2018-05-03, 22:43
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Hahaha jösses. dif må vara gråa, men ut åker de aldrig. Definitivt material för övre halvan, trots allt.
.

Jo du har nog en poäng.

Bosse måste ha halsat minst en flaska wc-anka innan han signade Badji.
En tegelvägg har bättre mottagningar än denna snubbe. Därtill verkar han vara schizofren och skall utföra brytningar och ha nickdueller med sig själv. Vilket jävla cluster-fuck till spelare.
2018-05-03, 23:10
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Å andra sidan så fick ju inte Rosenberg spela på balkongmattan på Tele2 då man ville spara honom så han kanske också vilar då.
Rosenberg vilas naturligtvis inte i en cupfinal.
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Det är ett djävla otyg det där. Nästa gång vi har en serieledare är 6 augusti.
Bara att ordna en ledning som är större än 3 (eller 6) poäng så kan man ignorera haltande tabeller.
2018-05-04, 10:31
Avslutad
Skönt med seger igår. Oerhört viktigt och nu kommer vi förhoppningsvis börja klättra i tabellen. Så oerhört stabilare vi blev när både Bengtsson och Bachirou var tillbaka, helt annat lugn och stabilitet i spelet och äntligen någon som kan sköta uppspelen från backlinjen och inte bara paniktjongar iväg bollen så fort den dimper ner vid fötterna.

Måste ändå säga att Kadewere ser intressant ut och det finns gott om potential men Badji däremot, bara att skeppa iväg. Länge sedan jag såg en så dålig spelare lira boll på Stadion.
2018-05-04, 11:08
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Skönt med seger igår. Oerhört viktigt och nu kommer vi förhoppningsvis börja klättra i tabellen. Så oerhört stabilare vi blev när både Bengtsson och Bachirou var tillbaka, helt annat lugn och stabilitet i spelet och äntligen någon som kan sköta uppspelen från backlinjen och inte bara paniktjongar iväg bollen så fort den dimper ner vid fötterna.

Måste ändå säga att Kadewere ser intressant ut och det finns gott om potential men Badji däremot, bara att skeppa iväg. Länge sedan jag såg en så dålig spelare lira boll på Stadion.

Mittback i sommar? Utan Bengtsson har ert försvar sett otroligt darrigt ut och trodde inte Bengtsson var så viktig för mittlåset. Nu såg det inte bra ut igår heller men en förbättring och förståeligt om Bengtsson är ur form direkt tillbaka från en ganska allvarlig skada.
2018-05-04, 14:38
Medlem
Balonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Mittback i sommar? Utan Bengtsson har ert försvar sett otroligt darrigt ut och trodde inte Bengtsson var så viktig för mittlåset. Nu såg det inte bra ut igår heller men en förbättring och förståeligt om Bengtsson är ur form direkt tillbaka från en ganska allvarlig skada.

In med Östersunds Papagiannopoulus och skicka iväg Brorsson till TFF.
2018-05-04, 14:40
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balonzo

Eller gå all in på att skola in Lewicki som mittback.

Jag har faktiskt inte sett hans längd som ett problem i de matcherna han spelat mittback.
2018-05-04, 15:26
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP

Safari var vass igår, annars tyckte jag ni var ganska sega. Ioförsig så var Rosenberg rätt bra, men det räknar man ju med. Kan även påpeka att det här var Tino's bästa match någonsin och fortsätter han såhär så kanske det finns chans att han kan stanna i elvan. Men Han är så fruktansvärt ojämn. Badji vill man inte ens skriva om, hans bollkontakt är i paritet med min, och jag kör inomhusfotboll med jobbet på tisdagar.
2018-05-04, 17:28
Medlem
Citat:
Safari var vass igår, annars tyckte jag ni var ganska sega. Ioförsig så var Rosenberg rätt bra, men det räknar man ju med. Kan även påpeka att det här var Tino's bästa match någonsin och fortsätter han såhär så kanske det finns chans att han kan stanna i elvan. Men Han är så fruktansvärt ojämn. Badji vill man inte ens skriva om, hans bollkontakt är i paritet med min, och jag kör inomhusfotboll med jobbet på tisdagar.
Att torska med ett mål borta mot Malmö är väl ingen katastrof? Räknas det som det allsvenska derbyspöket dör om ni vinner på söndag?
2018-05-04, 17:32
Medlem
Citat:
Karlström filmade ikväll också om någon nu missade det, han gjorde sig nästan lika illa som Svanberg efter en nickduell där Svanberg visst dog. Det hade iof Karlström också gjort om vi ledde med 1-0.
Du menar när Svanberg låg och vred sig med huvudskada efter knuffen i ryggen på slutet? Borde man inte inse att det bara blir pinsamt.
2018-05-04, 18:37
Medlem
Pallestroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
Ger lite extra kulor om Jiloan får spela wm oxå.

Tycker du att han är en spelare för landslaget?
Lär knappast bli uttagen...
2018-05-04, 18:44
Medlem
Pallestroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balonzo

Eller till Ryssland för 15 miljoner som det tackades nej till för nån månad sedan.
2018-05-04, 18:48
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Att torska med ett mål borta mot Malmö är väl ingen katastrof? Räknas det som det allsvenska derbyspöket dör om ni vinner på söndag?
Vad har det med Badji att göra? Hade vi haft en till anfallare ungefär lika bra som Kadewere hade vi kunnat få med oss 1-1 eller kanske tom. vinst igår.

Vi vann mot BP 2014 Tror det var senast. Men "alla" räknar ju vårt "spöke" till 2011 så.. Klart bp är ett derby, vi spelar ju i samma stad. Självklart går det dock inte att jämföra med prestigen i matcher mot aik och hammarby dock.

Så att säga att vi inte vunnit ett allsvenskt (att slå aik i semifinal i cupen och få chans på en till titel genom att slå ut värsta antagonisten rankar jag dock väldigt högt) derby sen 2011 är faktiskt fel. Man kan säga att vi inte slagit våra två värsta antagonister (i AS) sen 2011 istället.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in