2017-12-07, 17:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
De från min sida som fattar vad ni sysslar med förkastar så klart nonsens som ”jämställdhet” och ”jämlikhet”. Men jag tror att du och dina gelikar missar en viktig sak. Ni kan aldrig vinna i slutändan utan istället riskerar ni att förlora...allt. Den maktposition ni uppnått hittills har ni nämligen fått av män. Det gäller liksom att fatta var den verkliga makten alltid ligger, stumpan.
Och hur fick just du makten? Vem fick du den av?
Citera
2017-12-07, 17:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av heropsychodreamer
Du vet ju själv att även om du såg det själv skulle du aldrig erkänna att det var kvinnor du såg. Du skulle aldrig erkänna kvinnors jämbördighet med män. Sluta låtsas.

Tror du inte vi lärt oss se igenom såna som du än? Kvinnor kan aldrig få en rättvis behandling av såna som du. Och allt för många män är som du. Därför har vi slutat försöka få jämställdhet den "rätta" vägen. Vi har en helt annan strategi nu.

Varför är det så få av er som fattar vad vi håller på med?

Jag tror de flesta män (läs icke- och anti-feminister) har ganska bra koll på vad ni tror er 'hålla på med'. ..ni 'tror' ni håller på att ta över makten med lock, pock och hot. Yes? Jag erkänner gärna att kvinnan idag har makt över mannen i det korta perspektivet. Det har judemaffian sett till. Problemet för er är att ni kan inte hantera makten, dess konsekvenser och tillhörande hårda beslut. Också enligt deras plan. Ni är destinerade att fallera. Hört talas om 'nyttiga idioter'? Det är ni.

Vi män kommer alltid överleva för att vi har drivet, både sexuellt och ambitionsmässigt för att vara värdefulla. Inte ni. Ni är sämre på allt.
Citera
2017-12-07, 17:08
Medlem
heropsychodreamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Vad tröttsamt med en "om hästen bara haft juver och spenar, så hade vi kunnat kalla henne för kon".

Du börjar låta lite som vår hustomte Lurpack med ditt desperata önsketänkande.

Kan teorin vara en efterhandskonstruktion?
Vad har vi för "bevis" för att hon var en stor kompositör?

Och oooooo, hon drabbades av "THE PATRIARCHY"!!!
Kan ni tänka er vilken chock detta är för mig?

Det börjar bli lite jobbigt att vara du nu va?

Nej, nej inga särskilda bevis. Bara samtida experter som benämner hennes talang likvärdig med W.A. Mozart

Förresten är inte du övertygad anhängare av MGTOW? Borde inte du ignorera mig?
Citera
2017-12-07, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Jag tror de flesta män (läs icke- och anti-feminister) har ganska bra koll på vad ni tror er 'hålla på med'. ..ni 'tror' ni håller på att ta över makten med lock, pock och hot. Yes? Jag erkänner gärna att kvinnan idag har makt över mannen i det korta perspektivet. Det har judemaffian sett till. Problemet för er är att ni kan inte hantera makten, dess konsekvenser och tillhörande hårda beslut. Också enligt deras plan. Ni är destinerade att fallera. Hört talas om 'nyttiga idioter'? Det är ni.

Vi män kommer alltid överleva för att vi har drivet, både sexuellt och ambitionsmässigt för att vara värdefulla. Inte ni. Ni är sämre på allt.

Kanske hatar bara feminister vita män och vill se eran världsdel och kultur gå under? Who knows.
Citera
2017-12-07, 17:10
Medlem
heropsychodreamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
De från min sida som fattar vad ni sysslar med förkastar så klart nonsens som ”jämställdhet” och ”jämlikhet”. Men jag tror att du och dina gelikar missar en viktig sak. Ni kan aldrig vinna i slutändan utan istället riskerar ni att förlora...allt. Den maktposition ni uppnått hittills har ni nämligen fått av män. Det gäller liksom att fatta var den verkliga makten alltid ligger, stumpan.

Men var det allt? Besviken här ju.
Citera
2017-12-07, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heropsychodreamer
Det börjar bli lite jobbigt att vara du nu va?

Nej, nej inga särskilda bevis. Bara samtida experter som benämner hennes talang likvärdig med W.A. Mozart

Förresten är inte du övertygad anhängare av MGTOW? Borde inte du ignorera mig?

