2018-08-26, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plebeii
Är ’underhållande fotboll’ verkligen så subjektivt? Kan någon ärligt säga att det är upphetsande med en tajt defensiv där 10 man täcker ytor? Tror en övervägande majoritet föredrar hög press och snabba, kreativa, anfall.
När Sverige slog ut Italien i VM-kvalet var det underhållning för mig.

Off-topic. Circus Ghoddos, han skötte det snyggt när han var kvar i Östersund och levererade där tills han flyttade i veckan. Premiär i League 1 igår, och han gör mål.

Den grabben har gjort en resa, från div 1 de senaste åren.
2018-08-26, 09:36
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Aik är solklara favoriter och har investerat överlägset mest pengar i sin spelartrupp bortsett från Malmö som har tokfloppat i år.

Borde man inte kunna kräva mer publikfriande fotboll med det faktumet? Så länge man vinner kan jag köpa att man acceptera Norlings fotboll men efter uttåget i Europa League är jag mer fundersam.

När Malmö floppar ska väl Aik jogga hem det här om man ser till värdet på deras spelartrupp och hur mycket de har investerat. Ändå ligger de bara två poäng före ett heroiskt kämpande Bajen utan samma resurser. De har även åkt ut mot ett danskt mittengäng i Europa.

Ser inte riktigt det fantastiska i Norlings gärning so far.

Det enda man kan kräva när man investerar så mycket är resultat. aik har kommit tvåa och trea de senaste åren. Nu är man på väg att vinna och det är det enda som spelar någon roll för dem. Man tar abnormt mycket poäng och att man inte redan ryckt ifrån beror på oss.

Jämför man med tidigare upplagor är detta aik inte i närheten av att vara lika ”tråkiga” som dem. Man måste ha koll på historien!
2018-08-26, 13:11
Medlem
Tlagnojs avatar
Börjar tro att orsaken till att folk tycker AIK spelar tråkigt är att vi släpper till få chanser för motståndaren. Vi snittar nästan 2 mål per match. Eller att folk helt enkelt inte har något annat att gnälla på.
2018-08-26, 13:12
Medlem
Jurgentysks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Börjar tro att orsaken till att folk tycker AIK spelar tråkigt är att vi släpper till få chanser för motståndaren. Vi snittar nästan 2 mål per match. Eller att folk helt enkelt inte har något annat att gnälla på.
Min amatöranalys är att man ska hata på de som är bäst för tillfället. Hitta fel på de etc pga avundsjuka. Inte fan hatar man på Dalkurd och bottengängen fast de skulle spela tråkigare.
2018-08-26, 13:29
Medlem
Finns inte så många frågetecken kring elvan imorgon tycker jag, nya norrmannen lär väl få göra sin första AS match från start när Calisir är avstängd, i övrigt tror jag inte det blir några direkta ändringar. Hur det formeras vet i sjutton, men vi har ju typ spelat 4-3-3 de senaste matcherna.

Georgi - Söder - Seb
Sakor - Jensen - Paka
Werner - DBW - Starfeldt - Emil

Lika bra försvarsspel som mot Sirius och Östersund så har vi en hyfsad chans. Släppte till typ 0 målchanser mot dom lagen i öppet spel, sedan 200 % fokus på fasta.
2018-08-26, 15:12
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Finns inte så många frågetecken kring elvan imorgon tycker jag, nya norrmannen lär väl få göra sin första AS match från start när Calisir är avstängd, i övrigt tror jag inte det blir några direkta ändringar. Hur det formeras vet i sjutton, men vi har ju typ spelat 4-3-3 de senaste matcherna.

Georgi - Söder - Seb
Sakor - Jensen - Paka
Werner - DBW - Starfeldt - Emil

Lika bra försvarsspel som mot Sirius och Östersund så har vi en hyfsad chans. Släppte till typ 0 målchanser mot dom lagen i öppet spel, sedan 200 % fokus på fasta.

Får Affane lira nåt?
2018-08-26, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fjisken
Får Affane lira nåt?

Han spelade i cupenmatchen. Jag tror han är rätt besviken på sin säsong än så länge, naggat självförtroende, och han är och har varit för omständlig/långsam och slarvig för att starta. Konkurrenssituationen nu är ganska bra i truppen. Skulle nya norrmannen göra det bra på en position som sittande mittfältare är den riktigt bra. Det som jag är gladast över är att Paka är tillbaka.

Jag tycker det är svårt att peta en spelare som Calisir, så om Jensen är bra skulle man kunna ha honom som mittback i en 4-backslinje, vilket vi typ gjort de senaste matcherna, eller kanske till och med 5-back när vi försvarar, skulle Poya börja köra 4 där bak nu känns lånet av Degerlund lite off. Han var lite slarvig i cupmatchen och räddades några gånger av Da Graca som gjorde en ganska bra match, så av det jag sett av han än så länge känns han väl inte direkt som en startspelare.

Om Jensen skulle vara bra i rollen som sittande tycker jag hackordningen i en 4-back är Starfeldt/Calisir/DBW och sedan Degerlund och Da Graca.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2018-08-26 kl. 16:18.
2018-08-26, 16:55
Medlem
eternussermos avatar
Skönt att Gifflarna vann idag när alla andra matcher gick emot, tror femteplatsen kommer att stå mellan oss och ÖFK, Norrköping tvåa och sen står det mellan Häcken och mff som ser superstarka ut.
2018-08-26, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj

Folk måste lära sig se skillnad på känslomässig underhållning och känslolös underhållning.

Som MFFare är det roligast om MFF vinner och konkurrenterna förlorar. Att MFF spelade otroligt bra i 60 minuter mot Midtjylland glädjer mig inte det minsta, eftersom det inte blev seger.

Däremot kan jag underhållas av matcher där inget av lagen påverkar mig känslomässigt som t.ex. Roma - Liverpool, eller valfri match med Zdenek Zeman på bänken.

Sen skulle jag aldrig få för mig att kritisera en konkurrent för att spela tråkigt när dom vinner. Uppenbarligen gör AIK något rätt, annars skulle dom inte ligga där dom ligger.
2018-08-26, 18:51
Medlem
johnny_viciouss avatar
Nu är det fan dags för AIK att tappa lite poäng. Malmö har spelat fantastiskt och har 6-1-0 på senaste 7 men vad fan hjälper det när AIK vinner 7 raka (Om de håller ledningen mot TFF nu)? 😡
2018-08-26, 19:42
Medlem
mishimas avatar
Senast jag dissade AIK:s publiksiffror så fattade jag inte enligt AIK:arna att stockholmare är bortresta över sommaren. Är de fortfarande bortresta? Serieledning, radar upp segrar och ser ut att ta hem detta enkelt men bara 13000. Fattar inte.
2018-08-26, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Senast jag dissade AIK:s publiksiffror så fattade jag inte enligt AIK:arna att stockholmare är bortresta över sommaren. Är de fortfarande bortresta? Serieledning, radar upp segrar och ser ut att ta hem detta enkelt men bara 13000. Fattar inte.

Det räcker inte att spela Allsvenskans mest intetsägande fotbollen, med goda resultat till trots, i det uppblåsta och fisförnämnda Stockholm.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in