Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-12-06, 12:28
  #25
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GemytligGentleman
Har inga egna barn, men har lärt brorsans ettåring att heila på kommando. Räknas det?
Fan vad kul!

Barn är som mest lättlurade i 3-5 års åldern. De tror på ALLT man säger. Men det får inte bli elakt, och ska ske på deras villkor också.

Videon som länkades tidigare i tråden var rolig, men inget en vettig förälder skulle göra.
Citera
2017-12-06, 14:41
  #26
Medlem
Jag har inga barn men katter. Och varje gång dom gäspar sätter jag fingret mellan käkarna så att dom biter ihop på fingret. Dom blir lika förvånade varje gång. For the lulz
Citera
2017-12-06, 15:55
  #27
Medlem
Mooons avatar
Nej det gör jag inte. Blev ibland utsatt som lite för det av äldre släktingar. Det kändes väldigt otryggt och ibland obehagligt då jag förstod att det var fel men inte kunde förstå vad. Men såklart, det beror ju på hur det görs och om det görs med kärlek och humor eller av elakhet och dumhet. Men som sagt, jag driver inte med barn på grund av egna dåliga erfarenheter.


Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Brukar ni nån gång trolla era barn, spela elaka spratt på deras bekostnad, avsiktligt vilseleda dem eller på något annat sätt göra livet jobbigt för dem?

Anledningen till att jag frågar är att jag återsiftade kontakt med en gammal barndomsvän som hade ett riktigt troll till pappa (vars minne jag undanträngt fram till nu) som konstant utsatte oss för en massa larviga buttericks-skämt, drog rena rövarhistorier för oss och älskade att svara på frågor genom att inte svara på dem och styra om diskussionen till något fullständigt ointressant eller irrelevant och svor som en borstbindare konstant när vi var små.

Nej han var varken alkoholiserad eller farlig på nåt sätt han verkade bara ha som hobby att trolla och är övertygad om att han är användare på forumet.

Gör nån annan likadant? Om ni gör det, varför? För lolz, nån slags uppfostran eller är ni bara rena sadister som vill plåga era barn lite utan att ärra dem för livet?
Citera
2017-12-06, 17:13
  #28
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FairyCute
Säg den förälder som inte ljuger för sina barn och säger att tomten finns...


åh herregud vilken trollning åhhh
Citera
2017-12-06, 18:06
  #29
Medlem
Jag trollar mina barn ideligen.

Senaste trollningen var för bara en halvtimme sedan, min 4 åring frågade om han kunde få sitt "adventsgodis" då han brorsa fick det innan maten men han själv ville inte ha och så fick det bli att han skulle få efter maten istället.

Pojke: Pappa?
Pappa: Ja?
Pojke: Kan jag få mitt adventsgodis nu?
Pappa: Ja just det! Det hade jag glömt bort, vänta här så fixar farsan det åt dig.

Jag går ut i köket och tar en liten hundgodis som ser ut som ett litet ben och lägger den på en anchett. Sen går jag fram till min lilla grabb som sitter med stora hörlurar på sig och youtubar minecraft.

Den första minen jag får av pojken är priceless och det är här det är svårt att hålla minen.

Pojke: Är det här mitt adventsgodis?
Pappa: Ja
Pojke: Ska jag äta det här?
Pappa: Ja

Nu till grejen, trots att pojken bara är 4 år och jag håller minen som en champion så klurar han ut att jag driver med honom och pojken ler stort och tycker att pappa kan äta hundgodiset istället.

Det där linkade youtube klippet gör mig bara flyförbannad... Får bara lust att ge den där vidriga mamman en lavett eller två...

Jag trollar tvärtom. I somras fick mina ungar veta att vi skulle på något tråkigt museum i Stockholm City, ungarna var lagom begeistrade över det här men blev skitglada när dom insåg att vi skulle in på Gröna Lund och inte bara passera för att ta oss till något dassigt museum.
Citera
2017-12-07, 05:44
  #30
Medlem
Klart som fan man trollar barn och vuxna tillika. Hur skall dom annars lära sig kritiskt tänkande?
Det är fan sorgligt hur lättlurade större delen av jordens befolkning är.
Citera
2017-12-07, 08:55
  #31
Medlem
knug87s avatar
Farsan har trollat mig konstant sen så länge jag kan minnas

Dock är det en gång som står ut och troligen kommer vara det läskigaste jag någonsin kommer vara med om (var väl kring 15-års åldern)