Han har en utländsk fru eller något. Så ingen ren mgtow. Bara en barnslig man som svenska frun tröttnade på och lämnade skulle jag tro.
Citera
2017-12-07, 17:19
Medlem
Mess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Gymnastik, ridning.

Du menar gymnastiska rörelser i ridningsmomentet (kukkarusellen).

Ja faktiskt du kan mycket väl ha rätt här.
Citera
2017-12-07, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mes
Du menar gymnastiska rörelser i ridningsmomentet (kukkarusellen).

Ja faktiskt du kan mycket väl ha rätt här.

Hade du föredragit en kvinna som inte vill ha sex?
Citera
2017-12-07, 17:27
Medlem
KickAss-1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Att utnyttja hela befolknignens kompetenser, köpkraft, arbetskraft etc. är avsevärt smartare och just ekonomiskt lönsamt för ett samhälle än äldre tiders olika former av slavsamhälle.

Sen fatta! att världen aldrig har "mått bättre" än vad den gör nu om vi pratar om saker som
sjukdomsutrotning, krig, massvält, fattigdom, våld, utnyttjande etc etc.

Levde du 1400-1800 ex. så var du mer eller mindre dömd att dö i någon sjukdomsepedemi, krig eller barnsäng, eller utnyttjas å de grövsta utan minsta möjlighet till rättigheter av din man, din husbonde, eller markägaren eller fabriksägaren eller slottsägaren eller kungens fodgar etc.

Nej, det var inte bättre förr....

det var möjligen bättre för män förr, via att de gavs rättigheter över kvinnor, men! nu räknas faktiskt HELA befolkningens välmående och rättigheter in, inte bara mäns.

och det kan du just tacka feminismen för.

Fetat 1: köpkraft? Slavsamhälle? Vad snackar du om!? Hur skulle isf feminismen bidragit till ökad köpkraft??

Fetat 2: nej, fel igen, det inte som att vi "mått bättre" än vad vi någonsin gjort! Krig förekommer i samma utsträckning, sjukdomar likaså. Och sen det mest ironiska av allt, ska DU, som påstådd feminist, hävda att våld och utnyttjande minskat!? Det är ju precis detta du beklagar dig över i diverse skräptrådar om #metoo och annat trams. Hade du tittat på statistik (ja, sådan finns) från t ex BRÅ hade du direkt insett motsatsen. Man tar sig för pannan...

Fetat 3: fler otydligheter, har någon påstått att man bara mäter välmående utefter mänens måttstock? Det torde ju isf vara till en nackdel eftersom #metoo och dylika femistiska häxjakter rimligen försämrar den psykiska hälsan hos män i stort då det är uppenbart att man knappt kan närma sig en kvinna längre utan att frukta för att bli anmäld
Senast redigerad av KickAss-1337 2017-12-07 kl. 17:30.
Citera
2017-12-07, 17:32
Medlem
rikastistorstans avatar
Visst kommer det att finnas en viss skadeglädje i att se feministerna/genusvetarna - eller deras avkommor - stå i ett gatuhörn och sälja fitta för en spottstyver till en ryss eller kines i framtiden. Ty när alla hemska vita män lämnat skutan finns det inte längre någon som kan försörja babbarna och dom ensamstående mödrarna. Då kommer nog snöflingorna längta tillbaka till tiden när en klapp på rumpan av en full chef på en personalfest var det värsta man kunde bli utsatt för.

Tyvärr kommer ju en hel del hyggliga kvinnor och män att få lida också vilket är mindre trevligt.
Citera
2017-12-07, 17:34
Medlem
Mess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Hade du föredragit en kvinna som inte vill ha sex?

Törs inte, #Metoo har gjort det för riskabelt. Svenska kvinnan blir därför helt överflödig.

Framtida sex kommer förmodligen bara vara antingen frivilliga eller ofrivilliga våldtäkter, och för de brotten får bara minoriteterna brottsamnesti.
Citera
2017-12-07, 17:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Kanske hatar bara feminister vita män och vill se eran världsdel och kultur gå under? Who knows.

Javisst. Dock, kapitalismen (skill, driv, utveckling) genomsyrar allt och trumfar också allt. Underskatta inte människans girighet. 'Vår' världsdel kommer stå kvar. Det kommer dock bli några rockader vad gäller demokrati och könsroller framöver. ..ni kommer inte komma ut på topp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in