Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-12-05, 08:47
  #1
Medlem
Mackan52s avatar
Brukar ni nån gång trolla era barn, spela elaka spratt på deras bekostnad, avsiktligt vilseleda dem eller på något annat sätt göra livet jobbigt för dem?

Anledningen till att jag frågar är att jag återsiftade kontakt med en gammal barndomsvän som hade ett riktigt troll till pappa (vars minne jag undanträngt fram till nu) som konstant utsatte oss för en massa larviga buttericks-skämt, drog rena rövarhistorier för oss och älskade att svara på frågor genom att inte svara på dem och styra om diskussionen till något fullständigt ointressant eller irrelevant och svor som en borstbindare konstant när vi var små.

Nej han var varken alkoholiserad eller farlig på nåt sätt han verkade bara ha som hobby att trolla och är övertygad om att han är användare på forumet.

Gör nån annan likadant? Om ni gör det, varför? För lolz, nån slags uppfostran eller är ni bara rena sadister som vill plåga era barn lite utan att ärra dem för livet?
__________________
Senast redigerad av Mackan52 2017-12-05 kl. 08:52.
Citera
2017-12-05, 08:54
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Gör nån annan likadant? Om ni gör det, varför? För lolz, nån slags uppfostran eller är ni bara rena sadister som vill plåga era barn lite utan att ärra dem för livet?
Helt klart att jag trollar, eller trollade, för mina barn. Och det händer att jag även trollar andra som kollegor, vänner med mera.

Absolut inte för att vara elak, snarare som skämt eller som uppfostran-utbildning. Har aldrig haft som mål att genera någon, eller trolla någon värre än jag själv skulle kunna acceptera och skratta åt.
Citera
2017-12-05, 08:55
  #3
Medlem
4yoonlys avatar
Klart jag gör! Efter många år dock så istället för den minuten av frågetecken (ifrån barnet) så blir det ett par få sekunder dock... lika roligt ännu men det går som sagt betydligt snabbare att fatta... Sedan kommer ett litet smil både ifrån barnet och ifrån mig... :-)

Super kul...

Jag har nog bara gjort det för lolz egentligen men har upptäckt att han är inte så lättlurad längre så lite bra uppfostran är det nog ändå. Sedan kanske jag var bättre förr... vem vet...
Citera
2017-12-05, 08:58
  #4
Medlem
XaoqcHs avatar
Med syskonbarnen, självklart. Det är min uppgift att hitta på alternativa, gärna retarderade, förklaringar till verkligheten då det kalibrerar deras interna lögndetektor. Dessutom agerar det som en ventil eftersom man automatiskt hamnar i en vuxenroll när man är med barnen trots att man själv oftast skulle behöva vuxen tillsyn. Men framförallt är det förbannat roligt och gulligt eftersom de små är så oskuldsfulla och inte kan skilja på sanning och lögn. Suckers.
__________________
Senast redigerad av XaoqcH 2017-12-05 kl. 09:00.
Citera
2017-12-05, 09:15
  #5
Medlem
FairyCutes avatar
Säg den förälder som inte ljuger för sina barn och säger att tomten finns...
Citera
2017-12-05, 09:41
  #6
Medlem
Min far skämtade ofta med mig. Puttade ner mig i snödrivor och la krokben. Lärde mig om ironi och humor.

Det bör varje förälder göra istället för att uppfostra någon som hela tiden ska bli kränkt.
Citera
2017-12-05, 09:44
  #7
Medlem
Krusensnorres avatar
Min far brukade slita i min förhud när han torkade min pojksnopp. Kändes inte så konstigt då men nu...
Citera
2017-12-05, 10:07
  #8
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FairyCute
Säg den förälder som inte ljuger för sina barn och säger att tomten finns...

Du är medveten om att en majoritet av världens befolkning INTE firar jul va?

Angående TS fråga; nej, brukar varken trolla eller ljuga för mina barn.
Citera
2017-12-05, 10:12
  #9
Medlem
FairyCutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Du är medveten om att en majoritet av världens befolkning INTE firar jul va?

Angående TS fråga; nej, brukar varken trolla eller ljuga för mina barn.
Ja det är jag men i Sverige firar en majoritet jul och jag uppfattade frågeställningen som riktad till oss.

Den dag jag får barn kommer inte jag heller att ljuga eller sarkastiskt och ironiskt "skämta" med dom. Sånt sårar och förstör mer än det är roligt imo.
Citera
2017-12-05, 11:13
  #10
Medlem
Bonnatorps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FairyCute
Ja det är jag men i Sverige firar en majoritet jul och jag uppfattade frågeställningen som riktad till oss.

Den dag jag får barn kommer inte jag heller att ljuga eller sarkastiskt och ironiskt "skämta" med dom. Sånt sårar och förstör mer än det är roligt imo.
Tror du inte att de riskerar att bli bokstavstroende om de aldrig upplever sociala verktyg som sarkasm även i hemmets sfär?
Citera
2017-12-05, 12:15
  #11
Avstängd
Har inga egna barn men "trollar" och släktingar samt bekantas barn. Brukar dock hålla det på en någorlunda rimlig nivå och knappast så som mamman i det här klippet skämtar med sin dotter:

https://www.youtube.com/watch?v=M5CmD9IHgFA

Riktigt taskigt men kul även om det är på dotterns bekostnad.
Citera
2017-12-05, 12:58
  #12
Moderator
VitKallas avatar
Nej, jag gör det inte. Det räcker med skolans trollande.

Jag är fö väldigt dålig på att hålla masken. Jag tillhör själv den mer naiva och lättlurade delen av familjen istället.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback