2018-05-09, 17:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Plebeii
Det är skillnad i att uppröras över något och att förstå varför andra upprörs över det. Varken du eller Azdz verkar förstå varför.

När det kommer till dagens "feminister" så finns det ingen anledning till att bry sig om eller försöka förstå vad dom är upprörda över. Det enda dom är intresserade av är att smeta en offerstämpel på alla kvinnor så att dom inte känner sig lika ensamma i sina egna misslyckade liv.

Om vi vänder på steken. Säg att Sundsvall hade haft ett event för män med öl och snusprovning och en catwalk där manliga modeller visar upp de senaste nätbrynjemodellerna. Vilka skulle uppröras av detta? Jag tror att ytterst få män skulle uppröras över den stereotypen.

Däremot skulle säkert samma muppar som klagar över Sundsvalls event klaga på att kvinnor exkluderas då dom minsann också kan dricka öl och snusa.

Kvinnor är tydligen alltid offer, snacka om att feminismen numera är ett skämt!
Senast redigerad av trazke 2018-05-09 kl. 17:15.
2018-05-09, 17:24
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Nu har någon äcklig kvinnohatare fått för sig att klaga bara för klagandets skull

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/Mgk16J/stark-kritik-mot-gif-sundsvall-annons

Kan någon förklara för mig vad som är så himla fult med detta? Detta gör väl väldigt många andra klubbar men då är det ingen som klagar. Varför ska då Giffarna få skit för detta när det handlar om en god sak? Man häpnar för fan.

Troligen menar de att GIF:arna klistrar på tjejer en förlegad bild av hur tjejer är. Kosmetika, målade naglar och bubbel så är inte dagens kvinnor enligt dessa "experter".
Nu ska det vara overall på, oljiga fingrar, trasa i bakfickan och skiftnyckel.
2018-05-09, 17:50
Medlem
Citat:
Jag är inte alls kränkt. Jag har heller inga problem med att min klubb får kritik. Däremot måste det vara någon måtta och fog för det om det ska klagas. Giffarna är knappast ensamma om detta initiativtagande. Så ATT det klagas har jag inga problem med men det får vara någon måtta på det.
En artikel i aftonbladet där båda sidor får komma till tals är alltså för mycket kritik? En sak har du rätt i, ni är inte ensamma om att ha gjort såhär, 2014 gjorde HIF samma sak och även då var initiativet kritiserat. Geniet Paul Myllenberg tyckte att det var en kanongrej.
https://www.expressen.se/kvallsposten/sport/ilskan-mot-hif--efter-den-nya-kampanjen/

Nu beger jag mig Stockholm och cup-finalen, återstår att se om Djurgården bjuder på föreläsning om motorsågar eller något annat fräckt som tilltalar oss riktiga karlar.
2018-05-09, 18:23
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Jag är inte alls kränkt. Jag har heller inga problem med att min klubb får kritik. Däremot måste det vara någon måtta och fog för det om det ska klagas. Giffarna är knappast ensamma om detta initiativtagande. Så ATT det klagas har jag inga problem med men det får vara någon måtta på det.
Dagens garv: "jag är inte kränkt"

Nä, det framgår med all tydlig önskvärdhet att du är cool med det.
2018-05-09, 18:35
Medlem
"– Jag har fått höra en del, men det är bara kul att folk bryr sig. Det är svårt att påverka mig. Helt ärligt bryr jag mig inte vad folk skriver. Ska jag bry mig om någon 15-åring skriver till mig eller någon 40-årig farsa med tre barn? Jag tycker att de ska fokusera på sina familjer i stället för att fokusera på mig. Jag bryr mig inte."

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/wEm8LP/ska-fokusera-pa-sina-familjer-i-stallet-for-pa-mig

Jesper Klarström verkar vara helt tappad! Att visa sig vara en idiot på planen så visar Jesper att han är en större idiot utanför planen.

Vilka är med och bidrar till din lön Jesper Klarström?
Det enskilda samtal man haft verkar inte alls ha fastnat. Eller har man från föreningens sida uttryckt sig väldigt dåligt?

