2018-04-19, 18:23
Medlem
Finsk-fyllas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Ja det vet jag väl?

Ville bara informera tråden, har inte läst det hittills. Var inte meningen att jag skulle citera dig, men första delen i din text fick mig att tänka på det.
2018-04-19, 18:31
Medlem
Finsk-fyllas avatar
Citat ur AB, Sirius Ordförande Ove Sjöblom:

"– Han är förkrossad. Fotboll är hans yrke och nu kan han inte fortsätta utöva det. Han får inte beträda vår fotbollsarena, vår fotbollsanläggning. Han är också förkrossad över hur han kan göra det här misstaget. Han är professionell fotbollsspelare och som sådan ansvarar man för vad man gör. Klart att han alla dagar i veckan skulle vilja ha det här ogjort, säger ordföranden Ove Sjöblom."
2018-04-19, 18:47
Medlem
lighten-ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Pojken har bara haft lite kul
Kanske med fler spelare i truppen

Dopingproverna får utvisa det
2018-04-19, 18:53
Medlem
lighten-ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpiderMC
Känns ju dessutom inte jätte bra om det hade varit OK att springa runt med knark i kroppen oavsett om det är prestationshöjande eller inte, sen ska ju dom här fotbollsspelarna på något sätt vara förebilder också..

Ja, detta är så dumt agerat på så många nivåer. Wicks var en spelare som var populär bland fans och eftertraktad av många klubbar inför säsongen och hade dessutom hög lön, men ändå så kastar han bort allt genom att knarka.
2018-04-19, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Vi har bredast offensiv och ni bredast defensiv tycker jag. Trots att Nisse tvingades lägga av och Nyholm åkte på ett benbrott besitter ni en väldigt stark defensiv linje. Då med Ekstrand på skadelistan också.

Vår bänk bestod senast av Kennedy, Dibba, Zengin, Svendsen, Smarason, Blazevic och Degerlund där de fem första är offensiv sparkapital som håller god allsvensk klass.

Nu hade ju Malmö lite otur med skador idag så jag ska inte vara för hård men med deras resurser tycker jag ändå att deras trupp är för tunn med tanke på att man väl ändå har som ambition att gå långt i Europa samt vinna SM-guld.

Vår defensiva bredd hinner jag tyvärr inte prata om för jag ska gå och lägga mig, ehum.
Eeeh, var det därför vi startade med en div 1 spelare och en winge i vår trebackslinje?

Sedan kanske det beror på om vi pratar on truppen som helhet eller vilka som är tillgängliga just nu. Trots att Malmö har fem sex spelare kan mam ha Rosenberg/Strandberg på bänken.
2018-04-19, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Mff har sin sämsta säsongsstart på 11 år just nu enligt Sydsvenskan.
Bajen borde väl ha sin bästa ever?
2018-04-19, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Se mitt senare inlägg i ämnet. Reviderade mig till att truppen är tunn sett till deras överlägsna resurser.

Jag skrev inlägget efter att dif hade gjort 2-0 och var lack.

Står dock kvar vid att man inte kan kombinera CL med Allsvenskan med denna trupp och förvänta sig framgång i båda.
Hur ligger CL/EL kvalspelet mot sommarfönstret, nu när det är VM?
2018-04-19, 18:59
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Bajen borde väl ha sin bästa ever?
Säkert. 2001 hade de 6p efter fyra omgångar.
2018-04-19, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Dalkurd hemmavid ikväll alltså.
En inte jättelätt match men ändå den lättaste av dom vi har kvar innan uppehållet så det är av otroligt stor vikt att vi lyckas vinna den. Efter denna väntar alltså AIK (b), Häcken (h), MFF (b), Norrköping (h), Ellos (b), DIF (h) innan vi avslutar med GIF Sundsvall borta... Ingen av dom matcherna är matcher vi i nuvarande läge kan räkna med att ta mer än en pinne i som bäst.
Det gäller att ha tålamod men jisses vad det kommer gnällas bland gnällspikarna vid torsk/utebliven seger ikväll.
Elfsborg verkar väl inte så vassa.... än så länge?
2018-04-19, 20:01
Medlem
Inte första gången Wicks stängs av. För ett par år sedan så stängdes han av i två månader för att ha skallat en motspelare i finska ligan.

Riktig liten bad boy det där.
2018-04-19, 20:58
Medlem
kristofferGs avatar
Blir det guld till Hammarby i år?
2018-04-19, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kristofferG
Blir det guld till Hammarby i år?
Lite tidigt att säga men skulle inte alls förvåna mig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in