2018-10-02, 17:57
Moderator
vfs avatar
Kennedys mål och efterföljande firande är hur skönt som helst och det definierar verkligen Bajen.
En sådan sak händer liksom bara en enda gång och är omöjligt att kopiera, ungefär som deras sm-guld.

Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Vi har nu haft tre matcher i rad vi visste skulle bli för tuffa som det bottengäng vi är nu, inget att hänga upp sig på så sett. Det gäller nu bara att greja TFF och BP utan torsk så är kontraktet säkrat och vi kan ladda för 2019.

Jag är inte alls säker på att Blåvitt grejar det, ser inte alls bra ut. Nu är det lite sent men Poya bör svälja stoltheten och gå tillbaka till 4-4-2, press och understöd. Det är Blåvitts DNA, punkt.
2018-10-02, 19:37
Medlem
eternussermos avatar
Gbg var verkligen usla, undrar om det inte vore bättre om de fick börja om i sugerettan.
2018-10-02, 19:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Vi får inte glömma att Paulinho faktiskt är en mittfältare som tar ett enormt jobb i defensiven när vi jämför dessa spelare. Och då menar jag inte att som Hysén eller Rosenberg springa och täcka lite ytor längst fram utan ständiga maxlöpningar från straffområde till straffområde.

(Jag är fortfarande förbannad på Häcken men älskar Paulinho)

Vi får inte heller glömma bort att BK Häcken prioriterar anfallsspel. Hellre 5-3 än 1-0. Tre insläppta mål i samma match skulle i princip aldrig tolereras i en större förening. Medan det varit okej under decennier på Hisingen. Bara Alm/Stahre som brytt sig om att försvara emellanåt.
2018-10-02, 20:52
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Vi får inte glömma att Paulinho faktiskt är en mittfältare som tar ett enormt jobb i defensiven när vi jämför dessa spelare. Och då menar jag inte att som Hysén eller Rosenberg springa och täcka lite ytor längst fram utan ständiga maxlöpningar från straffområde till straffområde.

(Jag är fortfarande förbannad på Häcken men älskar Paulinho)
Jag kollar inte så ofta på Häcken(precis som alla andra ) och blev väldigt överraskad vilket hemjobb Paulinho gjorde mot oss på hemmaplan, var ju för fan nere som YB-position flera gånger.
2018-10-02, 22:38
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Kennedys mål och efterföljande firande är hur skönt som helst och det definierar verkligen Bajen.
En sådan sak händer liksom bara en enda gång och är omöjligt att kopiera, ungefär som deras sm-guld.

Jag är inte alls säker på att Blåvitt grejar det, ser inte alls bra ut. Nu är det lite sent men Poya bör svälja stoltheten och gå tillbaka till 4-4-2, press och understöd. Det är Blåvitts DNA, punkt.

Kom igen nu. Alla vet att det inte finns någon som helst risk att Gbg inte slår ett avhängt TFF på hemmaplan. Detta i kombination med att vi bör slå BP i nästa omgång gör att Gbg går safe. Man kan omöjligen bomma TFF hemma.
2018-10-03, 09:38
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Man får verkligen hoppas att man bygger nytt UTAN Gren, Poya och Alf. Ut med skiten.

Poya har ju pratat sig varm om Da Graca. Tomma ord och floskler som vanligt från Poya?

Vi är inte eniga om mycket, men Poyas tjöt om att "Da Graca har en enorm potential" (Sa han inte en gång att han hade störst potential i truppen?) är givetvis något som får en att undra vad tusan han tycker är värdigt en sådan mening.
Da Graca är en säkerhetsrisk och inget annat. Han borde givetvis inte vara i närheten av en allsvensk trupp.

Citat:

Grejen är ju att jag inte är SÄKER på det heller beträffande seger mot TFF, men rimligen räcker det med oavgjort mot både TFF och BP för att säkra kontraktet utan kval.
Vi måste börjar brottas mer och "finlira" (hur fint det nu varit...) mindre nu och ta dom poäng som krävs. Jag är dock fortsatt övertygad om att vi grejar det här utan kval, mest för att vi har två matcher tillgodo ner på Sirius och BP än.

Jag har förövrigt aldrig fattat varför folk tjötar om sin j-a "fina fotbolL", fotboll går ut på att vinna matcher inte att spela fint. Hur det sedan ser ut är skit samma. Ingen supporter nånsin har ju sagt "Vi åkte ur men det gör inget ty vi spelade iaf fin fotboll" alt "Vi vann guldet men det är inget värt för vi spelade så tråkig fotboll"...

Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Gbg var verkligen usla, undrar om det inte vore bättre om de fick börja om i sugerettan.

En gång för alla, det är ALDRIG bra att åka ur en serie! A-L-D-R-I-G! Det finns inget positivt överhuvudtaget med det.
2018-10-03, 10:34
Medlem
Citat:
Vi är inte eniga om mycket, men Poyas tjöt om att "Da Graca har en enorm potential" (Sa han inte en gång att han hade störst potential i truppen?) är givetvis något som får en att undra vad tusan han tycker är värdigt en sådan mening.
Da Graca är en säkerhetsrisk och inget annat. Han borde givetvis inte vara i närheten av en allsvensk trupp.
Varför ger då inte Poya Da Graca chansen då?
Tycker du att Caslir och Starfeldt inte är säkerhetsrisk med tanke Caslir alla bollar han gett bort`?

Vi är inte eniga, jag ser IFK rakt ner mot SP och du är intryckt all skit om tålamod, Poya och Gren. Tyvärr.
2018-10-03, 10:40
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
De Graca har varit ungdomsproffs i Arsenal. Klart han besitter en enorm potential.
2018-10-03, 11:41
Medlem
Kattenxs avatar
Gren borde åka men tycker Poya skall vara kvar en säsong till. Det är inte bra att byta tränare hela tiden. Finns ändå dessutom enorm potenatial i honom.
2018-10-03, 15:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Jag kollar inte så ofta på Häcken(precis som alla andra ) och blev väldigt överraskad vilket hemjobb Paulinho gjorde mot oss på hemmaplan, var ju för fan nere som YB-position flera gånger.

Så har det sett ut i alla år. Känns tämligen unikt att den typen av spelare jobbar så vårdslöst hårt defensivt, helst en brasse!
2018-10-03, 16:44
Medlem
Citat:
Poya har sin stolhet och spelar ett spel han inte har spelare för.
Är detta inte anledning nog för att bli kickad till Nordpolen?
2018-10-03, 18:37
Moderator
vfs avatar
Citat:

Grejen är ju att jag inte är SÄKER på det heller beträffande seger mot TFF, men rimligen räcker det med oavgjort mot både TFF och BP för att säkra kontraktet utan kval.
Vi måste börjar brottas mer och "finlira" (hur fint det nu varit...) mindre nu och ta dom poäng som krävs. Jag är dock fortsatt övertygad om att vi grejar det här utan kval, mest för att vi har två matcher tillgodo ner på Sirius och BP än.
.

Vi får verkligen hoppas att spelarna inte känner sig säkra på seger, ödmjukhet är ett måste, och hårt jobb. Förlust mot TFF så kommer nerverna direkt och då ser det svettigt ut.

Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Poya har sin stolhet och spelar ett spel han inte har spelare för.
Är detta inte anledning nog för att bli kickad till Nordpolen?

Jag tror inte att laget tjänar på att Poya sparkas. Du vill sparka alla vilket är lite konstigt då du skrev att Blåvitt hade ett lag för topp 8, då borde Gren sitta säkert, eller?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in