Citat:
Ursprungligen postat av
Jeremy Roenick
Vore kul om du kunde analysera vad kokainet skulle göra för att höja Wicks prestation. Skulle inte förvåna mig ett dugg om fler spelare i Sirius har spår av kokain i sitt blod.
Är det nån mer än jag som tycker att Sirius är lite väl hårda mot Wicks och pratar om att hans karriär är över osv.
Har Wicks ens erkänt för Sirius att han frivilligt intagit kokainet?
Nu är jag inbgen expert på doping men vad jag vet klassas kokain som knark och oavsett vad du jag eller någon annan tycker så finns reglerna där av en anledning.
Förstår inte riktigt vad du får ut av att försvara Wicks i det här fallet. Tycker snarare det är ytterst nmärkligt att han tilläts spela förra omgången då provsvaret var positivt den 1 april.
Sedan ska du nog vara försiktig att misstänka att fler spelare i Sirius vore påverkade av samma preparat bara för att Wicks varit det. Någon i tråden påstod att Wicks gillar kokain.
Om Wicks själv erkänner eller inte ser jag som helt orelevant eftersom han redan åkt fast och klubben stängt av honom, antagligen har han inget att dölja. När du till och med försvarar doping börjar man ju verkligen undra.