2018-12-16, 01:20
Medlem
Eldarn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Men du vill ha en utpräglad offensiv mittfältare som ersättare till Olsson och tycker Rakip är perfekt. Då tror jag inte du såg tillräckligt mycket av MFF 2017.

Jag tycker inte att Rakip är en särskilt bra spelare, men Magnus Pehrsson hittade en bra roll för honom. Han ska inte spela centralt utan hålla till på kanten, pressa bollhållare, ta djupledslöpningar och fylla på i straffområdet. Ingen som man bygger ett spel runt. Centralt är han allt annat än en konstruktiv spelare.
Jag tycker att Rakip är perfekt sett till förutsättningar, rykten och realistiska förhoppningar. Hade vi kunnat plocka in De Bruyne på ett femårskontrakt hade jag självklart föredragit det men om vi bara får in Rakip kommer jag att vara nöjd. Vi är varken Malmö FF eller PSG, vi är bara regerande mästare i Allsvenskan som ligger jävligt lågt ner i näringskedjan.

Värt att nämna är att det nog går att hitta ganska bra mycket bättre spelare än Rakip men de kommer nog att vara trettioplusare som inte går att sälja för en slant i framtiden. Med det sagt anser jag att Rakip, som sagt, är perfekt sett till förutsättningarna och om man väger för- och nackdelar mot varandra.

Sedan vet vi inte ens om det finns eller funnits någon kontakt mellan båda parterna.
Citera
2018-12-16, 02:24
Medlem
Enligt uppgift har Hallenius kritat fem år med Sundsvall
Citera
2018-12-16, 06:17
Avslutad
Snacka om att Bjärsmyr framstår som oerhört bitter, hur kan man vara så långsint. Ingen är ens väl kvar från det gamla gardet som jagade bort honom? Dessutom hade han väl en av Göteborgs bästa kontrakt genom tiderna?

Citat:
Jag vet inte om jag ska vara ärlig, eller om IFK Göteborg skulle vilja ha hem mig. Just nu verkar det som de är mer intresserade av att utveckla spelare än av att vinna matcher, säger Mattias Bjärsmyr.
Citera
2018-12-16, 09:39
Medlem
junkbords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Snacka om att Bjärsmyr framstår som oerhört bitter, hur kan man vara så långsint. Ingen är ens väl kvar från det gamla gardet som jagade bort honom? Dessutom hade han väl en av Göteborgs bästa kontrakt genom tiderna?

Bjärs är dum i huvudet, på riktigt.
Har man hört en intervju med honom i en podd eller dylikt så inser man att det inte är många hjärnceller bakom det pannbenet.

Att han slänger en sarkastisk kommentar om att vi enbart är mer intresserade av att utveckla spelare än att vinna matcher visar bara på hur jävla lost han är.
När han kom fram och slog igenom så var vi i liknande situation där vi satsade på att utveckla juniorer. Men det har han la glömt.

Nä han kan ta och ruttna där borta i Erdogans rövland.
Citera
2018-12-16, 10:35
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Har inte Adil och Weisbrod typ lärlingskontrakt redan? Dom skrev ju på något slags kontrakt förra vintern... har för mig att det var på 3 år.

Yngsta truppen lär vi absolut ha, vi hade näst yngsta truppen förra året, och nu tappar vi 3 riktiga veteraner och ersätter med typ juniorer hehe.

Vi hade ju inga uttalade lärlingskontrakt ifjol, men givetvis möjligt att det var nån form av u-kontrakt bägge skrev på isf.

Ende gubben med några år bakom sig är ju greken. Men Tobbe och DBW väck och junisar in gör tveklöst oss yngst. Helt rätt väg dock.

Citat:
Kul för Giffarna att Halenius förlänger. Hela 5 år dessutom.

Det kan väl säkerligen dessutom göra det lättare att behålla andra spelare. Nu har väl Giffarna nästan lika röten ekonomi som oss men det underlättar såklart också för att få in spelare att man behåller skyttekungen.

Citat:
Ursprungligen postat av junkbord
Bjärs är dum i huvudet, på riktigt.
Har man hört en intervju med honom i en podd eller dylikt så inser man att det inte är många hjärnceller bakom det pannbenet.

Att han slänger en sarkastisk kommentar om att vi enbart är mer intresserade av att utveckla spelare än att vinna matcher visar bara på hur jävla lost han är.
När han kom fram och slog igenom så var vi i liknande situation där vi satsade på att utveckla juniorer. Men det har han la glömt.

Nä han kan ta och ruttna där borta i Erdogans rövland.

