Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-09, 02:52
  #1
Medlem
Citat:
Tianeptin är en lågeffekts men full agonist av de opioida μ-[note 1] och δ- receptorerna, men inte på κ-receptorerna.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Tianeptin

Någon som prövat detta? Tydligen så har det förutom antidepressiva egenskaper, även opioida sådana. Substansen finns i 3 olika former: sodium salt, sulfate och free acid.

"sodium hits like a train and wears off in under 2 hours. The folks at r/tianeptine compare it to heroin."
https://www.reddit.com/r/benzodiazep...ne_is_amazing/

En annan form sitter i 6-8h och den tredje sitter i minst 8h. Av det jag läst på forums så är tianeptine relativt starkt(dock inte dospotent), men pga de euforisks/opioida effekter är det givetvis beroendeframkallande. Förmodligen mindre än rcfentaylerna. Chemical-services.net ska ta in "sodium" formen (finns på sidan men den har ännu inte börjat säljas, ska inom några veckor fick jag höra per mail).

Det verkar vara ett mycket bra alternativ till de farliga fentanylanaloger som säljs inrikes då det har kort och hårt rus.

Någon som prövat detta?
Ska givetvis köpa lite när det dyker upp på CS då jag är inte så glad för fentanylanalogerna(pga ATn, ODrisken samt att det förstör toleransen till andra opioider helt) som varit det enda lagliga opioidalternativet tillgängligt inrikes.
Citera
2017-12-15, 23:23
  #2
Medlem
Prövat detta idag. Väldigt intressant anser jag. Bra humörhöjabde, tom smått euforiskt och socialt i små doser på 15-30mg. Påverkar serotoninet (annorlunda från SSRI dock, detta verkar röra om i serotoninet från första dosen tyckte jag), NMDA, AMPA och även dopamin en aning av det jag förstått.
Unik antideppresant/opioid!

Vid högre doser på 50mg+(100mg är ännu mer opikänsla), känner man av de opioida effekter som börjar verka medan de andra receptorer är påverkade också. Skön substans. Bra beroendeframkallande verkar det vara i höga(50-100mg) doser. Förmodligen inte så illa i normala doser på 10-30mg då det verkar främst påverka de andra receptorerna än opioida då.

Kan tänka mig att folk blir både fysiskt och psykiskt beroende av detta. Jag tror dock inte att det är värre än fentanylanaloger öht.

Sitter i runt 3 timmar (denna formen som säljs inrikes), finns en form som har mildare men längre rus.

Kombinera helst inte det med serotonerga substanser, då det kan krocka och i värsta fall bli serotoninsyndrom.
Citera
2017-12-17, 21:45
  #3
Medlem
Låter som en intressant substans. Denna kan man iaf utgå i från att den är relativt säker också.
Till skillnad från fentanyler/rc opioider i övrigt som i ofta inte är säkra överhuvud taget.
RC fentanyler är ju långt i från säkra iaf och det talar alla 200-300+ dödsfall av senaste 1-2 åren.
Detta är ju trots allt ett äkta läkemedel med dokumenterade effekter bakom sig. Även om vi här hemma i Sverige inte marknadsför det.
Kan du jämföra det med något annat du provat?
Hittar inte allt för många bra reports på substansen, bara ett fåtal. Någon som beskrev högre doseringar av detta som oxycontin fast utan "segheten" Skulle du säga att det stämmer?
Jag kommer nog ta och klicka hem en order och prova det iaf.
Avstår från alla RC opiater/fentanyler iaf då dom ofta är livsfarliga rent ut sagt. Iaf för folk som är opiatnaiva/utan tollerans.
Vore nice om fler rapporterade om effekterna av denna.
Citera
2017-12-24, 09:19
  #4
Medlem
FuGeeLalas avatar
Lär få hem ett sample efter nyår. Låter som en spännande substans.
Citera
2017-12-25, 07:25
  #5
Medlem
Även jag väntar sample på den här substansen, lär bli intressant forskning 😊
Citera
2017-12-27, 14:01
  #6
Medlem
GlennGBGs avatar
Utfärdar en försiktig varning för denna, om jag inte har missförstått helt så är detta det verksamma ämnet i Coaxil, även känt som "krokodil" och som har lett till kallbrand vid intravenöst intag.
Källa: (FB) Coaxil (billig antidepp som ersatt heroin i Ryssland) orsakar nu kallbrandsepidemi

Jag HOPPAS jag har fel, men ta det lugnt oavsett. Ska ni knarka så gör det med beprövade grejer!

Här står med generell information om substansen ifråga: https://psychonautwiki.org/wiki/Tianeptine
__________________
Senast redigerad av GlennGBG 2017-12-27 kl. 14:18.
Citera
2017-12-27, 14:19
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennGBG
Utfärdar en försiktig varning för denna, om jag inte har missförstått helt så är detta det verksamma ämnet i Coaxil, även känt som "krokodil" och som har lett till kallbrand vid intravenöst intag.
Källa: (FB) Coaxil (billig antidepp som ersatt heroin i Ryssland) orsakar nu kallbrandsepidemi

Jag HOPPAS jag har fel, men ta det lugnt oavsett. Ska ni knarka så gör det med beprövade grejer!

Trodde krokodil var desomorfin. Något man kan göra från kodein.
Sen att folk får kallbrand är väl oftast för att man slår i sig saker som inte är helt ofiltrerade?
Läste nånstans att att folk slog i sig tabletter som hade något plastöverdrag som inte löser sig särskilt väl.

Sen borde man aldrig använda pump och kanyl förutom på sjukhus, tycker jag iaf...
Citera
2017-12-27, 14:24
  #8
Medlem
GlennGBGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cp5
Trodde krokodil var desomorfin. Något man kan göra från kodein.
Sen att folk får kallbrand är väl oftast för att man slår i sig saker som inte är helt ofiltrerade?
Läste nånstans att att folk slog i sig tabletter som hade något plastöverdrag som inte löser sig särskilt väl.

Sen borde man aldrig använda pump och kanyl förutom på sjukhus, tycker jag iaf...

Instämmer, och jag hoppas att jag har fel men det verkar finnas någon form av koppling mellan krokodil och Coaxil. I tråden om krokodil står mer, t.ex. in denna post: (FB) Krokodil, ett ryskt hemkok, någon som testat?(desomorfin)

Ta det försiktigt!
__________________
Senast redigerad av GlennGBG 2017-12-27 kl. 14:29.
Citera
2017-12-27, 16:27
  #9
Medlem
Du får absolut inte kallbrand av det här, och det har garanterat ingenting att göra med krokodil. Det här är ett godkänt läkemedel i vissa länder. Det är nog missförstånd att det skulle ha något o göra med krokodil. Det är säkert en mix mellan flera läkemedel idioterna som nu skjuter krokodil gjort. Detta säljs som nootropics på flera sidor utan problem från myndigheter också
__________________
Senast redigerad av Dobelol 2017-12-27 kl. 16:31.
Citera
2017-12-27, 17:36
  #10
Medlem
JohnnyRottweilers avatar
Nån som vet om det är bindmedlet i coaxil eller Tianeptinet i sig som orsakar kallbrand borde vara det första
Har beställt en med som kommer imorgon skulle va kul om denna går iva😬😬
Citera
2017-12-27, 22:41
  #11
Medlem
som jag förstått det så kan krokodil både vara desomorfin som kokas ihop av lite allt möjligt skräp man kan införskaffa på ett ryskt apotek. Det verkar också vara väldigt vanligt förekommande att rysks heroinister gör lösningar på coaxil tabletter som dom skjuter i sig och får likadana symptom som dom som skjuter desomorfin. Antagligen för att det inte går att filtrera tabletterna ordentligt. Så jag skulle tro att både desomorfin och lösning på coaxil (tianeptine) går under namnet krokodil. Kom ihåg att jag direkt när den här tråden dök upp drog parallellen till coaxil och krokodil.

Så det är möjligt att det går att skjuta det om man får det i ren form istället för piller men skulle verkligen inte rekommendera det och skulle aldrig testat det själv hur desperat jag än skulle vara, alltså att skjuta det. Är väldigt sugen på att testa det men då utan att använda nål.
Citera
2017-12-28, 17:16
  #12
Medlem
Attans det blev inget sample av det här. Nåväl, inväntar fler rapporter innan jag beställer.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback