2018-12-13, 19:51
Medlem
Sameshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimTebow
Kan du inte kopiera in artikeln här istället för att fullänka till en skitsida som Expressen? Nästan så att jag klickade in mig på deras clickbait titel..

Utan att ha läst artikeln så känns det ju som att det är just clickbait..

Jag hade tänkt länka direkt till Helsingborgs Dagblads artikel men den är bakom en betalvägg som det mesta på den skitsidan så fick bli KvP istället som skriver ungefär detsamma.
Citera
2018-12-13, 23:30
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimTebow
Kan du inte kopiera in artikeln här istället för att fullänka till en skitsida som Expressen? Nästan så att jag klickade in mig på deras clickbait titel..

Utan att ha läst artikeln så känns det ju som att det är just clickbait..

Citat:
Helsingborgs Dagblad rapporterar att HIF går mot en förlust på hela 13 miljoner kronor. Prognoserna från fjolåret stämde inte och det har blivit än värre.

– Det som är problematiskt är bilden för 2017, och även 2016 som var före min tid. Styrelsen fick prognoser på ekonomin från tjänstemännen, och så sent som i december förra året visade prognosen att resultatet skulle vara i runda tal fem miljoner kronor plus på sista raden, säger HIF:s ordförande Krister Azelius till hd.

Bokslutsarbetet visade, vilket ska framgå i årsredovisningen för 2017, att resultatet i stället var ett minus på 4,3 miljoner kronor.

Siffrorna som den dåvarande klubbledningen lade fram som grund för arbetet 2018 har visat sig vara långt ifrån HIF:s verklighet. I maj pekade siffrorna på ett minus på runt sex miljoner kronor. I månadsskiftet september-oktober visade kassörens prognos på ett resultat som pekar mot minus 13 miljoner kronor för året.

Det skulle betyda att HIF:s hela egna kapital är borta och, skriver Helsingborgs Dagblad, ersatt av ett minus i kassan på strax över fem miljoner kronor.

Enligt Krister Azelius förs det diskussioner på flera olika håll för att hitta ekonomiska lösningar.

Kan ni klara det utan extern hjälp?

– Nej. Delar av det, med de försäljningsinsatser som sker, kan ju påverka resultatet under innevarande år men att vi skulle klara hela det negativa kapitalet på rena interna försäljningsinsatser 2018, nej. Vi arbetar med extern hjälp och det skulle överraska mig mycket om inte det krävs. Vårt scenario är att delvis ta extern hjälp.

Här lite av artikeln som ganska lång.
Citera
2018-12-14, 08:20
Medlem
kostymnisses avatar
Och igår blev det helt klart att DBW lämnar oss.
Tråkigt värre, visst att han inte direkt dominerat men han har ledaregenskaper och en rutin som vore otroligt viktigt i vårt lag kommande säsong.

Jonas Olsson var också ute och sa att vi inte kan räkna med Emil nästa år, det var väntat men nu är det alltså bekräftat. Frågan är vad som kommer in istället.
Citera
2018-12-14, 08:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Tråkigt värre, visst att han inte direkt dominerat men han har ledaregenskaper och en rutin som vore otroligt viktigt i vårt lag kommande säsong.

Jonas Olsson var också ute och sa att vi inte kan räkna med Emil nästa år, det var väntat men nu är det alltså bekräftat. Frågan är vad som kommer in istället.

DWB var ett tungt tapp för Bajen när det begav sig. Han var grym på att hålla ihop backlinjen och en av de stora anledningarna till att Aidoo såldes så fort.
Citera
2018-12-14, 08:51
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
DWB var ett tungt tapp för Bajen när det begav sig. Han var grym på att hålla ihop backlinjen och en av de stora anledningarna till att Aidoo såldes så fort.

Ja, han lämnade ju inte er "frivilligt" heller utan tvingades flytta p.g.a. sin sjuka son. Helt rätt beslut givetvis, familjen och ens barn ska ju ALLTID gå före såklart.

Vi är tunna bakåt nu och tanken på att tvingas se Da Graca spela mer än iår gör en galen...
Citera
2018-12-14, 09:02
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Varför släpper man DBW i det här läget? Såväl trupp- som ekonomimässigt.

Som du skriver har han kanske inte dominerat men det är ändå en någorlunda habil mittback med en, vad jag förstår det som, klart överkomlig lön.
Citera
2018-12-14, 09:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Varför släpper man DBW i det här läget? Såväl trupp- som ekonomimässigt.

Som du skriver har han kanske inte dominerat men det är ändå en någorlunda habil mittback med en, vad jag förstår det som, klart överkomlig lön.

De har säkert någon på gång och skulle det inte gå vägen så kommer de ta kontakt med DBW igen. Olsson nämner det lite sådär i förbifarten i en artikel jag läste.
Citera
2018-12-14, 09:33
Avslutad
Hur ser kontraktsituationen i Göteborg ut inför 2019.
Hur många startspelare behöver man (inom rimlighetens gränser) värva?
Citera
2018-12-14, 10:36
Medlem
Citat:
För att kunna konkurrera om någon åtrovärd plats?

11.
Citera
2018-12-14, 12:19
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
De har säkert någon på gång och skulle det inte gå vägen så kommer de ta kontakt med DBW igen. Olsson nämner det lite sådär i förbifarten i en artikel jag läste.

Ja, han sade något i den stilen för en vecka sedan eller så men efter mötet mellan styrelse och klubbledning igår så har det blivit officiellt att DBW får lämna. Jag antar att man vill ge utrymme för en bättre back.

https://ifkgoteborg.se/nyheter/a-lag/2018/david-boo-wiklander-lamnar-ifk/
Citera
2018-12-14, 12:25
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:

En mittback som gärna får vara vänsterfotad, högerback/högerwingback (om Emil lämnar) och en innermittfältare. Sen är ju Wernersson ensam på vänstervingen efter att Billy lämnat, oklart om någon från akademin flyttas upp eller ifall någon ny tas in. Beror väl hur man värderar 'Werner' - han är helt okej men fungerar mindre bra i en fyrbackslinje så det beror på formation.

Vissa vill ha en anfallare men jag tycker nog att vi är tillräckligt bra rustade för det vi kommer att eftersträva nästa säsong - att hänga kvar. Söder, Giorgi, Abraham, Ohlsson, Nygren och Paka kan väl också räknas in där. Det får vara ett riktigt kanonnamn som av nån anledning vill spela för en rimlig lön hos oss i så fall.
Citera
2018-12-14, 12:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Ja, han sade något i den stilen för en vecka sedan eller så men efter mötet mellan styrelse och klubbledning igår så har det blivit officiellt att DBW får lämna. Jag antar att man vill ge utrymme för en bättre back.

https://ifkgoteborg.se/nyheter/a-lag/2018/david-boo-wiklander-lamnar-ifk/

Men bättre back betyder förmodligen "dyrare back".
Känns inte som ifk har det utrymmet riktigt. Utan att detta snarare handlar om att man går på en chansning i hopp om att hitta oslipad diamant till bra pris, eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in