Hur ser Djurgårdens supportrar på detta uttal?
2018-05-09, 18:41
Medlem
Citat:
Eh vad skulle det vara för skillnad? Jag kan givetvis inte svara för vilka klubbar inom svensk fotboll som gjort något liknande med bubbel, smink osv, men jag vet att det förekommer i flera andra sporter, såsom inom trav och ishockey och vad jag vet har ingen reagerat då. Sedan hur du då inte tycker det är något konsrigt att lagen spelar i rosa men tycker att allt det andra är stereotypt och att det är fullt naturligt att folk reagerar över Sundsvalls initiativ, ja då är ju du på ungefär samma nivå som Löfvens svammel om LAS-lagarna i debatten om våldtäkter.
Kan du ge exempel vilka andra evenemang och klubbar inom trav och hockey har gjort detsamma?

IFK Göteborg har såvitt jag vet också spelat i rosa men det verkar du helt bortse ifrån?
Vad har detta med saken att göra?
2018-05-09, 19:44
Medlem
Den riktiga chocken i Giffarnas erbjudande är ju att det kostar 280 kr att gå på Sundsvall - BP.

Typ 200 kr överpris.
2018-05-09, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Den riktiga chocken i Giffarnas erbjudande är ju att det kostar 280 kr att gå på Sundsvall - BP.

Typ 200 kr överpris.

Nja, det är ju ändå värt för att få se en given vinst. Alla vinner ju över Bp... va?
2018-05-09, 21:12
Medlem
bagarn29s avatar
Har ni glömt "Ladyball"? Året var 2016.

2018-05-09, 21:35
Medlem
Snorkelbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Facked-Up
Eh? Vad är ett matchställ för jämförelse? Det finns många lag som spelat med rosa ställ.

Skillnaden är att här riktar man sig till kvinnor med hjälp av rosa, bubbel och smink. Klassiskt stereotypt.
Jag förstår att folk reagerar.
Jag förstår att folk här inne reagerar på att folk reagerar.
Själv har jag viktigare saker att reagera på men ville ändå ställa frågan om du inte såg det stereotypa. Men det valde du att inte svara på. Men det är inget krav eller något jag förväntar mig heller.

Och vad är grejen att lägga energi på öht? Passar det inte in på vad man gillar, enkelt. Ge fan i att gå! Trötta jävla PK-människor.

Hade det vart bättre om man försökt locka med motorsågar, hembränt och truckerkepsar IOM att det inte passar in på stereotypen?
Senast redigerad av Snorkelben 2018-05-09 kl. 21:41.
2018-05-09, 22:52
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
När det kommer till dagens "feminister" så finns det ingen anledning till att bry sig om eller försöka förstå vad dom är upprörda över. Det enda dom är intresserade av är att smeta en offerstämpel på alla kvinnor så att dom inte känner sig lika ensamma i sina egna misslyckade liv.

Om vi vänder på steken. Säg att Sundsvall hade haft ett event för män med öl och snusprovning och en catwalk där manliga modeller visar upp de senaste nätbrynjemodellerna. Vilka skulle uppröras av detta? Jag tror att ytterst få män skulle uppröras över den stereotypen.

Däremot skulle säkert samma muppar som klagar över Sundsvalls event klaga på att kvinnor exkluderas då dom minsann också kan dricka öl och snusa.

Kvinnor är tydligen alltid offer, snacka om att feminismen numera är ett skämt!
Fräsch syn du har på könsroller.
Dessutom kan du vara lugn över att ett arrangemang som du beskriver ovan hade fått kritik. Tro inget annat.
2018-05-09, 23:31
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
"– Jag har fått höra en del, men det är bara kul att folk bryr sig. Det är svårt att påverka mig. Helt ärligt bryr jag mig inte vad folk skriver. Ska jag bry mig om någon 15-åring skriver till mig eller någon 40-årig farsa med tre barn? Jag tycker att de ska fokusera på sina familjer i stället för att fokusera på mig. Jag bryr mig inte."

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/wEm8LP/ska-fokusera-pa-sina-familjer-i-stallet-for-pa-mig

Jesper Klarström verkar vara helt tappad! Att visa sig vara en idiot på planen så visar Jesper att han är en större idiot utanför planen.

Vilka är med och bidrar till din lön Jesper Klarström?
Det enskilda samtal man haft verkar inte alls ha fastnat. Eller har man från föreningens sida uttryckt sig väldigt dåligt?

Hur ser Djurgårdens supportrar på detta uttal?

Tro vad du vill, jag är den 40-åriga farsan med tre barn... Han kan dra åt helvete~

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in