• 3
  • 4
2017-12-14, 20:57
Medlem
Proff-Pojkstrecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Men seriöst, vad Fan är det med folk? Ser jag en buss stanna vid vägen så väntar jag på att den ska köra iväg, speciellt om det inte finns utrymme för den att köra in. Om jag ska köra förbi den så är det fanimej snigelfart. Man är ju som förare extra uppmärksam vid sådana ställen? Är inte ni det?
Din jävla jubelidiot, det är såna som du som indirekt bär skulden till såna här olyckor. Du skapar och vänjer fotgängare till ett riskbeteende. Dessutom skapar du risk för påkörningsolyckor, du skapar köer, irritation och miljöförstöring. Lämna ifrån dig kortet om du har nåt, du har inget på vägarna att göra. Cykla eller åk buss för allas bästa.
Citera
2017-12-15, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proff-Pojkstreck
Din jävla jubelidiot, det är såna som du som indirekt bär skulden till såna här olyckor. Du skapar och vänjer fotgängare till ett riskbeteende. Dessutom skapar du risk för påkörningsolyckor, du skapar köer, irritation och miljöförstöring. Lämna ifrån dig kortet om du har nåt, du har inget på vägarna att göra. Cykla eller åk buss för allas bästa.
Så man är en trafikfara om man saktar in eller stannar för bussar som ska köra iväg? Jag antar att du är en pojkspoling som älskar att bussköra av det argumentet. Känner du dig träffad på nåt vänsters vis?
Citera
2017-12-16, 11:50
Medlem
Proff-Pojkstrecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Så man är en trafikfara om man saktar in eller stannar för bussar som ska köra iväg? Jag antar att du är en pojkspoling som älskar att bussköra av det argumentet. Känner du dig träffad på nåt vänsters vis?
Ja du är en trafikfara när du beter dig irrationellt. Du ska inte sakta in eller stanna för den hypotetiska möjligheten att någon KAN hoppa ut framför din bil, både du och fotgängarna skall följa trafikreglerna, då går det bra. Hade den här pojken i aktuell olycka följt reglerna så hade olyckan givetvis inte inträffat oavsett hastighet på bilen.
Citera
2017-12-16, 14:09
Medlem
Citat:
Ja du är en trafikfara när du beter dig irrationellt. Du ska inte sakta in eller stanna för den hypotetiska möjligheten att någon KAN hoppa ut framför din bil, både du och fotgängarna skall följa trafikreglerna, då går det bra. Hade den här pojken i aktuell olycka följt reglerna så hade olyckan givetvis inte inträffat oavsett hastighet på bilen.
Jösses, du hänger alltså ut en numera död person som skuld för en olycka som hade kunnat inträffa ändå. Det är så otroligt löjligt att fördela skuld hit och dit.
Citera
2019-05-10, 11:33
Medlem
Kajejs avatar
Pojken följde med sin flickvän som skulle hem med bussen. Hon hoppade på och han skulle gå hem igen. Han blev då påkörd av en bil som mötte bussen när han skulle gå över vägen.
Citera
2022-06-17, 21:17
Medlem
Citat:
Du tänker alltså inte på att vad som helst kan springa ut eller pågå framför bussen och småbarn har inget trafikvett.
Citera
2022-07-06, 04:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Ja det är snabbt, man är chanslös om man blir påkörd i den hastigheten. Jag hade inte känt mig bekväm att köra mer än 40,max 50 km h Om jag såg en buss på motsatt körfält släppa av en massa skolungdomar. Det brukar ju även finnas övergångsställen vid busshållplatser, och då saktar man ner med.

https://korkortonline.se/teori/reaktion-broms-stopp/

Här kan man räkna ut stoppstäckan. 50 km/h ger en stoppstäckan på 13 meter, exakt längden på en vanlig buss.

Min poäng är att det inte är värt att gasa på eller försöka köra om när en buss släpper av folk vid en hållplats eller andra situationer av likande art. De få sekunderna man tjänar in är inte värda vad det kan kosta.
Du ser dig som ansvarsfull och skulle köra om i 40? Då har du inte en chans att stanna. Endast extremt låg hastighet gäller för mig i detta läge.
Citera
2022-07-06, 09:04
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Youngling
Du ser dig som ansvarsfull och skulle köra om i 40? Då har du inte en chans att stanna. Endast extremt låg hastighet gäller för mig i detta läge.

Nej, jag hade inte kört om öht.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in