Övriga familjen (morsan, farsan och syrran) drog ner till Stockholm över helgen och skulle komma hem söndag kväll

Som man var i den åldern så var datorn the shit, satt uppe i mörkret och dunka musik och spelade eller vad fan jag gjorde

Iallafall så hade de bestämt sig för att de skiter i att sova över en natt till för det är bara drygt att åka direkt på söndagmorgon

Jag visste dock inte detta och var ensam in my mind

De tänder inga lampor, farsan smyger in i mitt rum och fram till mig och kör armen runt halsen och välter både mig och stolen bakåt

Har aldrig haft brunare kalsonger
Citera
2017-12-08, 00:37
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knug87
Farsan har trollat mig konstant sen så länge jag kan minnas

Dock är det en gång som står ut och troligen kommer vara det läskigaste jag någonsin kommer vara med om (var väl kring 15-års åldern)

Övriga familjen (morsan, farsan och syrran) drog ner till Stockholm över helgen och skulle komma hem söndag kväll

Som man var i den åldern så var datorn the shit, satt uppe i mörkret och dunka musik och spelade eller vad fan jag gjorde

Iallafall så hade de bestämt sig för att de skiter i att sova över en natt till för det är bara drygt att åka direkt på söndagmorgon

Jag visste dock inte detta och var ensam in my mind

De tänder inga lampor, farsan smyger in i mitt rum och fram till mig och kör armen runt halsen och välter både mig och stolen bakåt

Har aldrig haft brunare kalsonger
Mjo fast det där är inte "troll", det är mer åt vålds hållet. Även om du inte blev fysiskt skadad.
Troll skulle vara om gubben t.ex "kommer på dig" med att "spela fel spel" eller nått.

I vilket fall som helst, att ta någon runt nacken när dom inte är beredda på det över huvud taget och tror dom är säkra i sitt hem är allvarligt. Det kan skada en för livet psykiskt.
Citera
2017-12-10, 10:07
  #33
Medlem
Mackan52s avatar
Många som trollar sina barn alltså. Om vi utgår från samma regel som att "våld föder mer våld" riskerar då inte folk som trollar sina barn att deras barn med tiden utvecklar sig till troll själva när de upptäcker att det är acceptabelt att trolla folk.

Hur skulle ni reagera om ni på nåt sätt upptäckte att era barn satt på Flashback på sommarlovet och trollade?
Citera
2017-12-10, 13:25
  #34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Många som trollar sina barn alltså. Om vi utgår från samma regel som att "våld föder mer våld" riskerar då inte folk som trollar sina barn att deras barn med tiden utvecklar sig till troll själva när de upptäcker att det är acceptabelt att trolla folk.

Hur skulle ni reagera om ni på nåt sätt upptäckte att era barn satt på Flashback på sommarlovet och trollade?
Vad är problemet med troll? Visst kan dom vara irriterande och rent av tråkiga... Men vilken reell skada gör dom i slutändan?

Åå andra sidan, om barnen lär sig att trolla så lär dom sig också säkert att identifiera ett troll. Och lär sig att vara skeptiska till allt.
För motsatsen är väl att barnen växer upp godtrogna och faller för alla sorters lurendrejare.

Om jag hade barn hade i alla fall jag lagt stor vikt på att lära dom att folk ljuger, sviker, trampar på och misshandlar den psykiskt svaga.
Citera
2017-12-10, 15:14
  #35
Medlem
Ratozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Fan vad kul!

Barn är som mest lättlurade i 3-5 års åldern. De tror på ALLT man säger. Men det får inte bli elakt, och ska ske på deras villkor också.

Videon som länkades tidigare i tråden var rolig, men inget en vettig förälder skulle göra.

Jag tycker snarare att det är helt kör i vägg omöjligt att få en 3åring att tro på något man säger överhuvudtaget jag.

"Ät inte det där. Det är diskmedel! " "Nähä"

"Telefonen är död. Den behöver laddas." "Nähä"

"Du behöver kläder på dig. Det är kallt ute." "Nähä"
Citera
2017-12-12, 12:27
  #36
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratoz
Jag tycker snarare att det är helt kör i vägg omöjligt att få en 3åring att tro på något man säger överhuvudtaget jag.

"Ät inte det där. Det är diskmedel! " "Nähä"

"Telefonen är död. Den behöver laddas." "Nähä"

"Du behöver kläder på dig. Det är kallt ute." "Nähä"

I det här fallet är det nog snarare treåringen som trollar dig
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback