Citat:
Nu vet jag inte hur bra medias uppgifter stämmer, med stämmer de någorlunda så har han gjort årtiondets skitaffär i allsvenskan i samband med ni sålde AC i vintras. Han var överlägset bäst förra året och en sådan spelare släpper man inte för de kaffepengar som antytts. Att han sedan köpte den nu våldtäktsåtalade spelaren i Malmö med fäbless för väldigt unga tjejer för (10-15 miljoner?) ungefär samma pris, är vad som skulle göra mig som supporter väldigt fundersam till vad tusan klubben håller på med.
Medias uppgifter stämmer AC såldes för mellan 10-15 miljoner. Men just den affären har jag förståelse för när man hör vad som ligger bakom. Hade DA inte förlängt kontraktet förra sommaren hade han gått gratis (det var ett gentlemans agreement att kom ett bud in så skulle han släppas), han var fruktansvärt besviken efter Vardar-fiaskot och ville inget annat än bort från MFF samt att en 28-årig innermittfältare från Svenska ligan med en misslyckad utlandssejour bakom sig inte värderas högre än så.
Att Sarfo gillar barn vet jag inte om man kan lasta Daniel Andersson för. Kanske kunde man hittat antydningar om man scoutat bättre? Enligt rapporter från träningsplanen såg han faktiskt ut att vara bäst i laget innan han greps, jag tror han hade varit en sån där 30-miljoner plus försäljning om han inte varit en vidrig människa utanför plan.
Citat:
Förutom Forsberg så har vi IKT för över 40 miljoner (bästa affären MFF någonsin gjort).