizel
Här är hennes inlägg mkt bra skrivet !!

SNÄLLA LÄS DETTA 😡
Jag vill gå ut med en sak angående inläggen som gjorda i Jimmy Lindgrenkvick namn det skapades för några dagar sedan. . Jag tror dom flesta förstår att någon annan gjort ett fejk konto i hans namn men om man läser hur det är skrivet förstår man att det är någon annan som ligger bakom kontot . Jag tycker att detta är rent för jävligt och hoppas alla går in och läser på sidan sen gör en anmälan mot kontot eller till polisen så rätt människa åker fast för HOTEN är till ALLA människor.
Ska denna sjuka människa få fortsätta trakassera olika människor eller fortsätta göra olika brottsliga handlingar ?
Så jag hoppas ni förstår att han som pekas ut är OSKYLDIG 😡 . .
Tack för ordet / ******

Jag tycker så synd om alla de som tvingas deala med detta. Att ha att göra med en psycho bitch är något av det mest påfrestande man kan råka ut för i sitt liv, och även om man bara kör "the Ignore"-treatment så kan det fortfarande ta många många år innan personen försvinner ur ens liv.


2018-07-18, 10:56
  #2639
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tooheys
https://www.facebook.com/terese.lindgren.16
Hahah livets nycker.

"13w - Jag älskar dig så mycket T min älsklning / din Kimpa"

"1d - Din jävla bitch jag vet att du har pajat min husbil, ditt psychoäckel / Kimpa"
2018-07-18, 11:37
  #2640
Medlem
GalenSkånings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Jag rapporterade det värsta inlägget som "hot om våld/terrorism" till Facebook. Det kanske kan ha något med saken att göra.

Så här i de förannonserade masskjutningarnas tidsålder så är det ganska dumt att skriva "jag skall döda många människor" i ett inlägg på facebook.




Jag tycker så synd om alla de som tvingas deala med detta. Att ha att göra med en psycho bitch är något av det mest påfrestande man kan råka ut för i sitt liv, och även om man bara kör "the Ignore"-treatment så kan det fortfarande ta många många år innan personen försvinner ur ens liv.



Det är faktiskt rätt skärmande ja. Att dom bara är ett verktyg för att det ska se så dåligt ut för JimmyBoy som möjligt. Om man inte förstår vad som ligger bakom så kan det bli jobbigt för den som faller offer med psykisk ohälsa och att man inte vågar gå utanför dörren. Den som ligger bakom fake kontot ser dock inte detta utan ser bara Jimmyboy och de problem han ser ut att få. Tycker att detta är så in i helvete fegt att göra också.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback