Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-10, 14:52
  #1
Medlem
https://polisen.se/Stockholms_lan/Ak...rott-Huddinge/
2017-12-10 04:20, Stöld, försök, Huddinge

Gamla Nynäsvägen, Länna. Sex personer gripna efter inbrottsförsök i sportvaruhus.

Polis beordrades till platsen efter uppgifter om pågående inbrott i ett sportvaruhus. Ett antal förövare som kommit till platsen i två bilar i färd med att ta sig in med hjälp av vinkelslip.

I samband med att polis kom till platsen lämnade förövarna i bilarna. Efter ett kortare förföljande greps fyra personer på Centrumvägen.

Under förföljandet av det andra fordonet kastades föremål mot polisen. I närheten av Älta lämnade personerna bilen och sprang, Två greps omgående och en tredje lyckades undkomma.

Samtliga sex gripna misstänkta för bl a försök till grov stöld. Man har ej lyckats ta sig in i varuhuset. Teknisk undersökning kommer att genomföras på brottsplatsen under dagen.

All heder åt de inblandade poliserna.

Vet någon mer om händelsen?

Vad finns att säga om de gripna?
Citera
2017-12-10, 16:04
  #2
Medlem
LittleRoos avatar
Äh, är väl bara några ruttna ortenkids som inte förmår sig att skaffa ett hederligt arbete för att pröjsa för sina adidaskläder.
Citera
2017-12-10, 16:31
  #3
Medlem
Det här kan absolut inte stämma, måste vara fel!
HA Eastside har ju sin lokal där i krokarna och ingen, absolut ingen vågar göra inbrott i de områden där HA har lokal, det vet man ju eftersom alla bikers säger det!
Jorå serru så att eee......
Citera
2017-12-10, 17:04
  #4
Medlem
LittleRoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TerrorTerriernTero
Det här kan absolut inte stämma, måste vara fel!
HA Eastside har ju sin lokal där i krokarna och ingen, absolut ingen vågar göra inbrott i de områden där HA har lokal, det vet man ju eftersom alla bikers säger det!
Jorå serru så att eee......

Menar du att polisen har hittat på detta? Eller vad är det som inte kan stämma?
Citera
2017-12-10, 17:26
  #5
Medlem
Chronicals avatar
I ett halvår har halstatuerade killar byggt både Mediamarkt, som baxades nyligen, och även XXL vägg i vägg. Nu har troligen samma killar tagit sig in på XXL.

Mediamarkt hade avstängt larm den helgen. XXL hade premiär häromdagen.

Det området är fullständigt tomt på helgnätter, men denna gång funkade larmet iaf.
Citera
2017-12-10, 18:21
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LittleRoo
Menar du att polisen har hittat på detta? Eller vad är det som inte kan stämma?
Förlåt, jag glömde att det är svårt att förstå ironi och sarkasm här inne ibland.
Självklart har det hänt.
Kanske till och med så att det är folk knutna till HA som har gjort det, vem vet?
Citera
2017-12-10, 18:26
  #7
Medlem
LittleRoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TerrorTerriernTero
Förlåt, jag glömde att det är svårt att förstå ironi och sarkasm här inne ibland.
Självklart har det hänt.
Kanske till och med så att det är folk knutna till HA som har gjort det, vem vet?

Haha jaha, jag som har aspis kanske

Vem vet. Min röst faller ändå på kidsen i Skogås eller något annat angränsande ghetto.
Citera
2017-12-10, 19:22
  #8
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
I samband med att polis kom till platsen lämnade förövarna i bilarna.

Lämnade polisen förövarna i bilarna? Eller lämnade förövarna något i bilarna? Obegriplig svenska.
Citera
2017-12-10, 20:10
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S-hund temporär
Lämnade polisen förövarna i bilarna? Eller lämnade förövarna något i bilarna? Obegriplig svenska.
Vänligen låt bli att felcitera mig.

När det gäller polisens uttalande - knappast obegripligt. Innebörden framgår tydligt, trots att ordet platsen är underförstått.

För att även du ska begripa:
I samband med att polis kom till platsen lämnade förövarna platsen i bilarna.
Citera
2017-12-10, 20:50
  #10
Medlem
Är det Länna-sport? I så fall en av stockholms i sär klass bästa sportaffärer, sett till sortimentet.

Men var det inte lite väl vågat att köra vimkelslip!?
Citera
2017-12-10, 21:26
  #11
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Vänligen låt bli att felcitera mig.

När det gäller polisens uttalande - knappast obegripligt. Innebörden framgår tydligt, trots att ordet platsen är underförstått.

För att även du ska begripa:
I samband med att polis kom till platsen lämnade förövarna platsen i bilarna.

Ingen av dig författad text är felciterad eller citerad över huvud taget. Den SFI-inskrivne polistalesmannens text var del av ditt inlägg, varvid forumet lägger till "ursprungligen postat av ..." när jag citerar ditt inlägg. Men visst, jag kunde ha lagt till extra citationstecken eller på annat sätt förtydligat att just du var oskyldig till lustmordet på vårt stackars modersmål, mea culpa, förlåt.

Nåväl, människor som tror att svenskans "lämna" kan användas på samma sätt som engelskans "leave" måste förstöras. I synnerhet om de arbetar med information på en svensk myndighet!
Citera
2017-12-10, 21:43
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S-hund temporär
Ingen av dig författad text är felciterad eller citerad över huvud taget. Den SFI-inskrivne polistalesmannens text var del av ditt inlägg, varvid forumet lägger till "ursprungligen postat av ..." när jag citerar ditt inlägg. Men visst, jag kunde ha lagt till extra citationstecken eller på annat sätt förtydligat att just du var oskyldig till lustmordet på vårt stackars modersmål, mea culpa, förlåt.

Nåväl, människor som tror att svenskans "lämna" kan användas på samma sätt som engelskans "leave" måste förstöras. I synnerhet om de arbetar med information på en svensk myndighet!
Ingen skada skedd, mina ord kom ut onödigt hårt, ledesen för det.

När det gäller semantik/grammatik ser jag personligen hellre att vi har en polisman/kvinna som lämnar ut ofiltrerad relevant information framför att ha 200 civilanställda kommunikatörer. Även om jag skulle behöva lägga en extra minut på att förstå vad texten egentligen betyder
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback