Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-12-09, 23:45
  #1
Medlem
Hej

Jag undrar om det är någon som vet hur Kosovoalbanska tjejer är. Någon som varit tillsammans med någon eller vet något om dem? Kan jag som svensk kille vara tillsammans med en Kosovoalbansk tjej?

Vad för typ av killar gillar en Kosovoalbansk tjej?
Citera
2017-12-09, 23:55
  #2
Medlem
Beror väl på hur integrerad hon är. Hon är med största sannolikhet muslim dock och hennes familj, släkt och vänner (om de bor i Sverige) kanske inte är så jätte glada över att en kille från en trolös, otrogen, vit och västerländsk kultur drar över deras dotter. hehe
Citera
2017-12-09, 23:55
  #3
Medlem
trilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Victor-Victor11
Hej

Jag undrar om det är någon som vet hur Kosovoalbanska tjejer är. Någon som varit tillsammans med någon eller vet något om dem? Kan jag som svensk kille vara tillsammans med en Kosovoalbansk tjej?

Vad för typ av killar gillar en Kosovoalbansk tjej?
Du är snäll och kan försvara henne. Du är lagom rik och stor i branschen. Du kan lära henne svenska.
Citera
2017-12-10, 00:03
  #4
Medlem
Du kommer att få ta henne analt tills ni gifter er! Mitt råd gift er inte 😂🙈😜👻
Citera
2017-12-10, 00:24
  #5
Medlem
Du kan absolut vara med kosovoalbansk tjej. Idag är dem mer integrerade. Är själv gift med en alban från Kosovo och min mans kusiner träffar killar från olika länder, bland annat Sverige. Enligt dem så kommer dom inte överens med albanska killar, det förväntas ju mycket från dem. Servera te, städa, laga mat och tvätta osv. Och så har man en svärmor som är ett helvete. Lättare med svenskar helt enkelt då det mesta i hushållet delas upp bland båda. Men testa du, man vet aldrig lycka till!
Citera
2017-12-10, 05:27
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Downers89
Du kan absolut vara med kosovoalbansk tjej. Idag är dem mer integrerade. Är själv gift med en alban från Kosovo och min mans kusiner träffar killar från olika länder, bland annat Sverige. Enligt dem så kommer dom inte överens med albanska killar, det förväntas ju mycket från dem. Servera te, städa, laga mat och tvätta osv. Och så har man en svärmor som är ett helvete. Lättare med svenskar helt enkelt då det mesta i hushållet delas upp bland båda. Men testa du, man vet aldrig lycka till!

Nu vill man inte dra alla över en och samma kam. Men vad jag förstod utifrån din text så är du en kvinna som är gift med en albansk man. Hur gick det för er? Med tanke på religion och kultur. Ursäkta språket men oftast tänker ju dessa albanska killar som bönder vad man har hört och verkar vara många av dom med. Ibland kan det vara så att dom blir tvingade till att gifta sig med en albansk tjej och oftast från hemlandet. Kan det vara så att din man är öppen och modern av sig?
Citera
2017-12-10, 10:39
  #7
Medlem
Bongomans avatar
Troligen är en lokatt en bättre partner. Man kan hitta pärlor men familjen finns fortfarande kvar.
Citera
2017-12-10, 11:49
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ksma
Nu vill man inte dra alla över en och samma kam. Men vad jag förstod utifrån din text så är du en kvinna som är gift med en albansk man. Hur gick det för er? Med tanke på religion och kultur. Ursäkta språket men oftast tänker ju dessa albanska killar som bönder vad man har hört och verkar vara många av dom med. Ibland kan det vara så att dom blir tvingade till att gifta sig med en albansk tjej och oftast från hemlandet. Kan det vara så att din man är öppen och modern av sig?

Det stämmer! De flesta har ju ”bondetänk”. Men just min man och hans familj är uppväxta i ett område där alla nationaliteter finns, alla umgicks med alla och alla kom överens. Även hans mamma och pappa, grannarna var oftast på besök och drack kaffe o snackade skit. När jag träffade honom så tänkte jag äsch han kommer lämna mig för en albansk tjej i hemlandet för att hans familj kräver det. Men Gud så fel jag hade! Det var han som tog upp giftemål och jag minns att jag frågade honom vad hans föräldrar tyckte. Jag är dessutom från Mellanöstern, albaner hatar araber ju. Och vice versa. Men det gick, utan några problem eller hinder

Men visst, du har absolut rätt! Många albaner är helt koko och väldigt trångsynta, dom tycker inte att man ska blanda sig. Man väljer inte vem man blir kär i helt enkelt
Citera
2017-12-10, 15:05
  #9
Medlem
Ratozs avatar
Tyvärr så vet jag inte vilket ord du lägger betoningen på. Menar du vara tillsammans med med lika betoning på alla tre orden (alltså bilda par med) eller betonar du vara hårdare (alltså ha sex med)?
Citera
2017-12-10, 17:00
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Downers89
Det stämmer! De flesta har ju ”bondetänk”. Men just min man och hans familj är uppväxta i ett område där alla nationaliteter finns, alla umgicks med alla och alla kom överens. Även hans mamma och pappa, grannarna var oftast på besök och drack kaffe o snackade skit. När jag träffade honom så tänkte jag äsch han kommer lämna mig för en albansk tjej i hemlandet för att hans familj kräver det. Men Gud så fel jag hade! Det var han som tog upp giftemål och jag minns att jag frågade honom vad hans föräldrar tyckte. Jag är dessutom från Mellanöstern, albaner hatar araber ju. Och vice versa. Men det gick, utan några problem eller hinder

Men visst, du har absolut rätt! Många albaner är helt koko och väldigt trångsynta, dom tycker inte att man ska blanda sig. Man väljer inte vem man blir kär i helt enkelt

Va kul och höra att det gick så smidigt för er! Det va lite de jag tänkte att han säkert är öppen av sig som person utifrån det jag läste. Blir ju lättare när ens föräldrar tänker samma och är öppna av sig. Sjukt när man tänker hur mycket föräldrar kan påverka valen dom ska göra i livet. Det förkommer ju i andra folkgrupper också men just hos albaner är dom väldigt svåra med att släppa in någon om personen inte är alban själv. Man märker också att deras land och språk kommer först hos dom än allt annat. Som du skrev "man väljer inte vem man blir kär i helt enkelt"

Vill tillägga för TS att det säkert förekommer beblanding mellan albaner och andra folkgrupper men inte så jätte ofta som andra folkgrupper oftast gör.
Citera
2017-12-10, 17:40
  #11
Moderator
blomvattnares avatar
Barn och familj --> Relationer och samlevnad: allmänt
/Moderator
Citera
2019-02-08, 20:22
  #12
Medlem
jag är galen i albanska brudar, har dock bara träffat en- som tyckte att jag var för töntig.. hon skrattade iallafall mest åt mig. men de där läpparna åh
sexig var hennes förnamn vacker var hennes efternamn
jag såg nog mest ut som ett fån när jag träffade henne för jag var helt förlamad när jag kom nära henne.
bruden var iallafall väldigt aggressiv pratade på sitt språk i telefon med nån och hon lät ungefär som en terrorist som skrek ner på marken annars skjuter vi eller nåt
så...inget jag skulle satsa på.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback