2018-05-08, 13:03
Medlem
Kungblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bearforceone
Nu vet jag inte hur bra medias uppgifter stämmer, med stämmer de någorlunda så har han gjort årtiondets skitaffär i allsvenskan i samband med ni sålde AC i vintras. Han var överlägset bäst förra året och en sådan spelare släpper man inte för de kaffepengar som antytts. Att han sedan köpte den nu våldtäktsåtalade spelaren i Malmö med fäbless för väldigt unga tjejer för (10-15 miljoner?) ungefär samma pris, är vad som skulle göra mig som supporter väldigt fundersam till vad tusan klubben håller på med.

Medias uppgifter stämmer AC såldes för mellan 10-15 miljoner. Men just den affären har jag förståelse för när man hör vad som ligger bakom. Hade DA inte förlängt kontraktet förra sommaren hade han gått gratis (det var ett gentlemans agreement att kom ett bud in så skulle han släppas), han var fruktansvärt besviken efter Vardar-fiaskot och ville inget annat än bort från MFF samt att en 28-årig innermittfältare från Svenska ligan med en misslyckad utlandssejour bakom sig inte värderas högre än så.

Att Sarfo gillar barn vet jag inte om man kan lasta Daniel Andersson för. Kanske kunde man hittat antydningar om man scoutat bättre? Enligt rapporter från träningsplanen såg han faktiskt ut att vara bäst i laget innan han greps, jag tror han hade varit en sån där 30-miljoner plus försäljning om han inte varit en vidrig människa utanför plan.

Citat:
Ursprungligen postat av Bearforceone
Vilka spelare har Daniel Andersson tagit bra betalt för under sin tid som sportchef? Kan inte minnas när ni sålde en spelare för över 30 miljoner sist faktiskt, var det möjligtvis Emil Forsberg?

Förutom Forsberg så har vi IKT för över 40 miljoner (bästa affären MFF någonsin gjort).
2018-05-08, 13:07
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Islänningen sålde dom väl för ca 30 miljoner.

Edit: Vet inte exakt vad dom fick men....

Fan, glömde totalt bort hans blotta existens på mindre än ett år till och med. Dags att gå till doktorn eller möjligtvis gå ut och njuta av solen istället för sitta hemma och snacka om fotboll på internet känns det som.
2018-05-08, 13:39
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungbla
Medias uppgifter stämmer AC såldes för mellan 10-15 miljoner. Men just den affären har jag förståelse för när man hör vad som ligger bakom. Hade DA inte förlängt kontraktet förra sommaren hade han gått gratis (det var ett gentlemans agreement att kom ett bud in så skulle han släppas), han var fruktansvärt besviken efter Vardar-fiaskot och ville inget annat än bort från MFF samt att en 28-årig innermittfältare från Svenska ligan med en misslyckad utlandssejour bakom sig inte värderas högre än så.

Att Sarfo gillar barn vet jag inte om man kan lasta Daniel Andersson för. Kanske kunde man hittat antydningar om man scoutat bättre? Enligt rapporter från träningsplanen såg han faktiskt ut att vara bäst i laget innan han greps, jag tror han hade varit en sån där 30-miljoner plus försäljning om han inte varit en vidrig människa utanför plan.

Tycker fortfarande det är allt billigt, visserligen är många av dagens spelare egocentriska, själviska och tycks vara drabbade av vår tids kränkthetskultur ganska rejält. Men det är samtidigt ingen social välgörenhetsverksamhet klubbarna i allsvenskan bedriver och skriver man ett 1-5 års kontrakt gäller också det, precis för oss andra som inte är lika privilegierade som professionella fotbollsspelare ändå är. Precis ett sånt läge där han gott ha fått spela av sitt kontrakt och sedan gå som bosman om han inte ville stanna. Vill spelarna sedan lipa sig bort så finns det ju alltid behov av städare och folk som klipper gräset... Inget man vill ha på sitt CV när man är dryga 30 och bara har ett par år kvar i toppen som fotbollsspelare.

Visst finns det alltid nackdelar med att tvinga kvar spelare som vill bort, men det är också ingen som tvingar spelarna att skriva på för en klubb från första början heller. Riskerna med att binda sig vid ett kontrakt vägs upp av lön, klausuler samt bonusar.

