Citat:
Framförallt har han rutinen och det är ju något som klart saknas i truppen. Greken i all ära men det är ju ingen ledare på det sättet. DBW kan klubben och staden på ett helt annat sätt och hade ju köpt att inte vara ordinarie.
Det är ingen spelare som lyfter backlinjen, men vem har gjort det iår? Dock hade det varit en bra gubbe att, med en tämligen låg lön, ha i truppen vilket han garanterat köpt.
Citat:
Emil går ju så där måste ju en ny in. Sedan lämnade DBW som sagt och han spelade ändå mycket under hösten så det kan ju diskuteras om han är startspelare men där behöver nån gå in.
Tobbe var ju inte ordinarie med tanke på skadorna dock så startspelare som ersättare där är svårt att säga men en anfallare vore nyttigt.
Citat:
En mittback som gärna får vara vänsterfotad, högerback/högerwingback (om Emil lämnar) och en innermittfältare. Sen är ju Wernersson ensam på vänstervingen efter att Billy lämnat, oklart om någon från akademin flyttas upp eller ifall någon ny tas in. Beror väl hur man värderar 'Werner' - han är helt okej men fungerar mindre bra i en fyrbackslinje så det beror på formation.
Vissa vill ha en anfallare men jag tycker nog att vi är tillräckligt bra rustade för det vi kommer att eftersträva nästa säsong - att hänga kvar. Söder, Giorgi, Abraham, Ohlsson, Nygren och Paka kan väl också räknas in där. Det får vara ett riktigt kanonnamn som av nån anledning vill spela för en rimlig lön hos oss i så fall.
Vissa vill ha en anfallare men jag tycker nog att vi är tillräckligt bra rustade för det vi kommer att eftersträva nästa säsong - att hänga kvar. Söder, Giorgi, Abraham, Ohlsson, Nygren och Paka kan väl också räknas in där. Det får vara ett riktigt kanonnamn som av nån anledning vill spela för en rimlig lön hos oss i så fall.
Snackar vi "rena" forwards är det ju bara Söder och Nygren. Giorgi, Abraham, Ohlsson och PaKa har alla andra offensiva platser som sina bästa. Dom tre första mer åt kanten till och PaKa i en roll på mitten strax bakom anfallarna.
Citat:
Titi och Weisbrod som nämns av Eagle är ytterligare två som lär få träna mycket med a-laget under året. Lite förvånad över att Titi inte fick ett lärlingskontrakt ens.
Det är iaf glädjande att vi börjar med lärlingskontrakt igen, det var ett tag sedan.
Öhman är redan uppe i a-truppen och är väl tänkt som ersättare/backup på Emils gamla plats.
Med tanke på hur många försvarare vi lyfter upp har vi fått en förklaring till varför man valde att göra som man gjorde med DBW (även om jag fortsatt tycker det är synd).
Förhoppningsvis får några av killarna sitt genombrott under 2019, jag fasar för att se Da Graca som "given" i en backlinje.
Nygren är ju redan uppflyttad men även Saebbö som nämns kan säkert få chansen till speltid, om inte annat bör väl han och Nygren ha lirat ihop i ungdomslagen.
Det hela är iaf en klar markering att vi kommer satsa på ungdomarna framöver och vi lär ju ha den yngsta truppen i hela serien.