Citat:
Ursprungligen postat av
SGustafsson91
Med tanke på derbydiskussionen som var här inne för någon dag sedan så kan ju hela landet tolkas som derby mer eller mindre... Kanske var det som åsyftades

Ska bli skoj med Götalands-derby, E6-derby, kustderby och storlags-derby idag mot MFF
Matchen ikväll blir givetvis otroligt svår dock även om MFF hackat även dom. Jag är lite rädd att det kommer kännas som mot AIK där inte spelarna riktigt tror på att det ska gå att vinna/ta poäng utan att man är nöjd med en okej insats även vid torsk.
Nu sitter jag inte och kräver att vi denna säsong ska slå lag som MFF, AIK etc borta men man vill ju iaf se att vi försöker ordentligt.
Får väl hoppas att Dahlberg kan bjuda på en liknande insats som ifjol när han i Malmö gjorde det årets bästa insats av en målvakt i allsvenskan. Räddningen på armbågens straff glömmer man inte i första taget.
Citat:
Ursprungligen postat av
snillet_1
Han kommer från en liga som verkar vara rejält mindre taktisk än Allsvenskan så han har lite att lära. Ett jäkla tillslag har han visat prov på några gånger däremot. Skjuter väldigt bra och verkar ganska bollsäker. Tror han kommer igång på riktigt efter sommarupphållet.
Dessutom har han rätt stora språkliga problem då han, logiskt nog, inte kan svenska än men inte heller engelska. Det finns givetvis ett "fotbollens språk" men det är ändå svårt.
Man har som du säger sett glimtar av att det finns något bra där och då Engvall lär lämna efter uppehållet finns det ju en plats ledig och i takt med speltid tror jag att det lossnar.