2018-04-29, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Skulle han även lyckas dra ner Elfsborg, med den truppen, så får väl det anses som nån sorts bedrift.
Men ja, du har faktiskt rätt i att han tog upp Jsödra, men som du säger, vad spelar det för roll när han även drog ner dem.
Han känns inte som någon tränare för ett potentialt topplag i alla fall. Men vem vet, vi kanske får vänta till efter VM-uppehållet och se vart hans lag står. Dock är jag inte övertygad om att han får vara kvar tills dess.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otto Flick
https://twitter.com/Fotbollsdamp/status/990606597465542656

Bollen bör bli avstängd.
Vad hände? Fick han frispark för den?
Medlem
Snorkelbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Commissary
Vidrigt beteende. Var hände detta?

Ingång F 15-20 efter slutsignalen
2018-04-29, 22:13
Medlem
Lurigfaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Gårdare! Diskutera i grupp: hur förhåller man sig rent moraliskt till Karlströms agerande när man har kritiserat Sundgren för exakt liknande? Vinnarskalle eller ska han stängas av?

Vedervärdigt och patetiskt givetvis, precis som alla andra dylika filmstjärnors prestationer.
2018-04-29, 22:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Han känns inte som någon tränare för ett potentialt topplag i alla fall. Men vem vet, vi kanske får vänta till efter VM-uppehållet och se vart hans lag står. Dock är jag inte övertygad om att han får vara kvar tills dess.

Alltså de måste ju börja vinna lite iaf, eller spela hyfsat bra. Om man jämför Elfsborg med mitt IFK så ser jag stora skillnader på Poyas bygge i år och med Lennartssons förra året. I år så har vi en ide om hur vi vill spela, visst vi har förlorat hälften av matcherna. Men mot Häcken senast såg jag ett tydligt framsteg, återigen, vi vill styra och ha spelet. Tror Poya kan bli riktigt bra i längden, en top 8 placering vore riktigt bra.

Elfsborg å andra sidan, har inte ens en ide. Kanske behöver en omstart likt mitt IFK?
2018-04-29, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Alltså de måste ju börja vinna lite iaf, eller spela hyfsat bra. Om man jämför Elfsborg med mitt IFK så ser jag stora skillnader på Poyas bygge i år och med Lennartssons förra året. I år så har vi en ide om hur vi vill spela, visst vi har förlorat hälften av matcherna. Men mot Häcken senast såg jag ett tydligt framsteg, återigen, vi vill styra och ha spelet. Tror Poya kan bli riktigt bra i längden, en top 8 placering vore riktigt bra.

Elfsborg å andra sidan, har inte ens en ide. Kanske behöver en omstart likt mitt IFK?

Elfsborg har nog ambitionen att slåss i toppen men då måste dom ju som du säger ha en tydlig spelide men det verkar dom inte ha hittills och inte verkar deras defensiv ha blivit bättre heller. Jag tycker att mitt Sundsvall vann rättvist idag, ska jag vara helt ärlig så tycker jag att Elfsborg var relativt bleka. Segern kändes aldrig riktigt hotad. Jag tycker det syns tydligt att deras självförtroende är rejält sargat.
2018-04-29, 22:27
Medlem
Julinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Vad hände? Fick han frispark för den?

Stoppade Bajens riktigt farliga kontringsläge i 87:e genom att fejka huvudskada. Var tre mot tre eller något sådant.
2018-04-29, 22:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Det var 29.00 på oss på bet365 innan säsongen.
Jag har Bajen som segrare till 51.00 på unibet, om det var det ni diskuterade.
2018-04-29, 22:43
Medlem
En lite intressant kuriosa som många kanske inte vet är att Giffarna fortfarande inte förlorat en match när William Eskelinen stått. Imponerande får man lov att säga.
2018-04-29, 22:59
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enlegendikostym
Vi Giffers är alltså obesegrad efter 5 omgångar och media skriver knappt ett ord om oss, Det känns lite trist. Men är så djävulskt taggad på att möta Hammarby nu på Lördag så vi får oss ett riktigt prov på vart vi står!

Från ett litet lag till ett annat, starkt imponerad av Giffarna hittills.

Kalla det landsorts-curse, lata journalister eller resultat av klickokratin på nätet. Själv lärde jag mig den läxan när Kff skulle möta Aik för cirka 10 år sedan Kalmar hade 9 spelare som varit borta minst två veckor med skador. AIK hade fyra spelare borta. Aik fick ett mittuppslag i sportbladet med Skadekris med stora bokstäver, Kalmars skador noterades knappt. Så är det för små lag och det är bara att gilla läget.

Därför är det extra kul när Kff och Sundsvall spelar skiten ur Mff.

Mvh Kalmarfan
2018-04-29, 23:26
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Från ett litet lag till ett annat, starkt imponerad av Giffarna hittills.

Kalla det landsorts-curse, lata journalister eller resultat av klickokratin på nätet. Själv lärde jag mig den läxan när Kff skulle möta Aik för cirka 10 år sedan Kalmar hade 9 spelare som varit borta minst två veckor med skador. AIK hade fyra spelare borta. Aik fick ett mittuppslag i sportbladet med Skadekris med stora bokstäver, Kalmars skador noterades knappt. Så är det för små lag och det är bara att gilla läget.

Därför är det extra kul när Kff och Sundsvall spelar skiten ur Mff.

Mvh Kalmarfan

Synd är det. Två fina klubbar!
2018-04-29, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnbauerGrisen
Synd är det. Två fina klubbar!

Två klubbar som är totalt uthorade sett till kladd på tröjan via reklam. Kalmar tar nog priset med Guldfågeln Arena..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in