Citat:
Ursprungligen postat av
heropsychodreamer
Du vet ju själv att även om du såg det själv skulle du aldrig erkänna att det var kvinnor du såg. Du skulle aldrig erkänna kvinnors jämbördighet med män. Sluta låtsas.
Tror du inte vi lärt oss se igenom såna som du än? Kvinnor kan aldrig få en rättvis behandling av såna som du. Och allt för många män är som du. Därför har vi slutat försöka få jämställdhet den "rätta" vägen. Vi har en helt annan strategi nu.
Varför är det så få av er som fattar vad vi håller på med?
När jag läser sådana inlägg tänker jag på hur framgångsrika östasiater aldrig behövt gnälla om att få en "rättvis" behandling från "vita rasister" som äger företag. De har blivit 50% av silicon valleys anställda samt ägare av stora företag genom att jobba hårt och tro på egna ideer.
Er offertaktik kommer misslyckas, kompetenta företagsledare i Sverige kan enkelt flytta till lågskatteländer utan att staten dessutom tvingar de anställa inkompetenta styrelseledamöter bara för att de saknar kuk.
Själva poängen är ju ändå att ni inte BORDE behöva bero på sådana som jag, sluta klaga och starta istället egna företag som baserar på egna originella ideer!
Top 100 i imdb enbart inräknat kvinnliga röster är alla filmer regisserad av män!
Så ni kan inte ens få kvinnor att älska kvinnliga produkter enbart baserad på att de är kvinnor. Att jag själv möjligen skulle ha "We need to talk about Kevin" och "Virgin suicides" i min top 100 gör ju inte så stor skillnad i det stora hela, men det gör mig mindre "patriarkalt indoktrinerad" - använder här feminitiskt nyspråk - i min filmsmak än medelkvinnan.
Men jag kan inte erkänna en jämbördighet som helt enkelt inte existerar, aldrig har existerat och ingenting pekar mot att det någonsin kommer existera. Ska jag erkänna något sånt för att det är nice att tro på sagor?
Naturen har skapat oss annorlunda, och den hatar jämbördiga resultat