Citat:
Ursprungligen postat av
Signaturum
Å andra sidan är vi inte kända för att attackera våra fd spelare. Jämför med när Olsen, EJ och ME drog till Köpenham, vår största rival i Norden. Visst blev man sur, fast att önska dom samtliga benbrott och värre fanns inte på pappret. Om Ijeh fick skit var det för att hela affären var så otroligt smutsig och under bordet.
Det är ju inte jämförbart med att gå till FCK, FCK är vedervärdiga på många sätt men ingen konkurrent på det sättet. Annan liga och man möts i praktiken aldrig om det inte är försäsongsmatch nån ev europamatch.
Attackera spelare? Frånsett att EN person slängde bangern mot Sana (och inte direkt varit uppskattad för det...) så har det aldrig, mig veterligen på rak arm, attackerats någon spelare från vår sida.
Citat:
Ursprungligen postat av
MrSkargard
Att Emil Salomonsson går ut och önskar dansken lycka till lär nog reta upp många Blåvitt-fans. Han hade ju hur enkelt som helst kunnat göra det internt.
Emil önskar en av sina kompisar lycka till men har ju samtidigt gjort klart vad han tycker om övergången i sig.
Lite som när en kollega på kontoret slutar och man önskar att han misslyckas för att man inte vill att hans nya arbetsplats ska ta något från ens egen nuvarande medan man samtidigt inte vill personen ifråga något ont.
Citat:
Ursprungligen postat av
Signaturum
Ungefär som AC då? Seriens bästa spelare som skriver på för 5 hela år, och drar ett halvår senare efter en kärleksförklaring till klubben.
Skedde reaktioner, men inte i nivån med att folk önskade honom fysisk skada.
Ni får gärna vara bittra, men bete er åtminstone.
Sen om man är en hjärndöd individ för att man inte gillar våld inom fotbollen är man väl det.
Ni gillar som sagt att attackera fd spelare inklusive domare.
Var det lika starka reaktioner ifrån ÖFK när vi köpte Bach? Knappast. Dom kunde bete sig.
IFK Göteborg är bara en rival rent historisk sett, i dagsläget är ni ett botten/mittenlag (största deltagardelen av serien). ÖFK kunde utmana i toppen åtminstone, och spelar i Europa.
Att därför släppa en så tongivande spelare till oss (inte som Bosman) borde ge lite större reaktioner än att vi plockar in en spelare utan kontrakt som råkat representera IFK.
Sen hur är faktumet att Ijeh-affären var otroligt smutsig skitsnack? Ledde till minst ett fängelsestraff senast jag kollade.
Fullt förståeligt med starkare reaktioner för brottsligt beteende.
AC skrev på nytt kontrakt, lämnade, ni fick pengar och gick till ett lag inte en människa bryr sig om av era fans?
Vi hade ju inte gnällt om Rieks i somras gått till nån halvdan holländsk klubb för några miljoner och vi fått in cash. Då hade det varit lite pengar in och ingen hade brytt sig mer än via lyckönskningar och tack för denna tiden.
Ingen har förövrigt uppmuntrat våld.
Att jämföra rivaliteten mellan IFK-MFF och MFF-ÖFK är ju befängt. ÖFK har inte funnits i mer än 20 år och endast två år i allsvenskan. ÖFK är inte en rival till något lag nånstans i hela världen. En konkurrent? Javisst iom att dom deltar i samma serien, men rival? Nej.
Beträffande att rivaliteten varit större förr är det ju tvärtom tycker jag som ändå varit med i rätt många år nu, jag brukar säga att känslan förr när vi och MFF möttes var en "respekterande rivalitet" där vi båda visste vad motståndarklubben gjort genom åren och respekterade det medan det på senare år, främst efter era senaste framgångar och den våg av nya fans ni fått via den ändrats totalt.
Otroligt synd egentligen då jag föredrog hur det var förr med känslorna under våra matcher.
Beträffande Ijeh-affären var det ju extremt heta känslor från ert håll när det skedde, och vid övergången visste ingen om hur den gått till med den härvan så det är en efterhandskonstruktion att skylla på det. Det var extremt hat mot honom från er sida.
Citat:
Ursprungligen postat av
ItchyNScratchy
Jag tycker absolut inte att era supportrars reaktioner är överdrivna och jag känner heller ingen annan Mffare som tycker så. Jag och många andra Mffare hade troligtvis reagerat liknande. Det som dock sticker ut och, iallafall i mina ögon, är konstigt är hur hans gamla lagkamrater deltar i hetsen, det är inget som jag har sett ske tidigare. Men som sagt, visar det sig att detta är ett internskämt så är det givetvis inget att bry sig om.
Tack, en vettig MFF-supporter.
Det är ju tydligen ett intern-skämt med sir väs men givetvis en syrlig pik samtidigt, precis som det ofta ges i alla kompisgäng.
Citat:
Ursprungligen postat av
godemannen
Armbågsmannen klar för blåvitt. Hahaha, det hade varit något det. Han är väl lika välkommen till blåvitt som Jimmy Åkesson är välkommen in i Stefan Löfvens regering.
Åkesson är garanterat en hyllad person av Löfven i jämförelse med om armbågen kommer till oss...