Citat:
Ursprungligen postat av
fjisken
Får Affane lira nåt?
Han spelade i cupenmatchen. Jag tror han är rätt besviken på sin säsong än så länge, naggat självförtroende, och han är och har varit för omständlig/långsam och slarvig för att starta. Konkurrenssituationen nu är ganska bra i truppen. Skulle nya norrmannen göra det bra på en position som sittande mittfältare är den riktigt bra. Det som jag är gladast över är att Paka är tillbaka.
Jag tycker det är svårt att peta en spelare som Calisir, så om Jensen är bra skulle man kunna ha honom som mittback i en 4-backslinje, vilket vi typ gjort de senaste matcherna, eller kanske till och med 5-back när vi försvarar, skulle Poya börja köra 4 där bak nu känns lånet av Degerlund lite off. Han var lite slarvig i cupmatchen och räddades några gånger av Da Graca som gjorde en ganska bra match, så av det jag sett av han än så länge känns han väl inte direkt som en startspelare.
Om Jensen skulle vara bra i rollen som sittande tycker jag hackordningen i en 4-back är Starfeldt/Calisir/DBW och sedan Degerlund och Da Graca.