2018-10-03, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Poya har sin stolhet och spelar ett spel han inte har spelare för.
Är detta inte anledning nog för att bli kickad till Nordpolen?
Som Norling i Brann?
2018-10-03, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Kennedys mål och efterföljande firande är hur skönt som helst och det definierar verkligen Bajen.
En sådan sak händer liksom bara en enda gång och är omöjligt att kopiera, ungefär som deras sm-guld.
Det är åtminstone en bild av Gammelbajen?
2018-10-03, 19:11
Medlem
Henke Larson till Ängelholm, honom slapp ni i alla fall Göteborgare.
2018-10-03, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattenx
Gren borde åka men tycker Poya skall vara kvar en säsong till. Det är inte bra att byta tränare hela tiden. Finns ändå dessutom enorm potenatial i honom.
Funkar för Malmö
2018-10-03, 19:33
Medlem
Kommande.
Östersund - Dalkurd
Sirius - Elfsborg
Göteborg - Trelleborg
Häcken - Malmö
Norrköping - Djurgården
Brommapojkarna - Hammarby
AIK - Örebro
Sundsvall - Kalmar

Det kan bli rätt tajt om fjärdeplatsen om Häcken inte förlorar mot Malmö.

Skulle Dalkurd studsa tillbaka och skrälla mot Östersund kan vi ha tre lag på 20p i botten.
2018-10-03, 20:21
Medlem
Citat:
Vi får verkligen hoppas att spelarna inte känner sig säkra på seger, ödmjukhet är ett måste, och hårt jobb. Förlust mot TFF så kommer nerverna direkt och då ser det svettigt ut.

Jag tror inte att laget tjänar på att Poya sparkas. Du vill sparka alla vilket är lite konstigt då du skrev att Blåvitt hade ett lag för topp 8, då borde Gren sitta säkert, eller?
tydligen har man inte ett lag för topp 8. Jag trodde faktiskt att Salomonsson, Starfelt, Calisir, Affane, Ingebrigtsen, Mix, Engvall, och Eriksson skulle hålla medelklass i Allsvenskan.
Och med tanke på klassen Allsvenskan har denna säsong så ovan nämnda och övriga truppen har då inte bättre klass än botten av Allsvenskan och Superettan.

Ja du Dr Phil, vem har värvat dessa jävla sopor och dessutom fyllt på med skit som Sargon, Jensen, Degerlund och Söder.
Men Poya kan tror att det är Man C eller Barcelona han styr med i Allsvenskan och köra laget rakt ner i Superettan.
2018-10-03, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Som Norling i Brann?
Norling tog iaf hand om ett lag som var en av favoriterna till att vinna ligan. Så han slår att Poya med några meter.
2018-10-04, 12:37
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Henke Larson till Ängelholm, honom slapp ni i alla fall Göteborgare.

Obehagliga var att det surrades om Henke till oss efter att JM fick kicken. Tack gode gud att man valde att tacka nej där...
2018-10-04, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Obehagliga var att det surrades om Henke till oss efter att JM fick kicken. Tack gode gud att man valde att tacka nej där...
Henke skulle aldrig funka i en Stockholmsklubb.
2018-10-04, 15:12
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Varför ger då inte Poya Da Graca chansen då?
Tycker du att Caslir och Starfeldt inte är säkerhetsrisk med tanke Caslir alla bollar han gett bort`?

Vi är inte eniga, jag ser IFK rakt ner mot SP och du är intryckt all skit om tålamod, Poya och Gren. Tyvärr.

Du får ju läsa vad man skriver, jag skrev ju att vi inte är eniga om mycket förutom Da Graca.
Att han ser en enorm POTENTIAL i honom betyder ju inte att han ser honom som BÄTTRE än Starfelt, Calisir, Degerlund eller DBW som mittbackar för det.

För miljonte gången så tycker jag inte att allt Gren gör är bra, eller allt Poya gör för den delen heller (se bara om Da Graca) men skillnaden är att jag kan se att det finns mer en becksvart linje och att det inte gynnar någon att kicka dessa nu. Du vill ju bara bli av med alla hela tiden och sågar/hånar allt och alla utan tillstymmelse till lösningar.

Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
De Graca har varit ungdomsproffs i Arsenal. Klart han besitter en enorm potential.

Besitter idag? Tveksamt. Hade en gång när Arsenal plockade honom? Javisst.

Citat:
Vi får verkligen hoppas att spelarna inte känner sig säkra på seger, ödmjukhet är ett måste, och hårt jobb. Förlust mot TFF så kommer nerverna direkt och då ser det svettigt ut.

Jag tror inte att laget tjänar på att Poya sparkas. Du vill sparka alla vilket är lite konstigt då du skrev att Blåvitt hade ett lag för topp 8, då borde Gren sitta säkert, eller?

Spelarna lär inte känna sig säkra på seger nä, det har dom varit på det klara med. Det som gäller att kriga stenhårt för att ta poängen. TFF blir tufft det med såklart. Kan vi få in en krigarboll likt Sellas mot Gais 09 i 93e fram till seger med 2-1 är det guld värt, skit samma hur det ser ut.

Vissa vill ju sparka alla men som sagt var, det är samma personer som sedan inte har någon som helst egen lösning på problemet. Det är lätt att gnälla om man slipper fundera ett steg längre...
2018-10-04, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Du får ju läsa vad man skriver, jag skrev ju att vi inte är eniga om mycket förutom Da Graca.
Att han ser en enorm POTENTIAL i honom betyder ju inte att han ser honom som BÄTTRE än Starfelt, Calisir, Degerlund eller DBW som mittbackar för det.

För miljonte gången så tycker jag inte att allt Gren gör är bra, eller allt Poya gör för den delen heller (se bara om Da Graca) men skillnaden är att jag kan se att det finns mer en becksvart linje och att det inte gynnar någon att kicka dessa nu. Du vill ju bara bli av med alla hela tiden och sågar/hånar allt och alla utan tillstymmelse till lösningar.
En lösning är att sparka Gren så jävla fort det bara går. Det vittnas om hur hela jävla föreningen är som en varböld pga denna Gren. Flera spelare blev förundrade över att skicka iväg Bjärsmyr oavsett hur han var på planen.
Alla visste vilka krav Bjärsmyr har på sina kamrater på träningen och på matcher. Vad det gäller Gren så kan vi säga att han har gjort några rätt men betydligt fler fel. Och det vittnar placeringen i årets Allsvenska om.
Du får försvara Poya och Gren hur mycket du vill och jag är fortfarande lika oenig med dig.
Jag tror att 2 apor hade gjort det bättre faktiskt.
2018-10-04, 20:51
Medlem
Snorkelbens avatar
Nu när säsongen börjar närma sig slutet är det ett gäng lag som inte direkt har något att spela för förutom någon plats hit eller dit! Under en diskussion på jobbet hävdade 4 av 5 att det är guld att möta avhängd lag! Jag anser mer att det är lite 50/50. Man kan lik väl ställas mot ett gäng som bara "går ut och kör"... Ingen press, bara lira ut med spelare som eventuellt jagar nytt kontrakt osv. Eller ett gäng som ger blanka fan i skiten! Grisen i säcken så att säga!
Är det verkligen en sån fördel att möta dessa lag för er som fortfarande jagar placeringar?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in