2018-05-01, 09:01
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Det är väl en god tanke i sig om dom ska byta till hybrid, men så länge dom fortfarande har plast ska dom inte klaga på andra lag.

Ska man applicera det tänket på allt kan man inte framföra klagomål på mycket. "Bara för att vi har det lika jävligt kan vi inte klaga på att andra har det lika jävligt för att ännu mer visa på vårt problem".
Det gör ju snarare klagomålen än mer väsentliga att lyfta fram.

Citat:
Då kan dom ha en sådan banderoll på hemmamatcherna eller ta det personligen istället för att syssla med dubbelmoral

Ja, det vore ju jättebra om alla supportrar tar allting personligen istället för att enas och framföra klagomålen som grupp. Dessutom syns ju deras klagomål mer såhär, vilket bl.a. denna diskussion är ett tecken på. Då får dom mer uppmärksamhet vilket belyser frågan mer och sätter mer press på beslutsfattarna.

Dubbelmoral? Dom klagar ju på ALL plastaskit.
2018-05-01, 09:10
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Kollat på reprisen på 3-2 målet mellan ÖSK och Dalkurd. Bara jag som tycker det målvaktsingripandet är extremt misstänktsamt? Ser ut som han släpper in målet medvetet, hans händer verklar klart vara inom räckhåll men lyfter inte fullt ut dom förrän bollen passerat. Men kanske bara jag som inbillar mig..

Bollen touchar en DK-spelare och ändrar bana till en båge. Hade det blivit en ren bollbana hade målvakten troligen fått den på sig/räddat skottet om det gått på mål.
2018-05-01, 09:26
Medlem
nomadics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Kollat på reprisen på 3-2 målet mellan ÖSK och Dalkurd. Bara jag som tycker det målvaktsingripandet är extremt misstänktsamt? Ser ut som han släpper in målet medvetet, hans händer verklar klart vara inom räckhåll men lyfter inte fullt ut dom förrän bollen passerat. Men kanske bara jag som inbillar mig..

Såg billigt ut. Bollen touchar ju dock på vägen vilket förmodligen ställer till det. Däremot kan man ju verkligen fråga sig vad han sysslar med vid 2-2...
2018-05-01, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frewib
Djurgården ser ju ut att sjunka lika snabbt som Titanic. Två derbyförluster efter endast sex omgångar, men det är väl allmänt känt att DIF aldrig vinner derbys i allsvenska sammanhang.
Det största frågetecknet jag har kring Dif är vem som ska göra målen? Badji ser inte säker ut och Tino Kadewere har två vänsterfötter. Visst kan de sätta någon balja men det syns tydligt att de är väldigt beroende av sin omgivning. Hur säkert sitter Özcan?
Du kanske ska vänta ut cupfinalen innan du dömer ut dem. Ifjol vann de inga derbyn, men slutade med lilla-silvret.

Under de första omgångar i fjol var både Göteborg och Elfsborg "mvh serieledare". Efter omgång 6 var Sirius tvåa? Det är mycket kvar.
2018-05-01, 12:01
Medlem
Förstår inte alls denna diskussion om att Dalkurds målvakt skulle ha släppt in något "tveksamt" mål igår.

Andra målet är en perfekt slagen hörna där örebrospelaren träffar bollen perfekt med huvudet, vad menar ni att han skulle göra bättre där?

Och allvarligt, hur kan man tycka att 3-2 ens är i närheten av målvaktstavla? Bra träff för det första men framförallt touchar ju bollen på försvarare vilket försvårar avsevärt. Det var ju inte så att han slängde in bollarna direkt. Om man kallar det för tveksamt målvaktsingripande har man inte små krav enligt mig. Då tycker jag snarare att Dalkurds andra mål var mer målvaktstabbe.
2018-05-01, 12:07
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Om så vore fallet hade du öst lika mycket galla över Karlström. Nu är det inte så och din riktiga agenda står klar. Det handlade snarare om att ta chansen att spy galla över en spelare i ett rivaliserande lag.

Hyckleriets nakna ansikte.
Nej. Att du och många fler öser galla mot Karlström har jag inget emot. Det var min poäng tidigare.
2018-05-01, 12:38
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Nej. Att du och många fler öser galla mot Karlström har jag inget emot. Det var min poäng tidigare.
Men du duckar fortfarande frågan; varför gör inte du det? Är det inte lika intressant nu när det är en djurgårdsspelare?
2018-05-01, 12:39
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Men vad tycker du om Karlströms beteende och tycker du han ska bestraffas i efterhand? Representerar han Djurgården på ett bra sätt? (Och då menar jag med filmningen och inte hans spel i övrigt)
2018-05-01, 12:49
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
*
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Men du duckar fortfarande frågan; varför gör inte du det? Är det inte lika intressant nu när det är en djurgårdsspelare?
När Sundgren filmade resulterade det i rött kort så lite annorlunda diskussion. Min poäng där är att gnagarna vägrar erkänna det. Jag har dock ALDRIG skrivit något positivt om Karlström efter matchen.

Läa mitt tidigare inlägg
Citat:
Tycker alla filmningar är åt helvete oavsett om det är motståndarlag eller någon från DIF.
2018-05-01, 12:50
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Men vad tycker du om Karlströms beteende och tycker du han ska bestraffas i efterhand? Representerar han Djurgården på ett bra sätt? (Och då menar jag med filmningen och inte hans spel i övrigt)
Dåligt, ja. Nej.
2018-05-01, 12:52
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
*
När Sundgren filmade resulterade det i rött kort så lite annorlunda diskussion. Min poäng där är att gnagarna vägrar erkänna det. Jag har dock ALDRIG skrivit något positivt om Karlström efter matchen.

Läa mitt tidigare inlägg
Borde inte Jonas Olsson ha minst 2 gula och ett rött kort i varje jävla match, han gör ju inget annat än att filma och ge fula efterslängar?
2018-05-01, 13:06
Medlem
nomadics avatar
Citat:
Förstår inte alls denna diskussion om att Dalkurds målvakt skulle ha släppt in något "tveksamt" mål igår.

Andra målet är en perfekt slagen hörna där örebrospelaren träffar bollen perfekt med huvudet, vad menar ni att han skulle göra bättre där?

Och allvarligt, hur kan man tycka att 3-2 ens är i närheten av målvaktstavla? Bra träff för det första men framförallt touchar ju bollen på försvarare vilket försvårar avsevärt. Det var ju inte så att han slängde in bollarna direkt. Om man kallar det för tveksamt målvaktsingripande har man inte små krav enligt mig. Då tycker jag snarare att Dalkurds andra mål var mer målvaktstabbe.

Han ligger ju ner på marken redan innan nicken till 2-2 går mot mål efter att ohotad ha halkat till lätt med ena foten. Nej, jag säger inte att det är något fuffens med något men tror knappast han är speciellt nöjd med sitt agerande där.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in