• 1
  • 2
2017-12-05, 21:47
Medlem
Jag och frugan ska investera i en nybyggd lgenhet i Filippinerna. Planen r att hyra ut den p Air BNB. Tanken r att lgenheten ska betala sig sjlv med plus s att sga.
Hon r drifrn och hennes familj bor dr. Hon kommer st p kontraktet och lnet, och kontantinsatsen grs via henne. Ingenting ska kunna kopplas till mig. Enda problemet som jag ser det r att vi r gifta.
S min frga r; kan svenska skatteverket krva en eventuell vinstskatt av mig vid en frsljning? Och i s fall, hur kommer jag runt det? Skriva den p hennes mamma?
Citera
2017-12-05, 21:50
Medlem
Det brukar sgas om lgenhetsaffrer i Asien, never buy always rent.

Aktuellt i de fall utlnningar inte fr ga.
Citera
2017-12-08, 03:07
Hur ska Skatteverket f reda p att ni har lgenhet?
Citera
2017-12-09, 07:23
Medlem
knut_1s avatar
Skriv papper att det r enskild egendom och inte giftorttsgods?
Citera
2017-12-09, 08:01
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knut_1

Hur kommer detta in i TS frgestllning?
Citera
2017-12-09, 08:02
Medlem
knut_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell

Ty TS r orolig att bostaden skall rknas som giftorttsgods vid ev frsljning?
Citera
2017-12-09, 08:09
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ty TS r orolig att bostaden skall rknas som giftorttsgods vid ev frsljning?
Det r mjligt att han r, men jag ser ingen sdan oro i trdstarten.
Citera
2017-12-09, 08:10
Medlem
knut_1s avatar
Citat:
Det r mjligt att han r, men jag ser ingen sdan oro i trdstarten.

Men det r ju fortfarande ganska tidigt denna lrdag. Kanske du kan prova lsa inlgget igen lite senare?
Citera
2017-12-09, 08:17
Medlem
trottwells avatar
Citat:

Citat:

Citat:
Men det r ju fortfarande ganska tidigt denna lrdag. Kanske du kan prova lsa inlgget igen lite senare?

Det r du som freslr en tgrd, jag ifrgastter ditt frslag och du kan helt uppenbart inte motivera ditt frslag.
Citera
2017-12-09, 08:34
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Kanske inte s lmpligt! D gller han litar p henne till 110 %. Fr kunna frst det varfr! S mste man knna till hur asiatiska tnker. Men jag kan sga det r ytterst olmpligt att gra det. Risken att han blir totalt blst och utfattig.
Citera
2017-12-09, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sibbann
Jag och frugan ska investera i en nybyggd lgenhet i Filippinerna. Planen r att hyra ut den p Air BNB. Tanken r att lgenheten ska betala sig sjlv med plus s att sga.
Hon r drifrn och hennes familj bor dr. Hon kommer st p kontraktet och lnet, och kontantinsatsen grs via henne. Ingenting ska kunna kopplas till mig. Enda problemet som jag ser det r att vi r gifta.
S min frga r; kan svenska skatteverket krva en eventuell vinstskatt av mig vid en frsljning? Och i s fall, hur kommer jag runt det? Skriva den p hennes mamma?

Det r den som ger lgenheten som beskattas fr vinsten, s i ert fall lter det som att det r din fru som ska betala vinstskatt. tminstone enligt svenska regler. Hur det r i Filippinerna vet jag inte.
Citera
2017-12-11, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Kanske inte s lmpligt! D gller han litar p henne till 110 %. Fr kunna frst det varfr! S mste man knna till hur asiatiska tnker. Men jag kan sga det r ytterst olmpligt att gra det. Risken att han blir totalt blst och utfattig.

Haha vilken vrld lever du i egentligen? Tror du jag gifter mig med en random risplockare och skriver en lgenhet p henne och riskerar att bli blst. Hll dig till mnet istllet fr att leka amatrpsylolog.
Till er andra, tack fr hjlpen
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in