Nr tiden gr blir du allt mer irrelevant, men du vet att det dom sa - bra eller dligt - nd aldrig var sant
Du lgger ditt liv i ngons hnder, som sger att du r ful eller snygg, dum eller smart, snll eller elak
Men vad kan ngon veta nr hela vrt liv r en fantasi, byggd p ens omedvetet frvridna ansiktsuttryck
Du var inte arg den dagen och du knde dig inte glad nr ngon sa att du var geners fr du vet att inget r sant, det man ser r bara en medveten eller djupt inlrd manver
Det mesta jag sagt r inte sant, ens infr mig sjlv
Jag har blivit tryckt ner p knna av mnsklighetens osynliga kraft, jag har sagt "hej" och "tack" och "god morgon" fastn det inte legat mig fr
Min hjrna fungerar knappt lngre fr jag har tryckt in s mycket skit i huvudet och upplevt s mnga falska intryck och gldjeyttringar att jag knappt kan knna ngon riktig lycka lngre
Lnge leve ungdomen! Lnge leve barnen. Tack vare dem kan vi ntligen se oss sjlva och kanske, frhoppningsvis, vakna upp ur denna mentala dvala.
Du r inte mer empatisk fr att du anvnder emojis, du r en idiot. Och jag r inte taktls som sger vad jag knner, fr jag knner inget annat n frakt nr du avslutar ett sms med tre grtsmileys.
Det finns inget mer att sga men s mycket mer tid som mste fyllas med prat, okontrollerbara knslor och hat. S lt oss stirra ner i avgrunden som r mnskligheten och se vad mer fr skit och halvsanningar vi kan finna fr att gra oss mer upplysta.