2018-08-26, 19:52
Medlem
Statistiken från Gnaget-matchen är kul.
2018-08-26, 19:55
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intellectuo
Det räcker inte att spela Allsvenskans mest intetsägande fotbollen, med goda resultat till trots, i det uppblåsta och fisförnämnda Stockholm.

Ja Västerort är verkligen privilegierat. Tack för citatet btw.
2018-08-26, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Commissary
Ja Västerort är verkligen privilegierat. Tack för citatet btw.

Bor er kärna i Västerort och tjänar spottstyver eller? Ser inte så mycket niggers i er klack tyvärr. Det är ganska talande när Gnaget-supportrar (som säkert såg matchen hemma som en soffpotatis) inte kritiserar de usla siffrorna utan försvarar de.
2018-08-26, 20:17
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intellectuo
Bor er kärna i Västerort och tjänar spottstyver eller? Ser inte så mycket niggers i er klack tyvärr. Det är ganska talande när Gnaget-supportrar (som säkert såg matchen hemma som en soffpotatis) inte kritiserar de usla siffrorna utan försvarar de.

Gråt dig inte till sömns "looser"
2018-08-26, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Nu är det fan dags för AIK att tappa lite poäng. Malmö har spelat fantastiskt och har 6-1-0 på senaste 7 men vad fan hjälper det när AIK vinner 7 raka (Om de håller ledningen mot TFF nu)? 😡
...och då har väl Malmö bara mött bottenlagen (bortsett Peking hemma)? Brommapojkarna i nästa, innan det är dags att börja skilja agnar från vetet efter landslagsuppehållet.
2018-08-26, 20:24
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
...och då har väl Malmö bara mött bottenlagen (bortsett Peking hemma)? Brommapojkarna i nästa, innan det är dags att börja skilja agnar från vetet efter landslagsuppehållet.
ÖFK också, där det förvisso slutade oavgjort. Medan AIK har haft det svåra spelschemat BP x 2, Trelleborg x 2, samt Sundsvall, Kalmar och Elfsborg. Vilka eldprov.
2018-08-26, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
ÖFK också, där det förvisso slutade oavgjort. Medan AIK har haft det svåra spelschemat BP x 2, Trelleborg x 2, samt Sundsvall, Kalmar och Elfsborg. Vilka eldprov.
Jag sa aldrig att AIK skulle haft ett svårare schema, även exempelvis Hammarby har haft det "lätt".

Bottenlagen har haft tufft i augusti. Tar man "krislaget" Elfsborg som inte gjorde mål på 6 omgångar, så har de mött (före idag)
Östersund x2
Norrköping x2
AIK
Hammarby (oavgjort)

Det är mer än 1/3 kvar.
2018-08-26, 20:41
Medlem
Otto Flicks avatar
Gnagare, ursäkta en oinvigd men vad är status mellan Stefanelli och Norling? Har det varit något bråk? Slarvade han i defensiven i någon match? Är en försäljning på g?

Jag vet att AIK bara vinner och vinner och resultaten är ju allt. Men att bara nyttja två byten i en "match" som denna hemma mot jumbon gör ju att man blir fundersam.

Att jag tycker Elyounoussi inte alls är vidare bra (speciellt som anfallare) spelar ju också in en del till att jag tycker det hela är så märkligt. Mina lagsymaptier ligger annorstädes men förstår inte alls hur tänket är från Norling.
2018-08-26, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otto Flick
Gnagare, ursäkta en oinvigd men vad är status mellan Stefanelli och Norling? Har det varit något bråk? Slarvade han i defensiven i någon match? Är en försäljning på g?

Jag vet att AIK bara vinner och vinner och resultaten är ju allt. Men att bara nyttja två byten i en "match" som denna hemma mot jumbon gör ju att man blir fundersam.

Att jag tycker Elyounoussi inte alls är vidare bra (speciellt som anfallare) spelar ju också in en del till att jag tycker det hela är så märkligt. Mina lagsymaptier ligger annorstädes men förstår inte alls hur tänket är från Norling.

Ja du, du pekar på den stora frågan i AIK just nu. Ingen verkar veta något på riktigt.
Man får väl helt enkelt ställa in sig på att Stefanelli inte ingår i klubbens (Norlings) framtidsplaner, fastän det känns mycket konstigt och verkligen synd. Nu på slutet har han inte heller tagit de få chanser han fått, kanske tröttnat?

Men så länge Norling plockar hem resultaten så får man väl vara aningen försiktig med kritiken.
2018-08-26, 20:56
Medlem
Wild.Bills avatar
Maktkamp mellan björn och norling är svaret tror jag. Sen är rille en svensk version på en brittisk 442 a la kenny dalglish som vägrar göra progressiva ändringar.
2018-08-26, 20:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av varm.korv
Man får väl helt enkelt ställa in sig på att Stefanelli inte ingår i klubbens (Norlings) framtidsplaner, fastän det känns mycket konstigt och verkligen synd. Nu på slutet har han inte heller tagit de få chanser han fått, kanske tröttnat?
Luktar succé i Norrköpings guldlag 2019...
2018-08-26, 21:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Otto Flick

Tarik är mer allround än Nico. Kanske inte lika målfarlig. Men han skapar ytor, är bra på att hålla i bollen och väggspela sig genom samlade försvar. Ungefär samma egenskaper som Henok. Nico är mer ett djupledshot/straffområdesspelare.

Som jag ser det är Tarik något bättre på små ytor. I en sån här match så backar TFF hem med 10 man och gör det otroligt trångt. Det är inte direkt en matchbild som passar Stefanelli.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in