Visst kunde DA inte veta att han köpt grisen i säcken med Sarfo, men kunde Göteborg få dryga 20-25 för deras danske anfallare de sålde för ett par år sedan (Lasse Vibe var det ju givetvis! Som var knepig att hitta namnet på när det inte fanns där i huvudet, då jag var helt 100 på att han var islänning hjälper inga google i världen), så ser jag inte att Malmö kan få ungefär samma pris, då spelarna var i ungefär samma ålder och i ungefär samma läge rent kontraktsmässigt sett. De övriga andra afrikanerna i er trupp var även de rätt dyra även de har jag för mig och de om några, har väl knappast gjort någon annan än säljaren glad?

Vidhåller att han gjort usla affärer jämfört med sina föregångare på positionen.

Citat:
Ursprungligen postat av Kungbla
Förutom Forsberg så har vi IKT för över 40 miljoner (bästa affären MFF någonsin gjort).

Missade totalt islänningen, där tog ni bra betalt, inget snack om den saken.
Senast redigerad av Bearforceone 2018-05-08 kl. 13:49.
2018-05-08, 13:48
Medlem
junkbords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
...
Edit #2: Har skrivit det många gånger vid det här laget, men Calisir är en jävla bra värvning(påminner en del om snubben vi lånade in från Holland, han med fina passningsfoten), tycker Gren lyckats helt ok, eller är det någon som saknar t ex Bjärsa?

Hjörtur Hermansson, förjävla fin spelare. Riktigt synd att vi inte kunde binda upp honom. En personlig favorit.
2018-05-08, 14:06
Medlem
https://twitter.com/mickesh/status/993727731530698758?s=21

Något som kan bestraffas i efterhand i och med att domaren inte uppmärksammade det?
2018-05-08, 14:07
Medlem
Boomshiggabangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mzzo
Nej. Menar bara att Wernersson hade flyt. Dahlin hade den stolpen och tar normalt ett sånt skott. Sen var det ett bra avslut, men att få in bollen med en sån precision vid Dahlins stolpe är mest tur.

Självklart. Precis lika flyt som Strandberg hade på sitt skott då.
2018-05-08, 14:44
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weekends
https://twitter.com/mickesh/status/993727731530698758?s=21

Något som kan bestraffas i efterhand i och med att domaren inte uppmärksammade det?

Om det anmäls så är det möjligt att bestraffas.
2018-05-08, 15:32
Medlem
BertilEnstoerings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
En match som i sig inte betyder någonting heller. Visst, en titel, men vafan.. Båda är ju i Europa ändå.
Något mer i potten för DIF om jag inte har fel. En cupseger skulle väl innebära att man går in en omgång senare i EL och har därmed kortare väg till gruppspel.
2018-05-08, 15:35
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BertilEnstoering
Något mer i potten för DIF om jag inte har fel. En cupseger skulle väl innebära att man går in en omgång senare i EL och har därmed kortare väg till gruppspel.

Alltså, vi ska nog inte ha för höga förhoppningar till att vi ska gå till gruppspel i Europa med vårt nuvarande spel. Det ska bli sjukt roligt med Europa, men mer än så ska man nog inte hoppas på.
2018-05-08, 15:42
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Alltså, vi ska nog inte ha för höga förhoppningar till att vi ska gå till gruppspel i Europa med vårt nuvarande spel. Det ska bli sjukt roligt med Europa, men mer än så ska man nog inte hoppas på.
Känner lite samma sak. Hoppas på roligt motstånd iaf.
2018-05-08, 15:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Känner lite samma sak. Hoppas på roligt motstånd iaf.

Är det inte så att om DIF vinner på torsdag, så får 4an från förra säsongen, också kvala till Europa League? Eftersom då får DIF Europa plats de redan har. Så för det laget som kom 4a förra säsongen så spelar det faktiskt roll
2018-05-08, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Är det inte så att om DIF vinner på torsdag, så får 4an från förra säsongen, också kvala till Europa League? Eftersom då får DIF Europa plats de redan har. Så för det laget som kom 4a förra säsongen så spelar det faktiskt roll

Nej, både Malmö & Djurgården är klara för Europaspel via sina platser i ligan förra säsongen, så Häcken är redan garanterad EL plats oavsett vilka som vinner.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in