Hade vi inte haft ett sådan generationsskifte såväl 90 som när Bjärsa & co kom fram i mitten av 00-talet hade mången god spelare aldrig kommit fram (åtminstone inte så fort och på en så stor scen som vår).
Bjärsa må kunna skälla ut gubbar på träningen hur mycket som helst och vara allmänt jobbig på ett "old school"-sätt (Hur positivt det nu kan anses vara numera...) men är han inte bättre än precis innan han lämnade oss kostar det mer än det smakar med honom tillbaka såklart.
Citera
2018-12-16, 16:46
Medlem
Någon som har denna artikel upplåst och kan säga vem spelaren i fråga är?

https://www.vlt.se/logga-in/tidigare-u21-landslagsman-jagas-av-vsk-folj-silly-season-har
Citera
2018-12-16, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tejparn1
Någon som har denna artikel upplåst och kan säga vem spelaren i fråga är?

https://www.vlt.se/logga-in/tidigare-u21-landslagsman-jagas-av-vsk-folj-silly-season-har

Ferhad Ayez Dalkurd

Angående Sundsvall läser att dom ska in med en tränare till. Ska det vara 5 tränare knutna till a-laget, tre assisterande!
Citera
2018-12-16, 20:26
Medlem
xtroes avatar
Citat:
Kul för Giffarna att Halenius förlänger. Hela 5 år dessutom.
Så fruktansvärt viktigt! Ger hopp om att vi kan bygga vidare på den fina säsongen från detta år. Ska bli oerhört spännande, tråkigt att vi behöver vänta tills April på tävlingsfotboll bara...
Citera
2018-12-16, 21:37
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroe
Så fruktansvärt viktigt! Ger hopp om att vi kan bygga vidare på den fina säsongen från detta år. Ska bli oerhört spännande, tråkigt att vi behöver vänta tills April på tävlingsfotboll bara...
Kul för er och Linus, hoppas han fått ett bra kontrakt.

För egen del ser jag gärna att vi först och främst klargör en ersättare till Hamad, och sedan fyller på strikerrollen. Att vi inte plockade in en mer rak ersättare för Dibba kostade nog i slutändan mer än man hade trott.
Citera
2018-12-17, 11:36
Medlem
Eldarn.s avatar
Bosse Andersson kränger medelmåttiga spelare för sjuka summor till höger och vänster. Säga vad man vill om honom men han kan sannerligen tälja guld med en smörkniv. Nu ska han bara visa på att han även kan köpa bra.

Kul med Hallenius kvar i Allsvenskan!
Citera
2018-12-18, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Vi hade ju inga uttalade lärlingskontrakt ifjol, men givetvis möjligt att det var nån form av u-kontrakt bägge skrev på isf.

Ende gubben med några år bakom sig är ju greken. Men Tobbe och DBW väck och junisar in gör tveklöst oss yngst. Helt rätt väg dock.

Det var något slags u-kontrakt ja.

https://ifkgoteborg.se/nyheter/a-lag/2018/nytt-avtal-for-adil/
Citat:
Kontinuerlig träning med a-truppen samtidigt som möjligheten finns att periodvis delta i verksamheten med Elit 1, ett avtal som löper över tre år och som förhoppningsvis ska landa i ett ordinarie a-lagskontrakt under den perioden – så ser förutsättningarna ut för den vänsterfotade och centrala mittfältaren Adil Titi, född 1999.
– Det är samma upplägg som vi har sedan tidigare med Jake Weisbrod. På det här viset får de båda en långsiktig möjlighet att ta steget upp fullt ut, säger IFK Göteborgs sportchef Mats Gren.

Det jag hoppas vi jobbar på mycket inför säsongen är press, återerövring och att få upp aggressiviteten till "normal" nivå, tycker det saknades i år, sedan kan förhoppningsvis en del av spelarna ta ytterliga något eller några steg, det tycker jag det finns potential för hos en del.

Edit: Billy är klar för BP.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2018-12-18 kl. 01:00.
Citera
2018-12-18, 08:16
Avslutad
MFF:s/Dalkurds målvakt Mohlin klar för ÖFK. Lär nöta bänk såvida Keita inte ämnar att röra på sig.

Samtidigt så är det officiellt att Salomonsson lämnar IFK. Lär satsa på att hamna utomlands men hamnar säkert till slut i en himmelsblå tröja.

Olsson verkar samtidigt försvinna från AIK, spännande att se var han hamnar.
Senast redigerad av AIP 2018-12-18 kl. 08:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in