2018-11-11, 20:29
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
För er verkade det som det. Det är den losermentaliteten som gör att ni bara har ett sm-guld och att era spelare viker ihop sig och i sista omgången tappar europaplatsen. Losermentaliteten är inbankad i väggarna.

Som jag skrev hade vi sämre trupp än förra året då vi kom 3a. Att vi vann cupen var väldigt starkt mtp. det. Efter sommaren sålde vi bort våra chanser till topplacering. Ni är fortfarande pajas-bajen, när ni hade lite framgång på g så slog losermentaliteten till igen.

”Viker IHOP sig”. Hahahahaha!

58 poäng alltså, 5 poäng bättre än er ypperliga fjolårssäsong. Att vi går ner till fjärdeplats är eventuell semantik beroende på utfallet i cupen. Europa således inte sumpat än.

Och du vill alltså ha kvar samma sportchef som felbalanserade er trupp över sommaren? Samma sportchef som ”försvårade” läget så inför cupspelet som ni ändå enligt dig så ”mirakulöst” lyckades vinna? Det ät väl inte ”vinnarmentalitet” av en sportchef att sumpa ett hyfsat guldläge under sommaren?

Jag har dock läst inlägg från dig tidigare och förstår att din argumentation inte är superstark och att du bara är ute efter att pikas, så har inga förhoppningar om givande diskussioner. Grattis till sjundeplatsen och att Siriusspöket nu är fullständigt borta
2018-11-11, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Tycker 2-0 målet är snyggare i AIK matchen.

Nu mår man.

Nja, den där volleyn var fan magnifik, det var ju ett riktigt konstmål, man ser inte sådana så ofta, "zlatan-klass".
2018-11-11, 21:16
Medlem
Salorms avatar
Visst svider det, men AIK är tyvärr rättmätiga mästare, grattis.
2018-11-11, 21:25
Medlem
Fred Friendlys avatar
Grattis Gnaget. Värdiga vinnare.
2018-11-11, 21:51
Medlem
Kul med seger, som vanligt i mitt supporterskap blir jag inte lika glad, som jag blir sur vid motgång. Jag får jobba med mig själv.

67 poäng är bra, det är väl inte så många som tagit fler? Norrköping och Malmö.

Om jag räknar rätt så släppte vi bara in 5 mål sedan serien vände... varav tre mot Norrköping.

Bra värvat Rashidi och Jansson gick tydligen sub 500 k.... tillsamnans.

Mycket skador i år, bänken idag såg rejält tunn ut.

Grattis Norrköping, silver och de som besegrat oss. Tur att vi gick bättre mot deltagarlagen.

Vill även gratulera Bajen till tredjeplatsen. Starkt att göra tre mål på bortaplan - då torskar man inte.

Fler naturgräs lag nästa år.

När Malmö sparkade MP var de 7 p efter nu 9 men de gjorde ett fint sommarfönstret och har fina kontakt över 2019. Just nu får de nog bära favoritskapet inför 19. Vi får väl se om de pallar trycket då.

Lite förvirrad just nu, men återkommer med betyg. Lite kort överraskar väl Häcken, Östersund (jag trodde de skulle klappa ihop), Sundsvall och Bajen positivt. Kanske Peking är där. Malmö är nog med tvekan godkänt, samma med Djurgården (som ändå tog cup-titeln och dödade det ena derbyspöket, mot Bajen).

Ha en trevlig kväll och så roligt på jobbet ni kan, fram till april.
2018-11-12, 00:22
Medlem
Det var ju det som jag skrev redan före säsongen att AIK skulle jogga hem det och att NI SKA AKTA er för Gnaget. Och ändå var det folk här som skrattade åt det. Jag upprepar det igen. NI SKA AKTA ER FÖR GNAGET!
2018-11-12, 01:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Kul med seger, som vanligt i mitt supporterskap blir jag inte lika glad, som jag blir sur vid motgång. Jag får jobba med mig själv.

Om jag räknar rätt så släppte vi bara in 5 mål sedan serien vände... varav tre mot Norrköping.

Bra värvat Rashidi och Jansson gick tydligen sub 500 k.... tillsamnans.

Mycket skador i år, bänken idag såg rejält tunn ut.

Grattis Norrköping, silver och de som besegrat oss. Tur att vi gick bättre mot deltagarlagen.

Vill även gratulera Bajen till tredjeplatsen. Starkt att göra tre mål på bortaplan - då torskar man inte.

Fler naturgräs lag nästa år.

När Malmö sparkade MP var de 7 p efter nu 9 men de gjorde ett fint sommarfönstret och har fina kontakt över 2019. Just nu får de nog bära favoritskapet inför 19. Vi får väl se om de pallar trycket då.

Lite förvirrad just nu, men återkommer med betyg. Lite kort överraskar väl Häcken, Östersund (jag trodde de skulle klappa ihop), Sundsvall och Bajen positivt. Kanske Peking är där. Malmö är nog med tvekan godkänt, samma med Djurgården (som ändå tog cup-titeln och dödade det ena derbyspöket, mot Bajen).

Ha en trevlig kväll och så roligt på jobbet ni kan, fram till april.

Bajen hade behövt vinna. 3-3 räckte bara till en fjärdeplats. MFF tog tredjeplatsen på bättre målskillnad.

Nu mår man fan bra.
2018-11-12, 02:05
Medlem
ZlatanManias avatar
Delta? Det gör Degerfors, Trelleborg och Malmö FF och sådana lag, de "deltar". AIK "vinner" - Så är det bara.

Har feber men det ska fan inte stoppa en från att fira en sån här dag! Var så jävla nervös när Peking tog ledningen men tack och lov! Robin Jansson! Årets överraskning!

Så jävla lycklig man är

/Mästarna!
2018-11-12, 07:41
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee

Malmö 2010 tog 67p, inget lag har tagit mer än 67.
2018-11-12, 08:27
Medlem
Idag får vi tillägna en extra tanke till hallenius och eskelinen då dom just nu lär ligga i soffan och grina med tanke på resultaten igår.
Senast redigerad av WonDash 2018-11-12 kl. 08:51.
2018-11-12, 10:33
Medlem
En av årets överraskningar är nog Haglund, han har iofs alltid haft vissa offensiva kvalitéer, t ex starkt huvudspel, men det är ändå lite imponerande att han lyckas kriga in 10 mål.

Rieks nådde nästan upp till min gissning om 15 poäng, hade nog blivit fler med en normalbegåvad tränare första halvan av säsongen.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2018-11-12 kl. 10:36.
2018-11-12, 10:49
Medlem
M-9s avatar
Svenska Mästare!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in